Inlägg från: cassandra92 |Visa alla inlägg
  • cassandra92

Vi med BIM oktober 2018

Snöflingan28 skrev 2018-09-19 12:00:58 följande:

Hej! Hoppar in här, då jag hängt i septembertråden innan. Förväntad bim är 30/9 eller 1/10. 28 år och jag och karln jobbar på vår första lilla kotte. Ingen av oss har barn sedan tidigare. Alltid bara kört med mensappar tidigare och utgått från dom, utom denna månad då jag testade med stickor. Fick stegringen senare än vad appen räknat ut och insåg att min luteafas är kortare än vad jag tidigare trott. Kanske därför jag alltid trott att riktiga ÄL-värken har varit någon form av befruktningsvärk eller något, haha!

Ser fram emot att hänga med er, i jakten på plussen! :)

Så har jag haft också fast tvärtom. Alltså att jag har ägglossning tidigare än vad appar visar, tror jag! Jag har köpt digitala ägglossningstest som jag ska använda nästa månad! Lycka till och välkommen hit!
  • cassandra92
    Snöflingan28 skrev 2018-09-19 12:58:47 följande:

Ägglossning är lurigt. Och ju mer man läser och ju fler bud och versioner det skrivs om - ju mer stressad och förvirrad blir man (iaf jag). Jag menar, enligt mig själv har jag ju varit ?gravid? i princip varje månad detta år (eftersom jag alltid tycker att tidiga symptom stämmer in så bra). Men aldrig visat ett plus när det väl är dags för bim. Jag blir ju varken mer eller mindre gravid av att läsa sönder hjärnan på alla sidor, haha! Men nog är det svårt att låta bli ;)

Blir det inget denna gången så ska jag också testa dom digitala. Tyda streck känns så klurigt!

Jag känner igen mig så väl i det du säger. Det känns som man läser och läser och tänker och tänker. Fy fasiken. Man blir ju tokig. Och den här tiden mellan ÄL och BIM är ju hemsk. Fy fasiken.

Ja linjer är ju hopplöst. Bättre med antingen gubbe eller inte gubbe. Idiotsäkert känns det, perfekt för mig hahaha
  • cassandra92
    Nimet123 skrev 2018-09-19 09:55:46 följande:

Hej

Beräknad mens är 24 oktober.

Är 28 år gammal har 3 barn sen tidigare.

Kan jag vara med här?

Klart du kan!!!
  • cassandra92
    Pluviophile skrev 2018-09-19 14:23:26 följande:

Håller verkligen med. Så mycket som snurrar och så mycket man känner efter. Varje dag mellan ÄL och BIM längtar jag bara till BIM för att se om mens kommer eller jag kan ta ett test. Bästa tiden tycker jag är några dagar efter mens när man känner hoppet igen. Ja det är verkligen en berg- och dalbana varje månad. 

Jaa. Och det är väl egentligen därför jag hänger här. För att här förstår i alla fall människorna en. Andra säger bara "det kommer när man minst anar det" "det kan ta tid". Ja jo men jag HATAR det haha.
  • cassandra92
    elofdagny skrev 2018-09-19 21:48:17 följande:

Är lite nervös här. Mensen borde komma idag eller imorgon men har inte sett nåt än. Och ingen mensvärk än heller. Har den inte kommit imorgon bitti så testar jag helt enkelt... Vill så gärna men vågar inte hoppas att det tog sig när jag trodde det var typ omöjligt.

Åh jag håller alla tummar! Håll oss uppdaterade!
  • cassandra92
    elofdagny skrev 2018-09-20 05:05:17 följande:

Är lite i chock här hemma!

Vad hände där lixom?? Iiihhhh!!!

Nej men va fasiken! Va fantastiskt kul! Stort stort grattis till dig!!!! <3
  • cassandra92
    Manda25 skrev 2018-09-20 09:01:32 följande:

Stort grattis igen! Ja alltså jag är också rädd för att saker och ting skall ställa till det för mig nu när jag och min sambo försöker skaffa barn. Mycket som händer i livet, ett extremt stressigt jobb som man inte kan påverka stressen i och allt annat. Vet inte riktigt hur man ska göra för att undvika stress och påfrestningar när man försöker bli gravid?! Man blir liksom stressad av stressen haha..

Word. Man vet att man inte får stressa och då gör man det. Det är som när man måste sova. Då går det inte. Men HUR FAN bär man sig åt då...
  • cassandra92
    Miichaella skrev 2018-09-20 11:29:31 följande:

Hade äl i söndags (fast smiley) och har nu lite smått brännande känsla i livmodern till och från. Någon av er andra som haft äl som känner samma sak? Jag hade molande värk efter förra äl också som försvann på Äl+10 varav jag tänker att ägget kanske inte fäste. Känner mig ganska lugn denna månad och känner inte efter så mycket men det här går inte att ta miste på.

Jag hade ÄL för en vecka sen tror jag. Och jag har också haft en konstig känsla i magen. Men jag är så rädd för att bli besviken ännu en gång så jag försöker att inte tänka på det. Hur menar du med brännande känsla?
  • cassandra92
    Miichaella skrev 2018-09-20 12:22:43 följande:

Jättesvårt att beskriva men typ svidande, väldigt långt ner. Just nu molar det mer men är lite till och från. Hur känner du? Ja besvikelsen är alltid jobbig men kan ju vara våran tur!

Jag ger haft ilningar ner i fiffi om man säger så haha och sen som väldigt väldigt svag mensvärk. Men som sagt vet inte ens om jag ahe haft ägglossning. Börjar tvivla på det. För det är ju inte säkert att man har ägglossning bara för man har mens. Får bli utredning om nån månad om det fortsätter. Kämpar fortfarandd med att gå ner i vikt.
  • cassandra92
    Miichaella skrev 2018-09-20 13:29:24 följande:

Som jag förstått det så börjar livmodern växa från dag ett av befruktningen och kan då kännas som mensvärk. Sen kan det ju gå galet ändå, gjorde det för mig i vecka 10 i maj men jag försöker tänka positivt. Vill gärna vara gravid innan mitt förra bf datum som var 17/12... :/

Åh jag förstår! Beklagar verkligen och håller alla tummar för oss båda två!
Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018