Inlägg från: Inalina |Visa alla inlägg
  • Inalina

Vi som blivit gravida efter IVF

Mjbo skrev 2019-01-02 17:18:37 följande:
    Har oxå läst det, så jag försöker att tänka att de är helt normalt. Men Men.. imorgon får vi se va de är för kön oxå, ska efter ultraljudet tillsammans åka och köpa de första klädesplaggen! Längtar så! :D

Hehe va sa pensionären då?! Blev lite paff kanske?! :)
    Heeej!! Å gott nytt år på er alla här inne :) Spännande med RUL idag - jag ska på mitt vid kl 14!! Kul att ni får reda på könet nu! Låter ju som en toppenidé att köpa lite kläder när ni vet senare idag då :) vi har fortfarande inte köpt något - blev sugen på att köpa fina baby-uggs häromdagen men eftersom bebisen kommer på sommaren kan det kanske bli lite fel som första grej haha =)

Mår du bra? Har själv vart i väg på golfsemester nu i 8 dagar och gått otroligt mkt så fått ont i ena höften - annars känns allt bra och magen är inte särskilt stor även om det åtminstone syns att man är gravid nu äntligen! 
    Åh hör av dig efter rul!!!
    Kram
  • Inalina
    Kallamakka skrev 2019-01-02 23:53:05 följande:
    Är förvånad över att tiden går rätt fort :) kanske är det för att man inte har nåt att googla på, eftersom man läst allt redan kring veckorna, så man får snällt dryga ut tiden med annat :)

Jag mår bra. Och det är skrämmande. Vill gärna känna nåt som tyder på graviditet istället, min hypotyreos kom tillbaka denna graviditet, med råge(alldeles för högt värde)- så ska börja medicinera mot det igen, sköldkörteln ger sina symtom som blir svåra att avgöra om det är den eller graviditet som känns.. ska bli skönt att börja jobba igen så man får tankar på annat fram till ultraljudet.
    Hejsan!! Ville säga grattis till dig att du är med i gruppen igen! Underbart tycker jag! Många av mina vänner inkl jag själv har fått ett missfall och sedan har det gått bra så jag hoppas att det gäller även för digHjärta Kram!
  • Inalina
    Mjbo skrev 2019-01-03 14:09:55 följande:
    Hej! Åh va härligt med en semester, men nu får du ta de lite lugnt ett tag då kanske om de blivit för mycket gående. Man känner väl vad kroppen klarar av :)

Vi har varit på rul nu och allt såg så bra ut. HON vinkade, sparkade och smakade med munnen. Helt otroligt. Fick både 3d bilder och vanliga, så häftigt!! :) Vi väntar alltså en liten flicka! <3 Vi åkte till affären efteråt och köpte en klänning, en body och ett par byxor. Så mysigt och stå där och klämma och känna på allting, man svävar på moln! Helt otroligt, vi är så otroligt lyckliga!! <3

Hur har det gått för dig?? Du är väl inne just nu?! :)
    Hej!!! Ååååh en liten flicka för er också Hjärta alltså det ska bli så kul att följa alla här i tråden nu fram till födseln - så spännande!!

hehe ja jag måste nog ta det lite lugnt nu, de säger ju att golf är en pensionärssport men jag vet inte det ;) hehe

vi hade också rul igår och allt var toppen med den lilla! har vart lite orolig (som vanligt dårå..) för jag har inte särskilt stor mage men bebisen var lite över medel på kurvan och vägde typ 360-380gram, minns inte vilket :) 
    min man tycker inte vi ska köpa något förrän precis innan - men jag kommer nog göra det ändå :) det enda problemet den lilla har än så länge är att hon inte är fotogenisk - trycer upp händerna i ansiktet när vi skulle fota haha! låter som mig ungefär Tungan ute
    din dotter måste vara överlycklig också? Kram!!
  • Inalina
    mammsen79 skrev 2019-01-03 18:16:39 följande:

Hej alla hoppar in i denna tråd fick pluss på stickan den 28/12 efter andra ivf vi är super lyckliga. Nu är det trötthet o illamående o känsligheten som är värst. Fick min första ultra den 14/1 ska bli spännande få se. När gjorde ni er första ultraljud? Från vilken v kan man få reda på könet? När är era bf beräknade? Kram till er alla.

