Inlägg från: WanderChild |Visa alla inlägg
  • WanderChild

För oss som tempar för att bli gravid

Anonym (T) skrev 2018-10-23 07:47:20 följande:

Kanske, eventuellt, möjligtvis ett litet streck? ..med lite fantasi...

Tycker absolut jag ser något! Har du bild i bättre ljus? Hur många dagar sedan äl?
  • WanderChild
    oshark skrev 2018-10-23 07:44:17 följande:

ÄL kom inatt. Vaknade med stängd tapp och min sedvanliga upp-till-coverline-temphöjning. Så la in lördagen och söndagens ÄL-tester som positiva och så gårdagens som negativt. NC kommer sätta ut ÄL idag efter tre höjningar.

Håll tummarna att det finns några simmare kvar som väntar otåligt sen i lördags natt

Får hoppas de är livskraftiga! :)
  • WanderChild
    Anonym (T) skrev 2018-10-23 13:32:50 följande:

Tyvärr inte =/ Jag får försöka hålla ut i några dagar till och testa igen.. Äl+12 idag, bim på fredag..

Jag hade tagit nytt redan i morgon om jag fått så! :P
  • WanderChild
    oshark skrev 2018-10-23 13:06:47 följande:

Och att jag är 'gästvänlig' haha!!

Hahahaha ja sant ;P
  • WanderChild
    cassandra92 skrev 2018-10-23 15:20:46 följande:

Hej. En fråga. Måste man ha en dipp i temperaturen efter ÄL för att det ska finnas chans att vara gravid?

Läste i fertility friend att äl-dipp är vanligare i cykler som resulterar i graviditet än de som inte gör det. Dock är en dipp ingen garanti för att det tagit sig, bara att det är vanligare när det tagit sig än när det inte tagit sig. Som oshark skriver så finns det alla varianter, man kan va gravid även om det inte dippar osv.

Infogar bild nedan på mina 3 sista cykler, den ljusblåa slutade i pluss. Jag började känna stick i höger sida av livmodern på äl+5, särskilt på kvällen gjorde det ganska ont lång ner till höger då det kanske fäste ordentligt och jag fick sen en dipp på äl+7. Även vid äl har jag märkt att temp dipp/ökning varit lite fördröjt i förhållande till hur det känts så kroppen verkar ligga lite efter i reaktionerna. De andra cyklerna är lite för korta för att eg vara jämförbara men man ser lite iaf.

• WanderChild
    oshark skrev 2018-10-25 13:43:59 följande:

Men när man väl är gravid så har man ju nått delmålet så jag tänker att det kanske blir lite lättare efter stt man passerat 12 veckor

Jag är på ÄL+2 idag och otålig som satan haha. Hoppas nästa vecka flyger förbi!

När man väl fått ett pluss så skiftar tiden från långsamt till uuuultraaaaaraapppiiiiiddddddd det går såååååå långsamt! Samtidigt som man går runt med en STOR hemlighet som man både vill men ändå inte vill berätta för folk än, om det nu skiter sig. Fick plus onsdag förra veckan o den senaste veckan känns som en månad!

Har typ noll symtom också så det känns mest som inbillning o en konstig dröm. Lite som de två månaderna efter pillerstoppet då jag bara gick runt o väntade på att mensen skulle komma igång. Känns som kroppen står still liksom... Dock besök hos bm nästa vecka så då kanske vi *kommer ihåg det* igen när vi pratar om det med någon annan :P.
  • WanderChild
    oshark skrev 2018-10-25 18:05:56 följande:

Haha, ja så kan det ju förstås också vara fördelen med försöksperioden är att man iaf inte har så jättemycket längre än 2-veckorsperioder antar jag :-P (om man är regelbunden då)

Ja precis! När man är där tänker man inte riktigt på den låååånga väntan som kommer sen ;).
  • WanderChild
    oshark skrev 2018-10-25 19:05:01 följande:

Tror bara man (jag) tänker på det på ett annat sätt tänker på hur jag ska berätta för min man, hur jag ska berätta för min mamma, hur jag ska planera barnrum och barnkläder haha. Då känns den långa väntan lite lättare eftersom man faktiskt har en anledning att tänka på sånt jag redan tänker på haha!

Haha ja det är sant. Kände dock nästan lite rädsla för att fixa för mkt för tidigt. Vi har inte köpt eller fixat eller diskuterat något alls än. Men det beror nog också på att jag inte har några symtom så det känns inte på riktigt. Ska göra tidigt vul runt v 8 så hoppas det blir mer på riktigt då.

Kan berätta hur jag berättade för min man... Det senaste han fick veta var ju att jag fick mens (trodde jag) o sen gick till bm utan särskilt mkt hjälp. Så i hans värld väntade vi på att mensen skulle ta slut o så skulle vi föröka igen. Testade positivt på morgonen o han jobbade kväll. Så jag la dom två testen i en låda i en låda i en låda. När han kom hem sa jag att jag hade perfekta presenten till en släkting som fyller år i december o att lådan låg i rummet bredvid. Bad honom hämta lådan o han började öppna under suckande o stönande över antalet lådor. När han öppnade sista satt han först bara o stirrade ner i den. Efter några sekunder sa han *men... detta kan ju inte va sant, du fick ju mens!* Svarade att ja det trodde jag också men det slutade igen dagen efter. Han *Skojar du?! Är det ett skämt?!* Fick övertyga honom 2 ggr till o sen trodde han på det :P Lyckades tom smygfilma hela alltet!
  • WanderChild
    SofieElise skrev 2018-10-31 17:21:01 följande:

Jag har bara de två, har en till men det var precis efter ppillerstoppet. Men jag köper ÄL-test så får vi se. Hade typ varit nice om den kommer nu, så är det närmare BIM = färre dagar av ältande kring div symtom temperaturer och tester hahaha

Nja, kommer äl senare än den brukar så brukar mensen också komma lite senare. För de flesta är tiden från äl till mens alltid ungefär samma antal dagar, ungefär 12-16 dagar (dock olika från person till person) Tiden mellan mens och äl kan dock variera lite. I cykler som är oregelbundna brukar det vara tiden mens->äl som skiljer och inte äl->mens. Oftast! Ska dock sägas, finns så klart undantag.

Sen när man kan testa beror på hur många dagar från äl du är och inte hur många dagar innan BIM då BIM kan skilja sig. Jag hade tex BIM endast ca en vecka efter äl då min cykel var helt off efter pillerstoppet. Hade jag då testat på BIM så hade jag antagligen fått negativt test eftersom hormonerna inte hunnit upp tillräckligt för att ge utslag.
  • WanderChild
    SofieElise skrev 2018-10-31 22:36:45 följande:

Precis så jag menade, negativt ÄL-test ikväll dock, så kanske en avvikelse som du berättade om

Aha! Okej, missförstod dig! Sorry! :) Nice om äl kommer tidigare då ja!
Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid