Inlägg från: Korvstroganoff |Visa alla inlägg
  • Korvstroganoff

Vi med BIM oktober 2018

Ska hålla tummarna!

Annakli skrev 2018-10-12 13:07:41 följande:

Hoppas problemet med det vänstra testet är att detta sträck dök upp starkare efter tio minuters ramen och efter dygnet syns de väldigt bra.. Men ja ska ta nytt test i morgon igen hoppas de kommer fortare. De högra testet syns sträck men svagt går inte med de så bra på bild men där har de varken ökat eller minskat efter tio minuters ramen

• Korvstroganoff

Stort grattis!!!

Norrlandsmorsa skrev 2018-10-12 17:46:47 följande:

Var ett mycket tveksamt streck imorse så tog en ny test när jag kom hem från jobbet och det är absolut ett streck om än svagt. Jag är gravid! Wow!

Bim-1 enl min vanliga cykel, bim-5 enl Flo's beräkningar efter äl, var väldigt väldigt väldigt svagt på morgonen så tror Flo kan ha rätt även om de är riktigt tidigt. Plussade på bim-4 förra graviditeten.

• Korvstroganoff

Vet flera där det visat negativt på bim -x men sen plussat bim +x :))

Annakli skrev 2018-10-13 07:35:14 följande:

-4 eller -3 till bim idag tog morgon test med predictors early test o fick negativt. Har stirrat o stirrat men inget. Tog ju cb early redan bim -6 och fick plus. Cb är nog vanligt med spöksträck har ja hört. Nu är de bara invänta mensen... :/

• Korvstroganoff
    Annakli skrev 2018-10-13 08:45:05 följande:

Även men early test? Jag tog ett early nu negativt tog även ett vanligt test o de visade något nu.. Syns knappt på bild gör ja de svartvitt syns de.

Vet inte vad dr har varit för test. Men allt handlar ju om mängd hcg i urinen! Vänta ett par dagar och gör ett test på bim, eller tom senare ifall mensen inte dyker upp!
  • Korvstroganoff

Ska hålla tummarn för att det blir er tur snart <3 men jag tyckte verkligen att det vänstra teststrecket såg blått ut! Ja när jag var gravid nu senast så kissade jag mycket, hade metallsmak i munnen EN gång, Molvärk som att mensen skulle komma och utebliven mens. För 10 år sen när jag blev gravid så var det bara mensen som uteblev, inga andra symtom innan plusset!

Annakli skrev 2018-10-13 17:36:22 följande:

Jag fick både mensvärk och blod idag brunt men brukar vara de första dag. Så de nog full gång i morgon.. Får bli en annan gång för oss :) ett tydligt tecken för mig att jag inte är gravid är väl att jag hängt o googlat symtomer, dom två andra gånger ja va gravid har ja inte ens nojar över jag är gravid, men den här gången fick ja ju tydligt spök sträck på CB så de förrvärrade alla symtom. Ska aldrig ta tidigt test igen.

• Korvstroganoff

Oj vilken skillnad!

Issari skrev 2018-10-13 18:12:54 följande:

Tog två olika LH-test på samma urin. Hur kan det skilja sig så mycket? (Har blivit så flera gånger). Ska jag räkna den smala stickan som positiv?

• Korvstroganoff

Jag ser svagt!!! Grattis om jag har rätt <3

EmmaAF skrev 2018-10-13 20:49:49 följande:

Tagit rfsutest nu ikväll.. ser någon något? Hoppas ju innerligt det inte är något jag bara ser och att det kan vara ett riktigt streck och inget spökstreck :-/

• Korvstroganoff
    Plums24 skrev 2018-10-14 06:36:48 följande:

Hej alla! 

Vi bestämde oss för att påbörja syskonverkstaden vid min senaste ägglossning. Vi har en son hemma som blir 1 år om två veckor drygt och kände oss så redo.

Men ändå var jag helt oförberedd på att vi skulle plussa redan på första försöket.

Fick super svagt plus på stickan från billigatester igår. Så vi åkte och köpte ett cleablue digialt som visade Gravid!!

Så sjukt, har typ inga symptom alls den här gången. Varit lite tröttare på eftermiddagarna och molande värk liksom. Kan må lite småilla om jag inte äter på ett tag. Annars känner jag ingenting än så länge :O

Håller tummarna för er andra!

Grattis!!!!
  • Korvstroganoff
    Issari skrev 2018-10-14 09:33:51 följande:

Ja, visst är det konstigt! Kommer ju aldrig mer köpa den bredare varianten. Jag har haft svårt att få till starka streck på ÄL-tester tidigare och detta kan ju vara en förklaring...

Skönt att få tydligt streck då! Jag körde på ältest den här äl och fick aldrig riktigt starkt, men det ökade och sen mattades det av så jag antar att jag missade att ta test när det hade varit som starkast! Fick äl bekräftat av tempning! Så jag tänker att det för vissa krävs att man tar testet precis i rätt ögonblick för att fånga peaken!
  • Korvstroganoff
    Tiolina skrev 2018-10-14 12:04:52 följande:

Korvstroganoff såg att vi har Bim samma dag :)) hur mår du nu, har du några känningar? :P jag har känt av värk i äggstockarna och ömma bröst.. men tänker att det skulle kunna vara PMS, fast väldigt tidigt isf hmm.. jag har försökt i typ 7 mån efter missfall, så tycker det borde ta sig nån gång nu!!

Håller tummarna för oss alla <3

Åh vad spännande!!! Tycker jg känner alla möjliga symtom, igår kissade jag jätteofta, mår illa till och från. Brösten känns fylligare och magen uppsvälld! Men greppar säkert efter halmstrån :) jag beklagar ditt missfall, kan inte ens sätta mig in i hur det måste kännas...

när hade/har du äl? Enligt flo hade jag äl 2/10. Tog ett test imorse som jag såg i syne på i vissa vinklar.. kanske tar ett nytt på tisdag, då är jag på äl+14! Mvh nybliven testoman!!! :D
Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018