Inlägg från: Ellencassandra |Visa alla inlägg
  • Ellencassandra

Vi som blivit gravida efter IVF

Mjbo skrev 2019-01-24 13:36:00 följande:

Ja vi har rivit ut allting i rummet, tapeter, golvlister, taklister, element och golv.. Så de blir som ett helt nytt rum när de är klart sen :) 

Än så länge har vi bara kommit till rivdelen, den är klar, och så har vi börjat spackla och sätta på renoveringstapet på någon vägg.. resten är kvar.. så vi har en bit kvar innan man får gå på det roliga sen :P 

Har du fått uppdrag av mannen så får du nog bestämma lite oxå ;) hehe.. Tur dom oftast är ganska medgörliga, männen alltså :D 

Spännande :D åh det e så roligt med inredning å så! :) även om ni får vänta lite med det ;)

Ja, mitt projekt = jag bestämmer haha!

Nyss varit hos läkaren och har blivit sjukskriven 50 procent! Så det känns bra!
  • Ellencassandra

Har en fråga. Fick ju läkarintyg idag från läkaren att från och med måndag börja jobba deltid. Men f kassan betalar ju inte ut förrän efter dag 14 när min arbetsgivare skickar in en sjukanmälan å jag ansöker om sjukpenning. Men hur funkar det då? Är det jobbet som betalar dessa 14 dagar som när jag är sjuk som vanligt? Fast jag jobbar deltid? Haha snurrigt. Kanske låter korkad men har verkligen noll koll hur det funkar med deltidssjukskrivning. :P

• Ellencassandra
    Mjbo skrev 2019-01-24 22:10:09 följande:

Ja precis. Jag som hanterar personals sjukskrivningar kan försöka förklara lite, men du har rätt, Arbetsgivaren betalar fram till den 14e dagen av din sjukskrivning sedan betalar försäkringskassan efter det.

Men har du läkarintyg redan nu så skicka in det på en gång (efter att du gett arbetsgivaren en kopia) trotts att du inte är berättigad ersättning fören om 14 dagar, dom är inte världens snabbaste ;)

Lycka till!

Tack :D då hänger jag med :) min läkare skickade in direkt till F-kassan så den finns där på mina sidor :)

Va bra! :)
  • Ellencassandra

Sådär! Då har vi beställt ett barnvagnspaket :) blev slutligen britax smile 2. Har hört så gott om den. Å så bra med babyskydd som man bara kan sätta på chassit :) gjorde även en stor beställning på jollyroom med inredning osv :P ska bli roligt å sätta igång. Ändå är det mycket mer å fixa. Spjällsäng osv. Men det e ju ingen brådska!

Känns helt overkligt å ha köpt vagn... Wow. Trodde aldrig man skulle få göra det. Längtar tills den kommer hem så man kan få köra den lite å drömma sig bort ;)

• Ellencassandra
    BaKu skrev 2019-01-26 13:34:41 följande:

Så roligt! Vi har ju också valt den vagnen och vi siktar på premiärtur imorgon om bebisen är på humör.

Har ju kört den innan med syskonbarnet och tyckt den varit riktigt bra :)

Åh va spännande :D kul att du tycker om den :)
  • Ellencassandra
    Inalina skrev 2019-01-26 15:20:54 följande:

Vad kul!!! Blev det mågon guldfärgad sak som du hade sett :)?

Jättekul med Jollyroom också!! Jag funderar på en NG baby myspöl därifrån- tycker de är så fina!! Köpte du något sånt?

Haha håller med om att vagnköpet kändes overkligt! Jag är fortfarande väldigt osäker på villet skötbord och säng hon ska få- kanske får bli ett skötbord som går att fälla ihop- eller ett på badkaret är inkaklat kanske det inte alls funkar..hmm

Nä det blev det inte :) blev en grå barnvagn! ;) hade svårt å bestämma mig om det skulle bli en svart eller grå. Men köper alltid svart så fick bli grått ;)

Åh jag kollade på babynest å så, men köpte faktiskt ingen nu. Ska kolla på den där myspölen! :)

Förstår det. Det e svårt det där. Ska hon sova intill sängen eller hur ska ni göra? :)

Juste ni hade inte så mycket plats va? Men ett ihopfällbart skötbord e väl jätte bra! Kollade också på stokkes badbalja som man kan fälla ihop, jätte smidigt ju :D p
  • Ellencassandra
    Mjbo skrev 2019-01-26 16:09:10 följande:

Åh va roligt med barnvagn! Jag vill oxå!! Ska bli så kul att jämföra och prova :D vad beställde du på jollyroom?? :D

Jaa det e roligt :D det förstår jag! :) när skulle ni kolla?

Ja du, lite blandat. Fårskinn till barnvagnen, en sån där pandakudde, nattlampa måne, lite olika kuddar, en vit matta, lite sånt smått å gott ;)

Spjällsäng å tillbehör, skötbädd å så köper vi nog på Ikea sen :)
  • Ellencassandra
    Mjbo skrev 2019-01-26 19:31:43 följande:

Va roligt! Jag vet inte än riktigt när vi ska åka. Inget inbokat ännu, men snart hoppas jag!

Jag köpte oxå sånt små saker på jollyroom och nått annat minns inte riktigt.. sen blir de större saker och möbler oså på IKEA sen för oss oxå :)

Skoj :) då har ni nåt å se fram emot!

Ja man kan hänga ganska länge på jollyroom å lägga in massa grejer i önskelistan haha!! Tänkte på det, är det nåt mer man bör ha i barnvagnen? Det var min kompis som tipsa om lammskinn, för det reglerar värmen. Så passar både på sommaren å vintern. Men ska man ha nåt mer som jag inte tänkt på?
  • Ellencassandra
    BaKu skrev 2019-01-27 10:30:25 följande:

Just det. Kan ju vara bra att köpa till myggnät och regnskydd om det inte ingår. Finns även hjulskydd som man kan trä på om man har golv man måste skydda. Bra när det är blött ute.

Tack för tipsen :) myggnät å regnskydd har jag ordnat, men det där med hjulskydd visste jag inte om att det fanns :)

Man har inte kudde i vagnen? Åkpåse köper jag nog till vintern, får ju bebisen till sommaren så behövs nog inte så mkt då.. :)
  • Ellencassandra
    BaKu skrev 2019-01-27 13:24:04 följande:

Om man ska ha det så ska det vara en ergonomisk. Alltså inget fluffigt som barnet kan kvävas i. För sommarbarn räcker ju oftast med en filt eller nåt lakan. Får ju inte bli för varmt :)

Tänk på kvävningsrisk när man försöker skydda mot solen också. Det rekommenderas ju att man inte hänger över någon filt, även om många gör det ändå...

Okej tack :)

Nä det där med filt fattar jag faktiskt inte varför dom hänger över. :/ känns ju jätte läskigt. Dom får ju ingen luft då. Men Britax hade ju en bra å lång sufflett :) så det blir ju bra!
Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF