Tonåringar som inte träffar pappa efter skilsmässan
Varför skulle mamman vara hämndlysten eftersom du har varit en toppenman och pappa? Om du menar att hon psykiskt sjuk så är det din plikt att skydda dina barn från det. Eftersom du inte har gjort det så tror jag att det ligger mer bakom än vad du berättar, annars hade en normal förälder dragit igång hela maskineriet med att stämma på vårdnaden. Varför i hela friden skulle ditt ex vara hämndlysten mot dig om du har varit en bra person? Och dina barn?
Skolmöten etc ser du till att du får info direkt från skolan. Har du inte haft det hela tiden, har ditt ex skött kontakter med skolan? Vinterstövlar till tonåringar, hur tänker du nu? Stulen mobil, vill barnen ha kontakt med dig så berättar dom sånt. Missade att hon ville skiljas, spelar ju iofs ingen roll, ni har inte längre något ihop.
Du missförstår återigen, du kan kontrollera vad du gör, vad ditt ex gör är bortom din kontroll.
Jag märker att du har svårt att förstå min text, det skulle kunna vara sånt som sätter käppar i hjulet, att du har svårt att tolka och förstå andra människor. Om du har som du beskriver varit en närvarande och bra pappa så borde redan nu barnen vilja ha kontakt med dig. Om problemen du beskriver har kommit iom skilsmässan och din nya familj så kommer barnen att komma till dig över tid, om du har varit en bra människa och pappa, tror inte att du behöver oroa dig i så fall.
Det spelar ingen roll om man är mamma eller pappa, skyldigheterna man har är detsamma. Du har ansvar enligt lag? Hur tänker du då, dom vill ju inte vara med dig bevisligen?
Du är väldigt defensiv, vad är orsaken till det när folk här försöker hjälpa dig?
Plikt: ag tror faktiskt att det är min plikt att skydda barnen från deras mamma, men hon är väl knappast psykiskt störd, hon fungerar ju i samhället och ingen doktor kommer i närheten av henne. Men hur ska jag skydda dem när de isoleras ig och blockerar all kontakt? Mamman är hämndlysten av olika skäl, kanske för att hon inser att jag nog var rätt toppen ändå, men det är bara häpna spekulationer.
Vinterstövlar: De bryter sin isolering för dramatiska korta kommandon om att jag ska köpa/posta/skriva under/ersätta vinterstövlar, vaccinationspapper, passansökan, stulna mobiler m.m. Mamman tjänar mycket bra i lön, liksom jag gör...
Mina svagheter: Hur menar du att jag har svårt att tolka och förstå andra människor? Du vet att du däremot har mycket lätt att förstå och tolka? Hur vet du det? Hur vet du att barnen just nu borde kontaktat mig redan om jag var en bra pappa? Har du alls läst på ämnet onödig avskildhet?
Könet spelar verkligen ingen roll, vi är helt eniga. Föräldrar har samma vårdnadsansvar. Jag vill ta mitt vårdnadsansvar och ha en roligt och god närvaro med mina ungdomar i deras uppväxt..
Hur menar du att jag är defensiv, menar du att man är nog lite skyldig då? Oskyldiga kan inte hanteras så här som jag beskriver eller, vet du det säkert? Jag svarar på väldigt många frågor så gott jag kan. Hur skulle du gjort detta ämne mer offensivt? Om man blir mobbad som jag och många andra föräldrar blir, får man då inte tala om det för då är vi defensiva? Hur menar du egentligen, det vore roligt att förstå hur du tänker lite djupare bakom dina ord?