Vi som blivit gravida efter IVF
När ska den komma då (mensen)? Ja, kan tänka mig att det är lite skillnad mot tidigare när man bara väntade på att få testa! :)
Skillnaden för dem tänker jag kan vara att de lyckades direkt. Hade de fått kämpa flera år kanske de hade tänkt annorlunda.
Ja, lite jobbigt är det. Men försöker att inte gnälla ihjäl folk. Jag är ju glad och mår bra också. Skönt att höra att det gick över för dig nästan direkt efter. Hoppas och tänker att det nog gör det för mig med.
Det stämmer att vi hade det jobbigt ett tag. Vi separerade till och med några månader under våren 2017. Sen har det ju varit lite jobbigt då och då när han inte förstått att jag mått dåligt och saknat förmåga eller förståelse nog att ge stöd. men överlag sköter han sig bra nu tycker jag. :)
De flesta jag pratat med har mått bättre ganska snabbt så länge inte förlossningen varit tuff. Så håller tummarna även för dig. Och, även om du vet det, det är sååå värt alla besvär. Älsklingen har börjat "pussas" och det är så underbart. Då glömmer man allt som är och har varit jobbigt. Ärligt talat har jag glömt mycket av IVF och resan till barn. Även om man aldrig glömmer på riktigt, men det känns lättare.
Skönt att det är bättre mellan er. Skulle jag ge ett råd så se till att ni har pratat igenom vad ni förväntar er första tiden hemma. Det är så konstigt. Sen vet man inte helt säkert innan man är där, men för mig var det så mycket amning så kunde knappt gå på toaletten och att då inte behöva tänka på att exempelvis maten skulle fixas var så skönt.
Man är ganska i en dimma första tiden. Dels trött och dels så bryr man sig bara om det där lilla livet. Kom ofta på mig själv att jag kunde suttit och pratat med någon i timmar, men kom knappt ihåg vad den sagt för jag hade i ärlighetens namn inte lyssnat. Först nu börjar jag kunna fokusera på annat på riktigt.