ADD?
Hej. Jag är en tjej på 20 år som efter en del forskning starkt misstänker att jag har ADD. Aldrig någonsin tidigare övervägt det faktum att jag skulle kunna ha en sådan "funktionsnedsättning". Har definitivt varit deprimerad i vågor, haft en social fobi som smygit sig på lite nu och då samt alltid tyckt att jag varit mer av den "annorlunda" typen.
Det som håller mig tillbaka är det faktum att det händer mycket i mitt liv just nu (negativt) som iofs gör att jag desperat försöker söka svar på vem jag är, varför jag är som jag är och om jag kan göra någonting åt det.
Jag har för en gångs skull i samband med min forskning börjat öppna upp mig för mina närmsta om min misstanke. Alltid döljt mitt riktiga jag, vilket jag fortfarande gör i viss mån eftersom jag inte känner någon annan som har samma beteende som jag och är rädd att jag ska förlora mina kompisar då mitt ibland "hysteriska" och osammanhängande jag kommer fram.
En liten lista på det jag upplever i min vardag:
- Problem med koncentration och lyhördhet
- Glömska!
- Mina känslor styr mig 110%
- Antingen/eller tänk
- Igångsättningssvårigheter
- Slutför sällan projekt
- Ångest/social fobi
- Ingen struktur
- Svårt med val
- Slarvig, svårt att följa instruktioner
- Tankspridd
- Humörsvängningar
- Självkritisk
- Sätter andras behov före mina
- Otroligt barnslig
- Tappar tråden ofta i konversationer
etc.
Många av delarna kände jag av redan som barn också, så det är ingenting som nyligen börjat förekomma.
Skulle genom denna tråd vilja få kontakt med andra som blivit diagnostiserade med ADD. Vad är tydligast hos er och vad fick er att överväga att göra en seriös utredning? Tack!