• Lilla Lina

Vi med BIM oktober 2018

Hej!!

Känner att jag har äran att starta en tråd för alla oss med BIM oktober i år! :) Här välkomnar vi nya till tråden och samlar upp er från september-tråden som tyvärr får kämpa på en månad till. Här tar vi nya tag och satsar för fullt mot massa fina sommarbebisar 2019. :)

Kort om mig då: andra riktiga försöket med sambon, vi är båda 29 år och har inga barn. Bor i södra Sverige och håller på att leta hus för fullt samtidigt som vi planerar barn. Har alltid sagt att jag vill ha barn innan jag fyller 30, vilket jag gör i maj så det sket sig idag när jag fick mensen. Men försöker se positivt, sommarbarn- hur romantiskt låter inte det? :)

Har bim 6 oktober och äl runt 23 september. Har långa cykler vilket är frustrerande med all denna väntan!

Som sagt, välkomna hit alla som vill så ska vi heja och stötta varandra bäst vi kan! :)

BIM-listan oktober

6/10 Lilla Lina

• Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018
  • Miichaella
    cassandra92 skrev 2018-09-22 23:22:40 följande:

Jo men har aldrig fått ÄL bekräftat så därför vill jag göra det... Får se hur det går. Ja jag känner allt haha ;) men så är det nog inte. Kan man ens känna något en vecka efter ÄL?

Aha ja men då är det säkert intressant att ta dom, man blir glad av smileyn som dyker upp när det är ÄL :) Man blir lite peppad, haha. Det enda jag förstått att man kan känna väldigt tidigt är molande värk. Googlat massor. Har det nu men behöver säkert inte betyda nåt heller.
  • cassandra92
    Miichaella skrev 2018-09-23 00:03:12 följande:

Aha ja men då är det säkert intressant att ta dom, man blir glad av smileyn som dyker upp när det är ÄL :) Man blir lite peppad, haha. Det enda jag förstått att man kan känna väldigt tidigt är molande värk. Googlat massor. Har det nu men behöver säkert inte betyda nåt heller.

Nej jag vet. Det är väl bara att vänta. Sjukt jobbigt.
  • poolen

Första barnet för oss. Jag själv har fyllt 30 och min man är 34. Min P-spruta gick ut nu i början av september. Har varit gravid en gång tidigare då jag slarvade med sprutan och gick 3 veckor över tiden för injektion, och min mens brukar vara tillbaka ca 5 veckor efter att jag slutar med sprutan så hoppas på snabb ägglossning även denna gång, nu när man faktiskt är redo för en liten knodd. 

Har börjat köra ägglossningstester och senaste 2 dagarna har det synts typ svagt "spökstreck" så hoppas på ÄL någon gång nu i dagarna. Hade varit så skönt att få BIM i oktober och inte ha någon mens alls mellan graviditet och preventivmedelavslut hehe. 

• cassandra92

Ni som tempar. Tror ni det är kört nu när tempen har gått ner tre dagar i rad? Har en vecka kvar till BIM
  • cassandra92
    poolen skrev 2018-09-23 09:25:09 följande:

Första barnet för oss. Jag själv har fyllt 30 och min man är 34. Min P-spruta gick ut nu i början av september. Har varit gravid en gång tidigare då jag slarvade med sprutan och gick 3 veckor över tiden för injektion, och min mens brukar vara tillbaka ca 5 veckor efter att jag slutar med sprutan så hoppas på snabb ägglossning även denna gång, nu när man faktiskt är redo för en liten knodd. 

Har börjat köra ägglossningstester och senaste 2 dagarna har det synts typ svagt "spökstreck" så hoppas på ÄL någon gång nu i dagarna. Hade varit så skönt att få BIM i oktober och inte ha någon mens alls mellan graviditet och preventivmedelavslut hehe. 

Jag håller tummarna för dig!!! :)
  • Canama
    cassandra92 skrev 2018-09-23 10:12:48 följande:

Ni som tempar. Tror ni det är kört nu när tempen har gått ner tre dagar i rad? Har en vecka kvar till BIM

Min syster tempa när hon försökte bli gravid. Då sjönk hennes temp (innan BIM) och hon var besviken och inväntade mensen. Men hon var gravid trots de! Så tror inte de är ?kört? :)
  • cassandra92
    Canama skrev 2018-09-23 10:31:33 följande:

Min syster tempa när hon försökte bli gravid. Då sjönk hennes temp (innan BIM) och hon var besviken och inväntade mensen. Men hon var gravid trots de! Så tror inte de är ?kört? :)

Okej. Då får jag bara hoppas då!!! :D
  • Canama
    cassandra92 skrev 2018-09-23 11:13:29 följande:

Okej. Då får jag bara hoppas då!!! :D

Är 33,52 din temp förresten? Ovanligt lågt isåfall, säker på att de stämmer?
  • poolen
    cassandra92 skrev 2018-09-23 10:13:15 följande:
    Jag håller tummarna för dig!!! :)

Vi håller tummarna här också. Men har ändå ställt in mig på den typiska situationen att nu när vi vill bli gravida så kommer det ta tid Tungan ute Det är i alla fall skönt att veta att det har funkat en gång tidigare. 

Sen har jag aldrig fått något bra svar från gynekologer om det är så, men jag tänker att vi som haft preventivmedel som stoppar ägglossning borde ju vara mycket mer fertila, eftersom vi inte har minskat på äggantalet. 

Jag exempelvis har haft min P-spruta sen jag varit 15, och bara haft mens ca 6 gånger sedan dess så jag borde ju ha lika mycket ägg som en tonåring typ. För som jag förstått det, så är anledningen till den dalande fertiliteten efter 30 att antalet ägg minskat så mycket och att kvalitetn på äggen också blir sämre ju färre det blir kvar. Men om man vid 30 har lika mycket ägg som en 16 åring så borde man ju också vara lika fertil som vid 16.Tyst

• cassandra92
    Canama skrev 2018-09-23 11:16:45 följande:

Är 33,52 din temp förresten? Ovanligt lågt isåfall, säker på att de stämmer?

Det är för att jag har AVA. Alltså ett armband som mäter temp hela natten. Så det är genomsnitt hela natten! :)
Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018