Inalina skrev 2019-02-07 09:37:15 följande:
Ok spännande - ska fråga min gyn om magmåttet också! =) ja jag har UL varje gång - min gyn tycker det är minst lika roligt som jag
nu verkar mina sammandragningar ha lagt sig lite och kommer bara när jag är väldigt kissnödig eller stressad - så försöker undvika båda delarna...
så förmodligen behöver jag inte gå dit varannan vecka men får se vad hon säger.
det gör mig ju inte så mkt att komma dit ofta heller. någon studie har ju visat att många ultraljud gör barnet vänsterhänt haha!! får se om det stämmer sen...
fick min första order från HM baby igår - köpte några pyjamaser, en solhatt och såna där vantar så de inte ska riva sig i ansiktet i början (tror jag de är till för..) herregud så smått allting är
snart klar med mina olika ordrar till sverige också - mamma får gå skytteltrafik mellan posten och hemmet för att hämta allt
men det verkar hon gärna göra! såg att apoteket har 'startpaket' för bebis också, med snorsug, nagelfil etc. vet inte om det är värt att köpa ett sånt - har någon annan kikat på det?
Nu har jag vart hos BM igen :) Blodsocker, blodtryck, urinsticka, blodvärde (hb) och vikt kollades.. bebisens hjärtljud lyssnade vi på, Och så mätte vi magen, fick ett mått på 24, alldeles perfekt sa hon, så ja antar att de va bra då :P
Pratade lite om mina magsmärtor, foglossningar och sammandragningar osv.. Fick en sammandragning precis när jag la mig på sjukhussängen där så hon såg det, uppmanar mig fortfarande att ta det lugnt och inte stressa eller röra mig för mycket.
9 kilo har jag gått upp hittills. Helt ok säger hon, så jag får väl lita på det :P Alla andra värden va bra, HB:t va lite lågt som vi redan visste, så jag ska fortsätta med mina järntabletter. trycket låg på 100/58.. Lite lågt, men de har jag jämt så inget konstigt med det.
Allt va frid och fröjd, och hon tyckte allt såg bra ut. förutom mina smärtor då.. Jag måste ringa henne nästa gång de kommer säger hon. Och så fick jag låna hem en TENS apparat för att lindra foglossning, ska ligga med den ca 20 - 30 minuter varje kväll för lindring i rygg/svank/fogar.. Så jag ska prova med det :)
Hur gick ditt besök?? :)