Inlägg från: LillaAw |Visa alla inlägg
  • LillaAw

Vi som blivit gravida efter IVF

anina skrev 2018-11-19 12:03:01 följande:

Jag får mina på högersidan. Helt sjuka smärtor så jag inte kan röra mig. Ibland sitter det i typ 30 sek. Kommer ibland när jag nyser eller vänder mig i sängen eller försöker stiga upp fort. Kom en gång när jag fes också. =)

Kram

Tack för svar! Skönt att man inte är ensam om saker här inne :) läste också något om ligamenten så antar att det är dem. Jag har ingen mage alls än. Bara lite fett som syns typ haha.
    Påbörjat IVF 2018 nouw.com/nar2blir3
  • LillaAw
    Mjbo skrev 2018-12-03 10:17:57 följande:

Gud så mysigt. Längtar tills jag oxå känner nånting.. Och såklart tills mannen och dottern oxå kan känna.. Än så länge känner jag ingenting.. Däremot växer magen. Senaste veckan har den exploderat. Går inte att dölja det över huvud taget nu, hur stora koftor jag än skulle inskaffat haha :P 

Har dock inget behov av att dölja det längre heller, de flesta vet, alla på jobbet och de närmsta vännerna och så.. Så det gör inget att magen sticker ut :) Mannen ÄLSKAR att jag börjar få mage.. Han tycker det är såå mysigt.. Jag däremot tycker det är lite jobbigt när han ska hålla på och klämma och känna på den, Är jag kanske ensam om det?? Hoppas det släpper, för självklart ska han oxå få känna.. men känner starkt obehag och tar gärna bort hans hand när den kommer mot magen.. än så länge.. Jag jobbar på det :) 

Vad roligt att magen börjar komma :D jag är också väldigt försiktig med magen. Vill inte ha något som klämmer åt eller några kalla händer som trycker på magen. Känner mig lite överbeskyddande och vill egentligen att min sambo ska känna men den känns samtidigt "för liten" att känna på. Vet knappt var bebis finns och var exakt den ligger så det känns nästan lite löjligt. Tror jag är lite skadad av hela ivf-oron att magen är lite läskig. Vill bara att bebis ska växa och blir redo att komma ut och att inget ska få störa den där inne. Jag var till och med lite orolig på kub-ultraljudet för då skulle de klämma en evighet för bebis skulle ändra läge så de skulle kunna mäta nacken. Ville be barnmorskan strunta i det och låta bebisen ligga som den ville haha ;)

Kram
  • LillaAw

Hej alla! Följer tråden men skriver inte så mycket :) vad jobbigt att det är många som har problem med ryggont och andra grejer. Jag hade problem med huvudvärk för en vecka sedan men nu inget annat. Lever livet precis som innan jag var gravid. Vecka 17 imorgon och magen syns ganska tydligt nu. Det är mysig:) har inte känt bebisen eller några fosterrörelser ännu. Igår fick vi lyssna på hjärtljuden på MVC och hon kände att min livmoder nu går upp till min navel så den var mycket större än jag trodde! Längtar verkligen efter att få känna barnet. Jag började semestern nu och åker till dubai för sol och bad imorgon så jag är väldigt taggad. Det blir vår sista ensamma semesterresa. Kram till er <3

• LillaAw
    Mjbo skrev 2018-12-27 16:14:53 följande:

Hur mår ni allihopa?

Känner ni av graviditeten och magen mer och mer? Någon som känner tydliga tecken från barnet i magen? :)

Jag har kännt lite sprattel då och då, börjar förstå nu att de är bebisen och inte tarmarna när de väl händer :) vecka 19 idag och rul om exakt en vecka, vi längtar så mycket! Ska få reda på kön och efter det börjar renovering av bebisens kommande rum. Ska bli så himla kul :)

Hoppas ni har haft en bra jul och kunnat ta det lugnt och mysa med era familjer och vänner. God fortsättning till er allihopa!

Jag gick också in i vecka 19 igår. Så vi ligger helt samma :) jag har börjat känns bebisen nu varje dag. Känner mest när jag lägger mig ner. Känns nästan utanpå magen med. Ska på RUL på 3/1 torsdag, känns som jag har moderkakan i bakvägg. Ska bli så härligt att äntligen få se henne igen. Att man nu känner buffar gör iaf att man blir lite lugnare. Jag har inga krämpor alls utan lever precis som vanligt. Hoppas det får fortsätta så! God fortsättning :)
  • LillaAw
    Mjbo skrev 2018-12-28 09:57:20 följande:

häftigt! då är vi precis lika! jag ska ju oxå på rul på torsdag den 3/1 :D 

Ni vet redan att de blir en flicka alltså? :) 

Låter skönt med en problemfri graviditet. Hoppas det fortsätter så för er! Min har varit lite omtumlande måste jag säga hittills, men jag kämpar på :) 

Ja vi gjorde nipt och fick reda på könet då :) jag hade jobbigt i början med illamående och så men det gick över. Nu har jag anmält mig till gravid-vattengympa som jag ska börja på i slutet av januari. Ska bli skönt att röra på mig lite med andra preggos! :) och poolen är uppvärmd till en skön temperatur.

