För oss som tempar för att bli gravid
Slutade med p-piller i juni, började tempa i juli då jag haft en massa konstiga symtom som skulle kunna va äl men ingen mens o inget plus kom. Hade ingen aning om vad kroppen sysslade med! Började även med äl-tester o ca 65 dagar efter sista pillret kom det så äntligen en äl! Tempningen hjälpte mig mycket för att visa att det faktiskt skett, som sagt, hade haft liknande smärtor flera ggr tidigare utan äl... Sen kom mensen redan på äl+8 men nästa äl kom som en klocka igår/inatt på cd15 i nuvarande cykel. Hade tempdipp -0,1 grader nu i morse så räknar med en höjning till i morgon o framåt. Före pillerna hade jag en cykel på 28 dagar så hoppas på mer normal lutealfas denna cykel.
Har känt av äl väldigt tydlig både denna o förra gången men det är ju ingen garanti för att det faktiskt skett, där tycker jag tempen är till mycket stor hjälp för att få det bekräftat. Använder en vanlig termometer med en decimal o lägger in i fertility friend, älskar den appen då den innehåller massvis med info att läsa!