Vi som blivit gravida efter IVF
[quote=79168511][quote-nick]Mjbo skrev 2018-10-26 12:32:02 följande:[/quote-nick]Jag har tyvärr ingen erfarenhet av detta då det är åt andra hållet åt mig. men jag fick en tanke bara, det är inte så att du ätit massa fibrer och "lösande" mat i förebyggande syfte för att du hört/läst att vi och andra andra blivit förstoppade osv?? Bara en tanke! :) [/quote
Haha, kanske i det undermedvetna. Nejdå, har ätit precis som vanligt och inte ätit så mycket lösande mat faktiskt. Däremot äter jag betydligt mycket mer frukt och grönsaker. Kan det vara en bidragande faktor? Nästan så att man blir orolig. Det blir jah eftersom barnmorskan för någon vecka sen sa ? oftast blir man hård i magen. Det blir man för att tarmarna jobbar trögare så att livmodern inte jobbar på för mycket- då är risken högre för missfall?. Men då hade jag inte riktigt tänkt på att jag går in toa oftare än vanligt.
Äh! Får nog ringa barnmorskan och fråga haha :)
sa din bm att livmodern inte jobbar så mkt för då är risken högre för missfall?? låter som ett märkligt uttalande och jag hoppas du misstolkat henne. sen gäller ju inte alla symptom för alla heller som vi märkt här - och de gäller ju inte ens för samma person på olika dagar. nä snurrigt är det i alla fall - och jag tycker absolut inte du ska oroa dig för bebisen för att du inte är hård i magen