• Ero13

Vi med BIM oktober 2018

Selmans skrev 2018-10-01 20:23:14 följande:

Men vad roligt!! Stort stort grattis! :D Måste vara en helt otrolig känsla! 

Grattis! :) kanske dags att lägga till en pluslista på bim-listan :D
  • Ero13
    Manda25 skrev 2018-10-01 20:07:59 följande:

Jag har samma problem som er, svårt att vänta! Hade ÄL den 27/9 och BIM 9/10. Har köpt tidiga tester ifrån testlagret som enligt dem kan testas så tidigt som 7 dagar efter befruktningen, dessa skulle jag gärna vilja testa med i helgen som kommer alt. på fredag men vet inte om de är bättre att vänta? Har ett clearblue digitalt också som ja tänkte ta vid BIM. Hur ska ni göra, ska ni vänta eller ta tidigt? Ja vet ju inte riktigt hur tidiga symptom är men är spänd i äggstockar/livmoder, som en ilande/molnande/stickande känsla men så kan de ju bli inför mens också?

Jag tänker absolut tidigast söndag ^^, har inga speciella symptom ännu. Har mått illa lite, men det kan jag göra ibland. Trött är jag med, men alltså det har jag varit sedan jag slutade med ppillrerna, haha... Jag har jättesvårt att skilja på vad som är "innan mens"-symptom och vad som skulle kunna vara gravsymptom. Har inga tidigare erfarenheter av det heller:)
  • Ero13
    Canama skrev 2018-10-02 06:17:25 följande:

Idag var det testdags på ÄL+11 och BIM-1 (eller BIM-4, lite oklart). Vaknade och tog tempen som hade sjunkit. Kände genast att de va slöseri att ta testet....... Men tog det iallafall. Ett CB early detection som ska visa på BIM-6 redan. Tog testet och väntade 3 minuter......

Blankt. Fan fan fan fan. Gick ut till köket, och där ser jag en svaaaaaag grå skugga av ett streck till (lodrätt) börjar googla spökstreck o ser att spökstreck är grå men riktiga är blå. Plus att alla andra med liknande test ha fått ett vågrätt streck haha. Accepterar att de inte blev något denna gång heller... Går tillbaka och läser bruksanvisningen en gång till och då visar bilden att de ska va två lodräta streck om man är gravid? Sambon upptäcker också att de står att även svaga streck ska räknas som positivt. Och när vi tittar på strecket igen är de tydligare MEN de ha gått mer än 10 minuter och de står att man INTE ska läsa av efter 10 minuter.

Så ha jag blivit klokare? Nej..... Ska försöka få in en bild på testet. Ha förstått att de är svårt att fånga på bild så skratta inte ihäl er sen åt mina hjärnspöken och påhittade streck :)

Åh! Hoppas hoppas hoppas att det är något! I vissa vinklar ser det ut som er supersvagt streck, men det syns nog säkert bättre irl. Håller tummarna för dig! Ska du ta ett till imorgon?
  • Ero13
    sarana skrev 2018-10-02 10:03:40 följande:

Ska vi starta en lista för oss som plussat så fyller vi på eftersom?  

sarana  BF 15 Juni

I septembertråden gjorde de en pluslista på samma lista som bim :) längst ner i den listan. Det tycker jag är bra därför då hamnar allt på samma ställe :)
  • Ero13
    cassandra92 skrev 2018-10-04 12:44:18 följande:

Hej alla. Så roligt att tråden är så aktiv. Men det är också svårt att hinna med haha. Hur många plus har vi fått i tråden nu? Och vilka har BIM i dagarna? Jag har ÄL om runt en vecka om appen stämmer. Funderar på när man ska börja med ägglossningstest. Ska köra digitala den här gången. Min app ändrade till dag 18 som ägglossning den här månaden. "Brukar" ha 16. Så kan hända att jag alltid ha slutat ha sex för tidigt. Åh jag hoppas att så är fallet. Eller asså haha inte slutat men ni vet att efter ÄL är det skönt att ta lite paus ;) eller så tycker i alla fall jag!

