För oss som tempar för att bli gravid
Jag är så trött på min kropp just nu.
Den senaste veckan (efter jag trodde att jag skulle haft ÄL CD17/18) har jag legst väldigt lågt i temp. Jag har i mina tre tidigare cykler alltid dippat på ÄL-dagen, så när jag mätte min kallaste temp någonsin i söndags (hade sovit som vanligt och tempade vanlig tid) var jag bombsäker på att det släppt. Men ingen temphöjning inte.
La in mina test från Apotek Hjärtat som positiva, men kanske inte borde sett dem som det. Är inte van vid dem. Men fick en liten stegring på testlagrets test på lördagen och på söndagskvällen var det svagare igen. Däremellan hade jag gjort två Hjärtat-tester då tänkte att de var min stregring.
Taopen var definitivt mjukare och mer öppen över helgen också, och nu har den gått tillbaka till nåt mellanting.
Börjar fundera på om jag haft en ägglossningsfri cykel. Har jag det är det ingen fara, men jag vill bara veta. Orkar inte gå och fundera och analysera allt kroppen känner, plus nu börja bli orolig för om ÄL som kunde komma så perfekt över jul efter denna lite senare ÄL kommer bli pushad till för sent efter jul.
Urgh.
När jag tittar på din kurva så ser det ju onekligen ut som att äl uteblivit, eller skjutits fram ytterligare. Kanske lyckades inget ägg lossna, kankse försöker rkroppen igen, eller så får du en bortfallsblödning om några veckor ändå. Hoppas den stabiliseras snart!
Brukar du alltid ha regelbunden cykel annars, eller har du förändrat någonting i livet (träning/tillskott/stress) som skulle ha kunnat rubba cykeln?