Sommarhopp skrev 2018-11-08 07:49:54 följande:
Här kommer ett till oroligt inlägg. Har kommit lite rosa i trosorna i 2 dagar nu och idagnär jag vaknade så gör inte brösten ont längre och jag känner mig inte alls gravid längre. Lite int i magen på ena sidan, men inte värre än att jag kan gå till jobbet. Men vad gör jag nu? Så orolig för att det här ska vara 3e missfallet i rad. Men vad gör jag nu? Vart vänder man sig? Är utskriven från ivfkliniken efter att ha sett hjärtslag i v 6+6. Min barnmorska har inget ultraljud och endast telefontid en timme om dagen, när det alltid är upptaget. ( finns ingen telefonkö) och ingen gynakut i den staden jag bor. Ringer man 1177 eller försöker man få tid på vanliga gynekologen? Eller är det att boka ett privat vul i en annan stad som gäller? V 8+1 idag.
Hej.
De flesta av oss här har haft blodiga flytningar och där symptomen minskat/försvunnit. Jag vet hur det känns, särskilt när man har missfall i bagaget.
Min barnmorska sa till mig att om jag är orolig så ska jag åka till akuten. Jag kände mig jättedum men hon sa att det är bättre än att oroa sig. Jag åkte in när jag hade bruna flytningar och brösten slutade göra ont. Allt var bra med bebisen.
Har de nån gynekolog på akuten där du bor?
På tal om ont i sidan så har jag hemska kramper där ibland, det är tydligen ligamenten till livmodern som drar. Så allt du beskriver är normalt, men jag förstår din oro. Vi andra har som sagt också varit där och oroat oss.
Ber för dig, att allt är bra.
Stor kram