jaktenpaflow skrev 2019-03-09 07:20:12 följande:
Vad härligt att du ändå känner en längtan efter en andra! Har ni några kvar i frysen? När tror du att du skulle vilja försöka? Trevlig helg:)
Vi har dessvärre inte det, trots många befruktade båda våra försök. Verkar som de inte klarar sig utanför kroppen. Andra försöket gjorde vi tidig insättning just för att vi inte fått något till frysen vid första försöket trots alla ägg. Det var ett bra drag visade det sig :) hur ser det ut för er?
Jag vill hinna återhämta mig ordentligt fysiskt och denna gången kanske vara i lite bättre form innan (kondition och styrka). Eftersom jag hade så mycket problem med foglossning var jag ju orörlig från vecka 20 ungefär. Från vecka 10 hade jag rejält ont, men kunde åtminstone gå lite. Det tog ju extremt på det lilla jag hade innan så tänker att det kan vara bra att ha mer att ta av. Får jag samma besvär lär väl det inte bli lättare under graviditeten, men kanske efter.
Så jag tänker att det borde gå ett år, men kanske inte längre. Sen är det ju dessutom så att vi kan ju inte ta för givet att det ens kommer gå och man måste ju ställa in sig på att det kan ta tid att lyckas. Och man blir ju samtidigt äldre, vilket inte gör saker lättare. Så det är ytterligare skäl till att jag inte vill vänta för länge. Å andra sidan är det tufft med två småttingar samtidigt. Men beror ju också på hur jobbigt eller lätt barn man har och får. Men det är ju svårt att veta innan.. Hur tänker ni andra om det här?
Och hur tänker ni som har fått till frysen kring hur ni känner om ni känner er "nöjda" med antal barn, men har kvar i frysen? Där känner jag att det varit svårt att inte använda dem och "nöja sig".
Men på tal om fler barn så kan det vara så att min mens redan kommit igång. Mitt avslag slutade för typ två veckor sedan, men igår började jag blöda igen. Väldigt lite än så länge och känns inte helt som mens. Har försökt läsa lite och verkar som det kan hända att det kommer lite mer avslag såhär, men verkar ovanligt och har inte hittat någon "vetenskaplig" info. Samtidigt är det väldigt ovanligt att få mens så här snabbt, särskilt eftersom jag helammar.
Ska på efterkontroll nästa vecka så får se vad barnmorskan säger då...
Hade ju sett fram emot att slippa mensen ett par månader till eftersom jag brukar ha ganska jobbig mens. Blöder mycket och har rejält ont och sen brukar min huvudvärk slå till då...