Inlägg från: Korvstroganoff |Visa alla inlägg
  • Korvstroganoff

Vi med BIM oktober 2018

Frekvens skrev 2018-10-07 15:49:07 följande:

Hej!

Ny här på Familjeliv. Jag & min sambo är nygifta och har försökt bli gravida i tre månader. Har BIM på onsdag men testade mig redan i fredags och fick ett PLUS! Första barnet så det är superpirrigt.

Känner mig helt febrig och varm för att växla till att bli frusen. Har trott de senaste två veckorna att jag ska bli ordentligt sjuk men icke. Kollar tempen varje dag men visar inget. Verkar ?vanligt? att känna så när jag googlar.

Önskar er andra all lycka!

Grattis till giftemål och plus!!
  • Korvstroganoff
    Anonymlängtar skrev 2018-10-07 18:47:15 följande:

Hade så gärna vilja tempa också men jobbar vaken natt så jag vänder på dygnet fram och tillbaka så kan inte ta samma tid varje dag :(

Aj då! Har lärt mig så himla mycket sen jag började och det i sig är roligt i all babymaking :)) du får googla på det, finns ju en chans att det kan funka ändå!
  • Korvstroganoff
    Viccyy skrev 2018-10-07 22:04:12 följande:

Ja jag med!

Nä min gyn va inte säker hon sa att jag har äggstockar som liknar pco men att jag måste ta blodprov så vet inte! Hon sa också att kvinnor i min ålder 25 kan ha ?unga? Äggstockar som ser ut så, vet inte vad det betyder riktigt haha

Men när man får en glad gubbe, är ägglossningen igång då? Har haft sex med min man 3 dagar i rad nu innan vi visste att ägglossning va på g och sen idag när vi fick glad gubbe men ska man ha dagarna efter också?

Är äggstockarna fulla med äggblåsor (som ett pärlhalsband) så har du pco. Har du även andra symptom som övervikt, acne, utebliven ägglossning etc. så har du även pcos. Pcos innebär att du utöver pärlhalsbanden i äggstockarna även har en hormonrubbning. Det är inte ovanligt att testosteronhalten är högre! Finns att läsa mycket om du googlar! :)
  • Korvstroganoff
    Anonymlängtar skrev 2018-10-08 06:04:15 följande:

Får göra det och hålla tummarna! Tack för svaren iaf

Ska hålla tummarna för att du får ditt plus <3
  • Korvstroganoff
    Anonymlängtar skrev 2018-10-08 21:02:57 följande:

Tack så mycket! <3 Hur går det för dig i bebisverkstaden?

Hade äl för en vecka sen enligt temp och ältest! Fick ingen riktig stegring men enligt temp så hade jsg äl! Så nu är det väntan på bim :) 22/20 enligt ptracker men 17/10 enligt flo!!!
  • Korvstroganoff

[quote=79123416][quote-nick]Issari skrev 2018-10-09 13:49:28 följande:[/quote-nick]Ja, det tar ju ett tag innan en lär sig hur ens cykel fungerar. Min temp droppar alltid ner till coverline en dag innan eller på dagen för mens. Som kan ses på bilden. Det skulle visserligen passa bra om ÄL bara är försenad då min sambo är bortrest just nu. :) Jag är bara rädd att cykeln ska börja bli oregelbunden när den aldrig varit det innan... Hoppas det snart blir plus för dig!

[/

Vad innebär coverline?

• Korvstroganoff
    Anonymlängtar skrev 2018-10-09 23:48:04 följande:

Håller tummarna att ni får ett pluss då dö har vi bim samtidigt, 17/10 enligt appen Min kalender och den brukar stämma men 19/10 enligt p-tracker:p

Vad kul!! Hoppas det tagit sig för båda <3 jag försöker att inte känna och leta efter symtom, men det så fort jag känner något ?avvikande? kommer tanken ?kan jag vara gravid :o ? Hahaha

Vet inte heller hur jag ska göra med testandet, ibland är ju cykeln 34 dagar så den kan lika gärna dyka upp 22/10, känns segt att ?behöva? testa i en vecka för att sen få mens... chansen är iofs rätt liten den här månaden, men den finns!!!! Well, den som lever får se :D minns inte om jag frågat eller läst om det är ditt första barn?
  • Korvstroganoff
    Miccim skrev 2018-10-10 16:59:19 följande:

Jag vågat knappt tro på det, men jag plussade idag! Hade som jag skrivit tidigare solklart negativt BIM - 2 och inte testat sedan dess, idag är det BIM +2.

STORT GRATTIS!!!

På tiden att fler plussar tycker jag ;)
  • Korvstroganoff

Jag kan se streck på vänstra!!! Grattis!!!

Annakli skrev 2018-10-12 09:06:04 följande:

Har 5 dagar kvar till bim dessa tester tog jag 7--6 dagar före bim.. Försöker hålla mig till ett nutt i morgon. Men jag tycker mig se ett otydligt sträck på dessa två. Men kanske önsketänkande.

Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018