Jag skulle också vilja veta vilka som plussat ^^ har nämnt det två gånger tidigare, men det verkade inte som att det var någon som nappade :) Sist började jag en vecka innan jag trodde att jag skulle ha ägglossning:) fick testa i 10 dagar innan det började stiga. Hoppas du hittar din äl! Vi tar också lite paus efter äl ^^
  • Ero13
    cassandra92 skrev 2018-10-04 12:44:18 följande:

Hej alla. Så roligt att tråden är så aktiv. Men det är också svårt att hinna med haha. Hur många plus har vi fått i tråden nu? Och vilka har BIM i dagarna? Jag har ÄL om runt en vecka om appen stämmer. Funderar på när man ska börja med ägglossningstest. Ska köra digitala den här gången. Min app ändrade till dag 18 som ägglossning den här månaden. "Brukar" ha 16. Så kan hända att jag alltid ha slutat ha sex för tidigt. Åh jag hoppas att så är fallet. Eller asså haha inte slutat men ni vet att efter ÄL är det skönt att ta lite paus ;) eller så tycker i alla fall jag!

Jag skulle också vilja veta vilka som plussat ^^ har nämnt det två gånger tidigare, men det verkade inte som att det var någon som nappade :) Sist började jag en vecka innan jag trodde att jag skulle ha ägglossning:) fick testa i 10 dagar innan det började stiga. Hoppas du hittar din äl! Vi tar också lite paus efter äl ^^
  • Ero13
    Canama skrev 2018-10-04 19:57:52 följande:

Startar en PLUSlista efter BIMlistan så alla får bättre överblick! Lättare för nya att komma in och ansluta BIMlistan också om den är återkommande i flödet. Hoppas jag fått med alla som plussat, lägg till er annars :)

BIM

30/9 Tasha82

1/10 Pluviophile, Z1987, MaalinJ, Snöflingan28

3/10 Canary, novemberregn, kstadtjej87, Arvius91

4/10 kira16, brallison, nr2år2019

5/10 Siri88, EliMil, Nobasil, minimera

6/10 Lilla Lina, Canama, LaLa90, Nova92

7/10 puffen2009, Eliiin, miccim

8/10 carola18, teresee

9/10 sparv, idaisraelsson, Noanda

11/10 ero13

12/10 Lillva04, Babbiss, Persi91

13/10 onlyme86, ksrg8887, johannamari

14/10 småfossingar, Selmans

15/10 Livethänder

16/10 mangon

17/10 AnnaOctavia, Pixma

18/10 Snartså

19/10 Mia86a, SofieElise

21/10 Kinan, dirrtyharriet

22/10 korvstroganoff, Issari

23/10 heilena

26/10 Skuggviol, Linneaa96, lw12

28/10 cassandra92, Miichaella, JenniferBeckman

29/10 Albis, Sirest01

30/10 Jagerika, Ardnas89, Minnie768

31/10 Em0ma

PLUS

Snöflingan28

LillaMy08 BIM-1

sarana BIM-4

Katten95

goaround BIM-6

Mycket bra initiativ !:) skönt med en överblick tycker jag!
  • Ero13

Grattis till alla plus! Det är så roligt att läsa!!:) Lycka till er andra som fortsätter jakten på plusset i novembertråden!

• Ero13
    eaalin skrev 2018-10-07 14:13:08 följande:

Hur tolkar jag dessa? Är det sista positivt som jag tog nu precis?

BIM enligt nc 22

Flo 23

P tracker 21

Jag tycker att det ser positivt ut! Dock skulle jag ta ett till idag och se om det blir tydligare eller svagare :) ni stegring var jättekort. Fick tydligt på eftermiddagen och 3-4 timmar senare var det negativt igen.
  • Ero13

Skymtar ni ett streck som jag gör? Alltså jag vet, det svagaste strecket i världshistorien i sådant fall. :O är på bim-2.
  • Ero13
    Jojjans skrev 2018-10-08 08:46:40 följande:

Från min mobil ser jag tyvärr inget. Men det kan ju också vara för tidigt/för svagt! Hoppas för dig

Livethänder skrev 2018-10-08 09:03:43 följande:

Ser tyvärr inte något streck, men testa igen i morgon. Jag testar tidigast dagen innan bim, hade blivit så ledsen om det visade plus tidigt och sen visar sig vara en s.k kemisk graviditet. Håller tummarna för dig :)

Tack! Förstod att det inte skulle synas på bilden. Jag lever dock fortfarande på hoppet, därför jag tycker nog att det finns ett svagt svagt streck. Men jag väntar och testar igen vid bim :)
  • Ero13
    Lisan101 skrev 2018-10-08 09:21:45 följande:

[quote=79119901][quote-nick]Ero13 skrev 2018-10-08 07:43:07 följande:[/quote-nick]

Skymtar ni ett streck som jag gör? Alltså jag vet, det svagaste strecket i världshistorien i sådant fall. :O är på bim-2.[/

Jag har tagit ett testatidigt test idag bim-4 och det är så svagt att bara jag kan se det typ. Sambon är tveksam. Jag är säker :)

Går inte heller att fånga på bild. Jag tror på oss!

