Mjbo skrev 2018-11-27 11:19:55 följande:
Hej hörni!
Som ni kanske hört är jag sjuk och har varit i en vecka nu med feber och allt möjligt.
Idag har jag äntligen tagit mig ner till vårdcentralen.. crp låg på över 100 så det är inget vanligt virus utan någon form av bakterieinfektion.. fick penicillin mot lunginflammation och kortison nässpray mot bihåleinflammation..
Dom tog även influensaprover på mig oxå då allt tyckte stämma in.. Nu är jag livrädd att jag gått och fått influensa!!! Tänk om lilla mini skadas :'(
(det kunde innebära missbildningar och annat på fostret enligt min läkare) .. i övermorgon går jag in i vecka 15, så är ju läskigt nära gränsen på vecka 16 som dom säger... fyyy hur ska man kunna överleva detta nudå, inte nog med att man mår som en påse skit ska man även behöva oroa sig för detta :(
Usch vad jobbigt att vara så sjuk men tror verkligen inte di behöver oroa dig! Jag åkte på UVI i v 7, lunginflammation i v 10 med en snabbsänka på typ 120, skyhög sa dem och sen UVI med väldigt ovanliga bakterier igen i v 13 men kroppen tog hand om den själv. Influensan ska inte påverka fostret har min läkare sagt. Den enda är att set inte är bra att gå runt med infektioner för länge men din behandlas ju nu:)