Roligt att vi har RUL på samma dag med :D inte långt kvar nu!
  • LillaAw

Gott nytt år! Är så tacksam att jag är gravid och har tråden att dela upplevelser och oro med er :)

Igår mådde jag så dåligt, har fått extrem halsbränna. Kunde inte ligga plant för magsaft kom upp i halsen och smärtor i övre delen av magen. Köpte gaviscon som faktiskt hjälpte. Så skönt. Har haft det länge men inte förstått va det var. Inte kunnat äta så mycket för går bara och rapar och får uppstötningar :/

Lillan i magen som troligtvis ska heta Astrid lever rövare som bara den och härjar runt så fort jag lägger mig ner. Mest kvällsaktiv ändå skulle jag tro :) det är så mysigt med lite tecken på liv. Hoppas ni får ett gott nytt år! <3

• LillaAw

Igår var vi på RUL och fick se vår flicka. Allt var bra och hon växte som beräknat :) moderkaka i bakvägg så det är nog därför jag känner så tydliga sparkar. Man ser också sparkarna på utsidan vilket är lite roligt. Vi funderar på att göra ett 3D ultraljud om några veckor.

Barnmorskan som gjorde vårt RUL var ganska otrevlig och körde runt med ultraljudet på magen snabbt så vi knappt hann se. Ville knappt svara på mina frågor heller så det var inte den trevliga upplevelsen som vi hade sett fram emot så länge. Är lite besviken faktiskt. Man hade längtat så. Först skulle vi inte ens få med några bilder så jag fick be om det. Någon som tänkte göra 3D ul eller gjort det? :)

• LillaAw
    Mjbo skrev 2019-01-05 08:07:33 följande:

Jag gjorde 3d ul i min första graviditet. Såå häftigt tycker jag. Man ser så himla bra då. Rekommenderar. 8 år sedan, så då fick man lov att åka ner till huvudstaden för att göra detta.

Denna gång fick vi 3d bilder (och vanliga) på rul:D

Vad spännande! Ska boka in det. Bor i Stockholm och har hittat lite olika ställen där det går att göra :D men läste att de gör mellan vecka 25-33 typ för då ser man bäst.
  • LillaAw
    170909 skrev 2019-01-08 20:48:29 följande:

Jag läser det mesta i tråden men skriver sällan av olika anledningar.

Jag gjorde RUL i torsdags när "alla andra" i tråden gjorde det och det kändes inte alls bra. Har varit väldig ledsen och nere sen dess och vet inte vad det beror på. Hela grejen kändes som det gick åt skogen. Barnet lever och mår bra så inget sådant.

Men jag undrar om hon mätte allt. Vad mättes på era ultraljud i ca v21?

Funderar på om jag ska ringa och be om ett nytt eller om jag ska gå privat. Jag fick heller inga bilder och frågade inte heller om det hon sa ingenting om det iof sa hon nästan inget alls. 

Sidan krånglar så inlägget kanske kommer fler än en gång

Jag hade samma känsla som du. Skrev om det förra veckan i den här tråden :) jag kommer göra ett nytt privat ultraljud. Antagligen i 3D i vecka 26-32 någon gång. Det känns värt det pengarna för mig. Vi kanske bara kommer kunna få ett barn efter denna långa kamp med Ivf så det tänker jag kosta på mig. Kram!
  • LillaAw
    S91 skrev 2019-01-18 06:20:53 följande:

Jaktenpaflow - gravid första IVF efter 1 års försök, 2:a barnet, BF 21 april, pojke

Gammelpysen, gravid efter 3,5 års försök, 7e försöket (3 färsk och 4 frys). Bf i slutet av april

Ellencassandra - gravid efter 4 års försök, fjärde insättning, 1a barnet BF 2 juni, flicka :)

Tossaliten - gravid efter 2 års försökt. Ett IVF som misslyckades, nu gravid naturligt, 3e barnet (första med nuvarande make) BF 15 september

Kallamakka, gravid första IVF(3dje insättningen) efter dryga 2,5 års försök, första barnet, BF 30 augusti.

Mjbo, Första försöket IVF, 3dje insättningen, försökt 3,5 år. Andra barnet (som är 9 år), första barnet för min man. BF 29e maj, flicka

Baku, andra IVF försöket efter 2.5 års försök (manlig faktor och utdragen utredning). Första barnet. BF 6 januari (blir igångsatt nästa vecka om inget händer). Vet inte kön

Fröken rabarber, första IVF-försöket, försökt 2 år, första barnet, bf 29 augusti

S91. Första ivf-behandlingen, gravid 3e fet. Försökt i 2 1/2 år. Bf 4e augusti.

Lillaaw. Tredje ivf försöket ca 2 års försök. (Oförklarligt barnlös som visade sig vara manlig faktor) gjort 3 icsi. Väntar en flicka i slutet av maj.

Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF