För oss som tempar för att bli gravid
Jag vet att det är tidigt tog mest för skoj skull desutom med min otur hela året så är det ingenting ändå!
Ja mått väldigt dåligt hela veckan med de mesta
Jag vet att det är tidigt tog mest för skoj skull desutom med min otur hela året så är det ingenting ändå!
Ja mått väldigt dåligt hela veckan med de mesta
Tre månader. Den är inte speciellt regelbunden. ÄL kan ske lite närsomhelst, men brukar ske när tempen går ner och sedan upp.
Är det vanligt att tempen droppar och sedan stiger vid ÄL? Lite dålig koll på det. Eller det kanske skiljer från person till person?
Men visst ser det väl ut som att ni fick till det några dagar innan äl sattes ut, eller ser jag i syne?
Det vore ju häftigt om det gjorde det, även om chansen inte är så stor :)
Jag hade bim i helgen men ingen mens ännu. Dock sjönk temperaturen något idag till 36,39 (min cl är ungefär på 36,2) från 36,45 igår. Jag trodde min lutealfas var 15 dagar men nu är det alltså dag 16. Tog ett test som jag tror var negativt. Någon som känner igen mönstret? Nästan så jag hoppas mensen kommer nu!
Hej!
Första månaden som jag tempar. Pos äl-test igår så tror att jag har äl idag (neg test idag). Min temp gick ner lite idag, min fundering nu är vad jag skall jämföra tempökningen med? Nu när tempen är som lägst? Hur den var för 3 dagar sedan? För en vecka sedan? Menar alltså för att det skall vara en signifikant ökning på 0,3-0,5 i 3 dagar som tecken på att ägglossning faktiskt skett.
Lite rörigt men någon kanske förstod? :)
Började tempa i början på december men kunde inte tempa i helgen då jag var vaken så mkt på nätterna då dottern varit dålig och självklart kom mensen i söndags då så jag kunde inte se hur tempen var innan mens. Men hoppas på att kunna tempa så jag får lite koll denna månad.
Hur länge brukar man behöva tempa innan man får en medellinje?
Som sagt väldigt ny på det här! ;) (Insåg i början av månaden att min termometer som inte används särskilt ofta valt att lägga av så fick beställa en ny!)
Vilken koll du har!! :) Termometern har tyvärr bara 1 decimal. :/ Tror att jag sov som vanligt även i helgen (arbetar regelbundna tider) och satte klockan för att ta tempen. Varmt väder ute så kännt av att jag varit varm/svettig under natten!
I måndags vaknade jag en halvtimme tidigare, tog tempen, somnade om, tog tempen igen när klockan ringde 30 min senare (0,2 grader högre). Använde mig dock av den första tempen iom att man ska ha sovit 3 h innan. (Var dock aldrig uppe ur sängen utan tog bara tempen och somnade sen om)