Hur lång tid tar det att bli gravid?
För oss tog det över två år att få till en graviditet. 809 dagar av kämpande. Prickade varenda ägglossning och enligt läkarna fanns där inget fel på oss..
Hoppas det går fortare för er :) & lycka till!
För oss tog det över två år att få till en graviditet. 809 dagar av kämpande. Prickade varenda ägglossning och enligt läkarna fanns där inget fel på oss..
Hoppas det går fortare för er :) & lycka till!
Då börjar ni tidigast då. Du är ju dessutom ung (om 95 är ditt födelseår) så ni har ju tid även om det kommer ta lite längre tid för er.
Det är det som oroar mig, jag vill så gärna ha barn o vill börja tidigt, jag är 21 år o han 23. Jag kanske inte kan få barn, det vet man inte förens man testar.. för jag har inte haft mens på 6 år som sagt.
Tråkigt att det är så för dig, men har du barn? Kanske en jobbig fråga ????
Självklart är det olika, men det vanliga är att man är mest fertil tom 30. TS är bara 21.
Sett ur ett vidare perspektiv så har hon faktiskt gott om tid att genomgå undersökningar och ev få hjälp med ivf donerade ägg eller sperma osv, OM det nu skulle vara så att ts eller mannen har otur att inte kunna bli gravida. Även om hon börjar försöka vid 22 som även det är tidigt. Om ts varit 35 så hade läget varit helt annorlunda eftersom undersökningar tar tid och fertiliteten går ner snabbt för alla kvinnor över 35.
Hm, ja du läser mina inlägg väldigt godtyckligt. Jag har verkligen inte skrivit att hon ska vänta till 35. Jag sa att OM hon vore 35 skulle det vara annorlunda, med det menade jag att då skulle det vara ont om tid ifall det krävs utredning osv.
Ts ska verkligen inte ha panik för det när hon är 21 och inte ännu har börjat försöka. Bättre att de känner sig redo för barn än stressar in något pga oro.