Heej!! stort grattis till dig så kul att se dig i den här tråden =)!!!

jag gjorde första ultraljud i v 6+2 och då kunde man se ett tickande hjärta. är det 1 embryo du har satt in? Du kan få reda på könet på NIPT tidigast - från v 11!
    Kram
  • Inalina
    jaktenpaflow skrev 2019-01-03 21:30:45 följande:
    Tack detsamma! Åh så skönt att komma iväg men jobbigt med ont i höften! Var det bra väder där ni var? Hur gick RUL idag? Ni visste kön va sen innan?
    höften är redan bättre nu när jag inte vandrar upp och ner för bergen haha! det var kanonväder - vi var i Marbellatrakterna!

RUL gick jättebra - min man var superglad efteråt då de sa att allt såg perfekt ut - så otroligt häftigt att se alla organ och hjärtammare och hjärtklaff! kändes som värsta biologilektionen =)

japp -en liten flicka blir det. har rätt svårt med namn men har ett vi båda gillar i alla fall! du har kommit lite längre va? jag är i v 20+0 idag :)
  • Inalina
    BaKu skrev 2019-01-04 07:17:23 följande:
    Ingen bebis ännu. Mått lite bättre sista dagarna så nu har det känts som det kommer dröja lite till.

Var på rutinkontroll på att MVC häromdagen och allt ser bra ut. Alltid lika skönt att få höra hjärtljuden.

Har lite småkänningar om nätterna, men det är inget som håller i sig.

2 dagar till BF nu. Så overkligt...

Hur går det för dig?

Så roligt att se så många passera de där milstolparna som gör att man vågar hoppas något. Och roligt att se att fler plussat!
    åh håll oss uppdaterade även om det inte händer så mkt :) hittar du på något speciellt/några rutiner nu i väntans tider? kan tänka mig att jag skulle gå o känna efter hela tiden....
    själv är jag halvvägs nu åtminstone - ska berätta för jobbet om ett par veckor när jag träffar min chef. 
    stor kram!
  • Inalina
    Mjbo skrev 2019-01-04 09:19:24 följande:
    Åh va härligt att allt såg bra ut för er med.. Alla magar är ju olika, och beroende på hur de växer och vart de ligger och sånt spelar ju oxå in. Men skönt ändå att ni mätt och ändå sett att allt är ok och att den är i normal storlek <3

Min mage har exploderat senaste veckan, nu har jag en riktig bebiskula inte jätte stor men riktig kula iallafall. Mysigt att den äntligen är en bebismage, och inte bara ser ut som man blivit knubbig :p

Jag har oxå moderkakan i framvägg, så det förklarar de difusa sparkarna hittills trotts omföderska och vecka 20.. borde känna mer än jag gör med andra ord, men skönt att ha anledningen till varför jag inte känner mer eller oftare än jag gör:)

Hehe ja hon brås väl på dig då kanske, vill inte alls visa upp sig innan hon är ute, utan hon vill göra rejäl entré sen när de är dags istället ;)
    ja man förstår verkligen nu att alla magar beter sig olika - jag har inga direkta känningar av babyn än heller men gyn sa att jag borde börja känna vilken dag som helst nu. men som sagt - har man fått se henne på ultraljud så oroar jag mig inte över det nu utan väntar med spänning på första riktiga sparkarna :)

jag har fått reda på att 2 nära vänner till är gravida nu några vcekor efter mig - så himla roligt!!! =)
    här i schweiz gör de ett ganska 'avancerat' sockertest i v 24-26, för att se att man inte har graviddiabetes. då ska man vara på kliniken i 3 (!!) timmar och man får inte ha ätit något på 10 timmar innan dess. man ska tydligen dricka någon sockerlösning och se hur kroppen reagerar. Finns det något sådant i sveirge också?
  • Inalina
    Mjbo skrev 2019-01-04 13:22:28 följande:

Precis, jag va lite orolig innan pga avsaknaden av sparkar och sprattel, men nu när man vet anledningen och man vet att hon mår bra där inne så känns det så mycket mer lugnande trotts att man inte känner nånting :) 