Åh! Då hoppas jag åt oss båda :D
  • Ero13
    eaalin skrev 2018-10-08 10:03:27 följande:

Tog det understa 18 igår och vi hade mys på kvällen och kommer troligen inte kunna mysa till det på några dagar nu. Kan det räcka? :/

Absolut kan det räcka, det vanligaste man får höra är väl dock att det är bra att ha dagen efter också. Men det beror lite på hur lång stegring du har. Ägget släpper inte förens 12-24 timmar efter stegring, ibland 42h. Använder du dig av andra metoder för att avgöra om du har ägglossning? Typ flytningar och temp? Jag fick äl-flytningar direkt efter att jag fick positivt och sedan någon dag senare höjdes temperaturen :)
  • Ero13
    EmmaAF skrev 2018-10-08 12:41:19 följande:

Jag tjyvtestar men tror jag får spökstreck eller "ibillningsstreck".. vill ju såååååå gärna få ett plus.. bim på lördag :-/

Jag skulle också vilja påstå att jag ser ett svagt streck! :) men det bästa är väl att testa igen så att det blir tydligare:)
  • Ero13
    eaalin skrev 2018-10-08 13:14:00 följande:

Jag ska testa idag med på äl sticka men om de är svagare vad menas de? Att äl har varit?

Jag kollar flytningar och hade äl Flytningar i fredags första rikliga sen lite mindre i helgen. Kör även med nc är första cykeln med det och min temperatur steg igår men imorse hade den sjunkit från 36,26 till 36,06

Vad innebär allt detta?

Jag är kanske inte den som är mest påläst i ämnet, men jag hade ägglossning ca 12 timmar efter min stegring. Eftersom att din stegring är längre kanske det tar lite längre tid för dig. Din temp borde stiga efter du haft din ägglossning. Så kanske är den idag? Och tempen stiger imorgon?
  • Ero13
    KSRG8887 skrev 2018-10-08 19:36:29 följande:

Kände mig helt säkert på att jag var gravid då temp och symptom var extremt lika förra månadens kemiska graviditet. Hade rätt, plussade idag på ÄL+10. Samma dag som förra cykeln, trots att jag sagt att jag skulle låta bli att testa innan BIM. Får se om det håller längre än BIM+1 denna gång...

Håller tummarna!
  • Ero13

Att testet visade ett ytterst svagt streck igår var bara ett inbillning och idag kom mensen tidigt... typiskt. Tänk att man kan börja se i syne för att man så gärna vill något. Hänger kvar här några dagar, men förflyttar mig sedan till novembertråden.

• Ero13
    Issari skrev 2018-10-09 09:41:24 följande:

Jag förstår dig! Samma sak har hänt mig. Jag har testat flera olika sorters test och flera av dem visar ett väldigt svagt streck. Så klart att en börjar hoppas. Men tyvärr har det bara varit spökstreck. Det har fått mig att inte vilja testa innan BIM och heller inte våga lite på något test om det inte är så att strecket syns när testet hålls på armlängds avstånd.

Visst är det irriterande? Jag har sagt varje månad nu att jag ska vänta till bim, men någon dag innan så blir jag alltid så sugen att ta reda på det. Nästa gång ska jag göra som du och inte tro på det om det inte syns på en armlängds avstånd:)
  • Ero13
    Issari skrev 2018-10-09 12:17:22 följande:

Ja, jag tror det är bäst att tänka så. Annars är det lätt att bli besviken. Jag tempar så jag ser ju också på morgonen på BIM att temperaturen gått ner - då vet jag att mensen kommer och då är det ingen idé att ens ta ett test. Det som jag stör mig på denna cykel är att jag borde ha ÄL idag men jag har inte haft ett enda tecken på det. Brukar alltid ha ÄL-sekret, men jag har istället haft gulvitt klibbigt som ju är icke-fertilt sekret. Har aldrig hänt innan. Får hoppas att ÄL bara är försenad...

Jag tempar också och temperaturen sjönk i morse, antar att den kommer fortsätta sjunka nu. Har bara tempar i en månad, så har inte riktigt lärt mig än. Min äl var sen förra månaden, med en vecka och jag, precis som du, får alltid äl-flytningar och innan brukar det vara vitt och lite klumpigt. Håller tummarna för dig!
  • Ero13
    eaalin skrev 2018-10-09 10:35:05 följande:

Lämnar gruppen för är ändå ingen som svarar som man kan bolla med här

Tycker nog att jag har försökt svara angående äl-test. Jättetråkigt att du inte känner att du får den respons du vill ha.
Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018