Inalina skrev 2019-03-14 17:02:01 följande:
ah en dotter var det du hade ja - och ni får en liten kille nu :)
åh kan tänka mig det är mysigt att samsova så länge alla får sova :) tycker ni ska göra precis som ni känner!! eftersom vi kommer ha barnrummet som gästrum också kommer vi nog flytta in barnets säng hos oss när vi har gäster. får hoppas det funkar bra!
ah lät ju sjukt jobbigt med en massa trappor - speciellt nu när man ska ha barn med sig också - inte smidigaste resmålet kanske ;)
ja hade väl lite för mkt att bära igår då jag har handlat på lunchen och hade 1 tung kasse + sjukt tung ryggsäck som skulle släpas med på tåget. sen bor vi i en upförsbacke (som håller på att ta kål på mig) men jag tycker ändå det är lite överdrivet att ha sammandragningar i 12 timmar pga det!! min kropp måste vara VÄLDIGT känslig!
iallafall - gynbesöket gick OK - fick göra ett CTG och bebisen mår bra men min livmoder betedde sig lite stressat/ojämnt. Mätte även livmodertappen som gårr från 44mm förra veckan till 39mm idag. därför fick jag en tablett jag ska ta dagligen som ska lugna sammandragningarna. ska tillbaka på måndag. känns så skönt att jag åkte in ändå - då det uppenbarligen var en liten påverkan (trots att cervix fortfarande är lång).
har du det lugnt med samandragningar nuförtiden :)?
Ja precis, vi får sova superbra alla tre så det funkar för oss. Men som sagt fråga mig igen om några månader haha:)
Nej det var ju inte särskilt mycket ansträngning för att framkalla så mycket sammandragningar! Samtidigt så kanske din livmoder är så pass känslig att det är fullständig vila från lyft och ansträngningar, hur nu det ska gå ihop med vardagen?! Vad säger läkarna om det? Skönt att bebis mår bra<3 Hur kunde de se att livmodern betedde sig konstigt? Små kramper typ? Ja så otroligt bra stt du åker in och kollar! 0,5 cm är ju ändå ?en del? inget att oroa sig över men ändå bra att ha koll på...
Jag har det rätt lugnt nu för tiden när jag vilar mycket. Men så fort jag blir stressad eller ansträngd så får jag en del och efter det mörker jag att livmodern blir mer lättretlig. För SD av ingenting . Men har jag vilat några dagar så klarar den mer... men är ju snart i v 36 så om ca två veckor får den gärna börja påverkas lite haha. Då blir det maraton och storstädning som gäller !!:)