Inlägg från: Mjbo |Visa alla inlägg
  • Mjbo

Vi som blivit gravida efter IVF

Ellencassandra skrev 2018-10-31 18:04:03 följande:

Idag träffade jag min bm för första gången och det gick jätte bra. Hon var väldigt förstående ang min oro å bokade in ett extra besök mellan kub å RUL så vi kunde prata mer om mitt mående å ev få nån å prata med. Då skulle vi även lyssna på hjärtljuden. Nästa vecka blir det å lämna blodprov för kub osv. Men jag smygbokade faktiskt ett ul imorgon efter jobbet. Kunde inte låta bli. Måste se hur allt står till. För idag hade jag en del molvärk och brunt i trosan :/ kram på er!

Va skönt att du fick en sån förstålig bm, det är ju guld värt. Vi har precis fått hem tiderna för kub ultraljudet och rul. Så spännande! Kub är den 21/11, så om 3 veckor. Blodproverna tog jag i måndags :)

Hör av dig imorgon efter ul! kram!
  • Mjbo
    Seb81 skrev 2018-11-01 09:04:45 följande:

Hur är det med dina symtom? Har du fortfarande inga? Alltså jag är sjukt nojjig.... har ju inga lvar jag heller förutom brösten. Vad sa bm till dig? Vart ringde du när du fick vul? Det är ju säkert ingen fara men jag mår på riktigt dåligt! :(

Mina symptom är fortfarande borta. Lite trött på kvällarna bara, men vem är inte det på hösten när mörkret är här dygnen runt i princip.. min bröst gör inte ens ont längre dom är bara stora, inte de minsta ont. Kan sova på mage utan problem.

Jag förstår din oro, men det behöver iallafall inte betyda nånting dåligt har jag märkt. Jag ska försöka njuta av att jag faktiskt mår riktigt bra, istället för att längta efter illamående ;)

Stor kram till dig!
  • Mjbo
    Ellencassandra skrev 2018-11-01 08:46:01 följande:

Åh va roligt å få hem tiderna för det :D bara 20 dagar kvar då ;) jag fyller år den 20e och ska om allt går bra vara runt v 13 så hoppas jag får göra kub däromkring också. Mamma fyller år dagen innan så hade varit helt perfekt å få avslöja graviditeten för henne då.. :)

Åh va roligt, vilken present det skulle bli ;) jag kommer göra kub ultraljudet när jag är i 13+0 :)

Hoppas du får en tid så du kan meddela graviditeten på födelsedagen, hade ju vart en dröm :) det går inte annars att boka ett provat innan? Om du skulle få det efter?
  • Mjbo
    Inalina skrev 2018-11-01 08:39:14 följande:

ja vi hade nog haft det om jag hade fått må åtminstone ok på kvällarna - men icke.. sen tror jag inte att det skapar ett missfall att ha sex - men börjar jag blöda så leder det till så mkt oro hos mig som jag inte orkar med just nu heller. men dagen då vi har sex kommer ju (snart hoppas min man haha!) 

hoppas andra trimestern blir en dans på rosor! idag är det äntligen dags för ultraljud och NIPT! ska bli spännande - blir ju första gången mannen får se vår lilla alien 

Hur har det gått idag?? :) och vad sa mannen som äntligen fick se den lille? :)
  • Mjbo
    Ellencassandra skrev 2018-11-01 13:36:03 följande:
    Ja det skulle va jätte roligt faktiskt. :)

Jo det går säkert! Men jag har tagit så många privata nu :P ska ju på ett idag.. är rätt nervös över det. Så rädd att den inte lever längre :( men har lovat mig själv att ser det bra ut idag så ska jag bannemig lugna ner mig å försöka njuta!

Fick lite brunt i morse men nu har det inte kommit nåt mer. Hoppas det håller i sig!
    Just det du bokade in ett idag oxå.Vilken tid? Så spännande! Håller alla tummar, det ser säkert bra ut <3 kram!
  • Mjbo
    Sommarhopp skrev 2018-11-01 13:20:50 följande:

Imorgon har jag första besöket hos BM. Lite nervös för jag är rädd att jag glömmer bort att fråga något viktigt. Vet inte riktigt vad jag ska göra på mötet. Hälsosamtal hade jag förra gången innan jag fick missfall, så det känns onödigt att ha det igen. Och i v 7+2 är det väl lite tidigt att ta prover o sånt va? Vad gjorde ni hos BM första besöket?

Vi pratade allmänt om graviditeten hur man mådde och vad man hade för tankar och funderingar. och så lite info om förlossning men skulle komma mer sen.. Sen gick vi igenom kub och rul.. och så ville hon ha massa info om typ alkoholvanor och matvanor,nikotin och vikt och längd och sånt.. Och så skulle man svara på massa frågor om släkten vad som fanns för sjudommar och sånt i släkten. Det var väl typ det vi gjorde :) 

Hoppas allt går bra, och skulle de va nånting du kände att du glömde så går det säkert bra att ringa upp din bm i efterhand sen :)

• Mjbo
    gammelpysen skrev 2018-11-01 15:11:05 följande:
    Låter väldigt likt mitt samtal. Även kub fick jag föra 13+0 vilket tydligen är rätt sent. Vågar man fråga om du också tillhör Östergötlands landsting?
    Okej. Ja de kanske är nått standard då. För Östragötaland tillhör jag inte.. Utan jag tillhör Dalarna :) 

Ja sista dagen man är tillåten att göra kub är väl 13+6 vad jag förstått de som, så de är väl i sista taget :P 
  • Mjbo
    Ellencassandra skrev 2018-11-01 16:26:43 följande:
    17.30. Nervöst som tusan. Hör av mig efteråt <3
    iiiiihhh ... Väntar med spänning :D får du nån bild så kan du väl lägga in den? Nån mer som fått bild på sin lilla räka? :) Kan vi inte lägga in dom som har? :) och skriva vilken vecka man är i.. hade vart kul :)
  • Mjbo
    Ellencassandra skrev 2018-11-01 17:44:08 följande:

Hej! :) det gick så bra! Hjärtat slog fint å jag fick till å med se den sprattla omkring med armar å ben <3 nu ska jag bannemig skita i dom bruna flytningarna å försöka njuta! Fick tyvärr ingen bild denna gång! Men lägger upp kub sen :) men vi kanske kan göra en sån där lång lista där alla skriver bf å så? :)

Åh va roligt! Fick du veta någon millimeter?

Visst är de underbart när man ser dom börjar sprattla?? Känns verkligen som en bebis, inte en mörk skugga eller klump på en skärm som man sett förut. Så skönt att allt gick bra idag med. Hoppas du kan njuta nu. Kraaam
  • Mjbo
    170909 skrev 2018-11-01 18:39:00 följande:

Jag fick informationen om att man får köpa två bilder för 50kr om man vill ha bild. Man får inte fota själv med mobilen eller få bilder gratis längre, vilket jag fick förra gången. 

Jasså okej. Ja har både fått fota/filma med mobilen och fått bilder utskrivna på de jag varit på, men de kanske är olika beroende på vart man bor :/
Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF