Inlägg från: Anonym (grönt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (grönt)

Vad fick er att bestämma er för vad ni ska rösta på?

Jag har alltid ideologiskt befunnit mig på vänster sida om mitten, så det blir något av de partierna jag röstar på. Detta år lutar jag åt att miljön är den viktigaste frågan så jag röstar antagligen grönt.

Nimzay skrev 2018-09-07 15:12:07 följande:
    Känner igen mig i hur du tänker, men känner mig inte riktigt lika säker ändå tror jag...snyft :(((
    Om du lutar åt att rösta sd för att du tycker att landet har tagit emot för många flyktingar, vill jag verkligen vädja till dig om att välja något av allianspartierna som förespråkar en mer restriktiv invandrarpolitik istället. Ingenting gott kan komma av att sverigedemokraterna får större inflytande. De har antidemokratiska värderingar och ju större de blir, desto närmare har vi till nazityskland. Alliansen står åtminstone för demokrati. Plus att SD vill göra exakt INGENTING för miljön.

• Anonym (grönt)
    Anonym (sigh) skrev 2018-09-07 15:29:48 följande:

Alla lögner som sprids om SD, att media bestämt sig för att nästan enbart gå efter och granska SD,

---
    Alla förhoppningar jag hade gällande att rösta på SD förra valet slog in. Det blev mer accepterat, häxjakten minskade, folk började samarbeta, folk öppnade ögonen mer för problemen, andra partier började härma deras politik. Jag röstade inte, och kommer inte rösta på, SD för att jag vill att dom ska vinna och styra Sverige. Inte ännu iallafall. Dom behöver också lära sig, utvecklas och mogna först. 
    Anledningen till att jag först ens kom in på SD var samma som sossen i första inlägget. Medias hatdrev, överdrivna jämförelser till Hitler och nazister, lögner som spreds, oviljan att samarbeta eller ens prata m.m fick mig att undersöka själv vad dom stod för och vad som faktiskt var sant. 

Vilka lögner har spritts om SD?

Vilket parti röstar du på, om inte på SD?

Tror du inte att man jämför SD med nazismen för att väldigt många SD-politiker har ett förflutet i nazistiska rörelser?
  • Anonym (grönt)
    Anonym (sigh) skrev 2018-09-07 15:59:19 följande:
    Sådana löjliga meningar gör bara att folk slutar ta dig på allvar och slutar lyssna. Vill du övertyga någon SDare får du kritisera deras partiprogram och förklara vad som är fel på det. Slänga stämplar som rasister, fascister, nazityskland och allt vad det är har aldrig och kommer aldrig funka. 
    Det är inte deras partiprogram som skrämmer mig, utan människorna som representerar partiet, deras handlingar i det förflutna och när fasaden spricker och de verkliga värderingarna tittar fram. Samt, inte helt oviktigt, deras okunskap och dumhet? Jimmie Åkesson berättar i en intervju med Poul Perris om hur han visste väldigt lite om partiet när han engagerade sig i sverigedemokraterna?

• Anonym (grönt)
    Anonym (sigh) skrev 2018-09-07 15:59:19 följande:
    Sådana löjliga meningar gör bara att folk slutar ta dig på allvar och slutar lyssna. Vill du övertyga någon SDare får du kritisera deras partiprogram och förklara vad som är fel på det. Slänga stämplar som rasister, fascister, nazityskland och allt vad det är har aldrig och kommer aldrig funka. 
    I den sista filmen jag postade börjar dialogen jag nämnde runt 26 minuter in i intervjun.

Vilket parti röstar du själv på förresten? I och med att du går ut som så tydligt sd-positiv men samtidigt skriver i ett tidigare inlägg att du inte ska rösta sd.
  • Anonym (grönt)
    Nimzay skrev 2018-09-07 16:48:20 följande:
    Hmm jo, lutar ju lite åt att rösta på något alliansparti också för den delen, exempelvis KD. Dock upplever jag inte SD som alls lika negativt som du beskriver att du gör. I så fall fasar jag väl snarare över partierna åt vänster...
    Vad är det med partierna åt vänster som väcker fasa hos dig?
  • Anonym (grönt)
    Nimzay skrev 2018-09-07 16:48:20 följande:
    Hmm jo, lutar ju lite åt att rösta på något alliansparti också för den delen, exempelvis KD. Dock upplever jag inte SD som alls lika negativt som du beskriver att du gör. I så fall fasar jag väl snarare över partierna åt vänster...
    Vad är det med partierna åt vänster som väcker fasa hos dig?
  • Anonym (grönt)
    Nimzay skrev 2018-09-07 17:43:09 följande:
    Det mesta med dem helt enkelt.
    Men kan du inte nämna ett eller ett par exempel?
  • Anonym (grönt)
    Anonym (sigh) skrev 2018-09-07 18:46:40 följande:
    Det är en utmärkt intervju. 

Och du får nog läsa inlägget igen då jag skriver i det att jag ska rösta på just SD.
    Anonym (sigh) skrev 2018-09-07 15:29:48 följande:

Jag röstade inte, och kommer inte rösta på, SD för att jag vill att dom ska vinna och styra Sverige. Inte ännu iallafall. Dom behöver också lära sig, utvecklas och mogna först. 
    Anledningen till att jag först ens kom in på SD var samma som sossen i första inlägget. Medias hatdrev, överdrivna jämförelser till Hitler och nazister, lögner som spreds, oviljan att samarbeta eller ens prata m.m fick mig att undersöka själv vad dom stod för och vad som faktiskt var sant. 

Jag tolkade detta som att du inte hade och inte tänkte rösta på SD, men nu förstår jag att du bara ville säga att du inte röstade för en vinst??? I Sverige måste ett parti få egen majoritet för att "vinna" och ingen - såvitt jag vet - röstar för att något parti ska vinna utan man röstar för att ge det block man vill ska regera majoritet i riksdagen.

Den dagen SD får egen majoritet har vi verkligen fått det helvete vi förtjänar. Jag kommer att göra allt jag kan för att den dagen inte kommer. 
Svar på tråden Vad fick er att bestämma er för vad ni ska rösta på?