Men guud va kul att ha vänner som får barn i samma tid.. att va mammalediga samtidigt är ju drömmen! Jag hade en av mina bästa vänner som va gravid, skulle ha ett par veckor efter mig men hon fick missfall... Så hemskt :( jag har ju iallafall mitt barns kusin som kommer några veckor efter, har inte jätte bra kontakt med henne dock, så det är lite synd.. men kul ändå för barnens skull i framtiden :) 

Ja sockerbelastning har vi med i Sverige. Jag gjorde det i min förra grav, behöver inte göra det i denna dock. Sååååå äckligt. Blä..
    ska du göra det?

hehe ja vi blir ju mammalediga samtdiigt - men de andra bor i andra länder så tyvärr kan vi inte hänga så mkt under ledigheten ;) får väl sitta o babbla i telefon hela dagarna hihi!

jättesynd att höra om din väninna  :( 

ja jag ska göra den där sockerkollen - verkade inte riktgit ha något val tror jag ;)

lät häftigt att du beställt saker till barnrummet på nätet!! vi ska faktiskt precis ut och kika lite på skötbord och barnvagn och kanske säng. jag antar att IKEA har en del helt ok saker också - så väl kika på lite olika ställen. Vår bebis kommer ju inte ha ett eget rum från början - möjligen när den blir något år, men vi tänkte ha det rummet som gästrum också då många vill komma o hälsa på så då får vi ha bebisen i vårt rum. hoppas det kommer funka och att den lilla sover gott... (själv älskar jag att sova;)

Kram ha en fin helg!
  • Inalina
    jaktenpaflow skrev 2019-01-04 16:13:46 följande:
    Oj ja det kan jag tänka mig haha! Åhh härligt, älskar marbella! Ja det är helt otroligt allt de kan se på ultraljudet! Dem är så duktiga! Vi har också ett båda gillar men vi får se. Vilken typ av namn gillar ni?
    Vi gillar svenska lite äldre namn men som ändå funkar internationellt.. tycker dock killnamn är mkt lättare nu när man ska få en flicka givetvis ;) sen föredrar jag namn där smeknamnet också blir fint, dvs ska det vara ett långt namn får det finnas naturliga smeknamn som också funkar :) men själv föredrar jag nog kortare namn av just anlendingen till fula smeknamn haha!

jag gillade namnen du hade på listan, Oliver och Benjamin gillar jag - framförallt för att Benji blir ett fint smeknamn haha! Skrattande Jag gillar tanken på Leonora trots att det är 'långt' då Leo är ett fint smeknamn enligt mig. Tar hemskt gärna emot alla tips!!!
  • Inalina
    Mjbo skrev 2019-01-05 15:48:01 följande:
    Aha okej, synd att de inte va vänner du hade i närheten, de är ju drömmen att va mammaledig samtidigt som sina vänner och kunna hänga med varan hela dagarna :D

När ska du göra sockerbelastningen då? :) någon mer tid inbokad hos bm?

Vi har tid på måndag hos vår barnmorska, ska bli intressant och se vad hon har att säga då :)

Jaa angående Ikea så har dom faktiskt mycket fina barnmöbler! Jag ska personligen ha både deras spjälsäng och skötbord. Inte köpt möbler alls än dock då vi ska renovera rummet först, de jag beställt är småsaker som man kan gömma undran i garaget sålänge, men nå srora möbler vill ja inte handla fören rummet är klart med tapeter och golv oså :)

Har ni hittat någon smidig lösning för skötbord i badrummet som du pratade om förut? :)
    sockerbehandling är om en månad - 6 feb. men innan dess - den 31 jan har jag nästa gyn-besök när vi får se lillan igen :) ser alltid fram emot det! tar alltid stick i fingret och lämnar urinprov och mäter blodtryck på undersökingarna - gör du också det?

jag har inte kommit så långt ang möbler/vagn etc ännu. ska se om IKEA har något bra skötbord på jul - som jag kan tråckla in i badrummet Glad

ska ni gå på någon kurs nu innan bebisen eller gör man bara det med första barnet? jag håller på att kolla upp lite kurser här nu och tror att det kan vara välbehövlgt. har ju heller inga föräldrar här som kan 'hjälpa' till i början, och vill ju gärna ha lite koll själv också Flört
Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF