jaktenpaflow skrev 2019-02-27 10:14:29 följande:
Just det vi var ju så nära jag har ju BF 21 april, 53 dagar kvar idag!! Blir ju lite lurad av att februari är en kortare månad:) Så fantastik, längtar så mkt efter honom nu... Tänker du prova några huskurer för att få igång förlossning kring BF eller veckan innan?
Jag sover helt okej tack vare min gravidkudde så hoppas det kan hjälpa dig med! Har du fått hem din? Jag sover också endast på vänster sida med armen och hela höger ben även vad och fot på kudden. Annars får jag så ont i fogarna:( ibland sover jag även med huvudet på kudden:)
Jag köpte min på blocket så har haft den i en vecka. Har testat att ligga på hela kudden, och bulla upp kuddar under huvudet, samt ligger som Du, dvs kramar om den.
Funderar på att gå en profylaxkurs... var dock hos BM idag och minipysen ligger med rumpan ner, så hoppas att hon vänder sig. På sätt och vis känns det "säkert" med snitt men man har läst om alla nackdelar det kan medföra för både mamma och barn, så ser nog gärna att hon vänder på sig. Nästa besök hos BM om 3 veckor, antar att de tar beslut för vändning då.
Veckan innan förlossningen är påsk. Vore lite roligt med en påskbebis och skönt att slippa gå över tiden. Blir det inte påsk så är ju inte valborg ett osannolikt datum.
Har ni några huskurer på G?