Inlägg från: Meriall |Visa alla inlägg
  • Meriall

Vad fick er att bestämma er för vad ni ska rösta på?

Jag gjorde valkompassen och fick KD vilket var förvånande. Jag röstade PP innan men det kändes meningslöst det här valet. Jag läste på om deras partiprogram och insåg att det var helt ok och att de inte ville inskränka aborträtten (vilket jag trodde innan). Såg sedan några debatter och tyckte Ebba var skicklig, smart och dessutom trevlig. Jag tycker inte om SD men tycker ändå att man ska respektera dem och det gjorde hon mer än de andra partiledarna.

Sedan läste jag på om hennes nya feminism och tyckte den var exakt som jag tycker. Jag jobbar med genus så tycker såna frågor är viktiga även fast vården, de äldre, barnen och de med funktionshinder är viktigare. Jag är emot könskvotering och individuell föräldraförsäkring utan tycker den ska följa barnet. Tycker inte man ska omyndigförklara folk.

Vet inte om jag föredrar S eller alliansen men V och SD tror jag inte får vara med oavsett. Gillar inte MP eller C och ogillar Annie som partiledare specifikt. S vill ju samarbeta med L och C och om KD hade blivit stora kanske (förmodligen inte) de väljer dem över C. Vinner alliansen är det bra om KD får mer inflytande där.

Så tänkte jag.

Svar på tråden Vad fick er att bestämma er för vad ni ska rösta på?