• Jw83

Hur lång tid tar det att bli gravid?

Lina95 skrev 2018-09-05 19:43:57 följande:

Jag kör natural cycles nu, o har gjort 3 månader och jag har fått min ägglossning o mens. Jag vill egentligen skaffa barn nu, men min sambo vill vänta, så då kom vi överens om 1 år ca, så när ska man börja försöka skaffa barn?

Då börjar ni om ett år såklart.
  • Jw83
    XaHHa skrev 2018-09-06 11:03:50 följande:

Så ska man aldrig säga till en ung kvinna.. Jag är 26 år och har lågt antal ägg kvar. Jag är fertil idag, men om 4 år kommer inte jag kunna få biologiska barn. Så även vi unga har inte all tid i världen... Även om det är ovanligt.

Jag är glad att vi började försöka i tid, med tanke på att det tog två år att få till den här graviditeten. Och antagligen det enda biologiska barnet vi kan få.

Det är väl bättre att få 1 önskat barn med redo och mogna föräldrar än att få 2-3 st barn som båda föräldrarna inte vill ha och inte är redo för? Ts kille vill inte prata om barn än.
  • Jw83
    Lina95 skrev 2018-09-06 11:38:48 följande:

Om jag skulle bli gravid nu, skulle vi självklart behålla det.. min kille vill vänta ett tag till o han vill inte prata om barn, han vill inte prata om framtiden över huvud taget egentligen, jag vill bara kolla lite så jag kan prata med sambon så vi kan börja planera, jag är en sån som vill planera framtiden redan nu

Om han inte ens vill prata om barn eller er gemensamma framtid nu så är ha inte ens i närheten av redo :( Du hade självklart behållt men risken är stor att han inte skulle vara med som aktiv pappa. Tyvärr. Första steget är att han vill prata om barn. Du kanske bör vänta med en detaljerad planering tills han är med på tåget.
Svar på tråden Hur lång tid tar det att bli gravid?