Vi som blivit gravida efter IVF
Ok så ni gjorde två instängningar? Båda med 2-3 dagars? Vet ni varför ni hade svårt att bli gravida naturligt?
Låtet bra att försöka bygga upp kroppen lite i mellan, tyckte andra barnet kändes mer i kroppen och tidigare foglossning . Men förstår dina tankar om att man inte vill vänta för länge. För oss tog det ju ett år att få till lillebror i magen.
Vi har lite de tankarna som du beskriver, vi har två fina 5 dagars i frysen och egentligen skulle vi nog känna oss nöjda med två barn men vill inte heller undra vad som kunde hända med dem i frysen? Tror vi kanske provar om två tre år igen och tinar upp dem (tror inte båda klarar sig det vore ju ännu ?värre? haha) och ser vad som händer. Funkar det så funkar det men skulle nog inte dra igång en hel ivf process igen.... Eller så får man blodad tand haha. Vi får helt enkelt vänta och se hur vi klarar av två barn haha.
Oj ja det verkar tidigt! Det är ju något man ser fram emot att slippa mensen... Hade du mycket avslag? Drack du hallonbladste eller liknande?
Manlig faktor. Mannen har i princip inga spermier. De fick leta för att hitta tillräckligt många till mina ägg. Men han har i alla fall några :) beror på ett kromosomfel som antagligen blev när han blev till och som skadat hans ykromosom, precis i den del som styr spermieproduktionen. Detta är tyvärr helt ärftligt för pojkbarn eftersom ykromosomen endast finns i en uppsättning, så troligtvis kommer sonen ha problem också. Dock tror de inte att detta orsakar något annat problem.
Finns inga problem för min del utan alla mina värden är bra, så det är ju en fördel. Lättare att behandla känns det som. Min man var inte heller främmande för donation när vi fick första infon om att det kanske skulle behövas. Men är ju skönt vi "slapp"
Hehe, ja det är inte lätt att veta vad man klarar. Jag tänker ett barn i taget, men skulle det bli till frysen hade jag nog haft svårt att "låta bli". Dock blir fler än två barn mycket extra jobb här för vi skulle behöva bygga om/ut huset. Men det är det värt och kanske något jag skulle vilja göra i framtiden ändå. Men man får ju bara hoppas det går vägen en gång till sen. Sen är ju behandlingarna inte gratis, men vi har förmånen att ha en familj som lovat ställa upp ekonomiskt och det känns tryggt. Även om vi just nu klarar att betala själva så är det skönt att veta att pengarna inte blir ett hinder. Det är ju tyvärr många som inte klarar det rent ekonomiskt och det är så tråkigt.
Hade nog ganska "normalt" med avslag. Hade ungefär fyra veckor och i säkert två av dem räckte det med trosskydd. Hade inte heller några eftervärkar. Drack inget sådant faktiskt.