• Lilla Lina

Vi med BIM oktober 2018

Hej!!

Känner att jag har äran att starta en tråd för alla oss med BIM oktober i år! :) Här välkomnar vi nya till tråden och samlar upp er från september-tråden som tyvärr får kämpa på en månad till. Här tar vi nya tag och satsar för fullt mot massa fina sommarbebisar 2019. :)

Kort om mig då: andra riktiga försöket med sambon, vi är båda 29 år och har inga barn. Bor i södra Sverige och håller på att leta hus för fullt samtidigt som vi planerar barn. Har alltid sagt att jag vill ha barn innan jag fyller 30, vilket jag gör i maj så det sket sig idag när jag fick mensen. Men försöker se positivt, sommarbarn- hur romantiskt låter inte det? :)

Har bim 6 oktober och äl runt 23 september. Har långa cykler vilket är frustrerande med all denna väntan!

Som sagt, välkomna hit alla som vill så ska vi heja och stötta varandra bäst vi kan! :)

BIM-listan oktober

6/10 Lilla Lina

• Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018
  • Norrlandsmorsa

Vitaminer!

Äter ni några extra så här inför? Vad äter ni isf? :) Äter gravidvitaminer men minns att jag åt något mer förra gången, tror det var omega3?

• minimera
    Norrlandsmorsa skrev 2018-09-22 12:36:43 följande:

Vitaminer!

Äter ni några extra så här inför? Vad äter ni isf? :) Äter gravidvitaminer men minns att jag åt något mer förra gången, tror det var omega3?

Jag äter Vitamin Kvinna och har gjort det sedan i april. Vet inte om de hjälpt något men jag har starka naglar iaf :)
  • Livethänder
    Norrlandsmorsa skrev 2018-09-22 12:36:43 följande:

Vitaminer!

Oj ja massa olika :) äter munkpeppar tills äl, zink, vitamin-e, d-vitamin, krom och folsyra.

Sambon äter också några av dem, de ska tydligen hjälpa för fertiliteten.
  • Miichaella
    cassandra92 skrev 2018-09-22 12:27:16 följande:

Du har BIM en dag efter mig ser jag. När hade du ÄL? :)

Ni prickade ju in Äl iiaf, du får tänka så :) Jag hade Äl lite tidigare än vad jag trodde, hade den i söndags, två dagar tidigt. Vi hade sex varannan dag och prickade in söndagen, märkte att Äl var då och tog ett test som bekräftade det. Får alltid fast smiley på en gång på de digitala. Så eventuellt har jag bim 30/9 men låter 2/10 stå kvar. Men tänker att jag kan testa redan 30:e om mensen inte kommit då :)
  • cenchi

Nu fick jag min mens, så hoppar också in här.

Påbörjar min tredje cykel efter p-piller och appen säger för tillfället att nästa BIM är den 23e (CD-32), men den senaste cykeln var bara 27 dagar, så isåfall blir BIM den 19e. Så vi får väl se när det närmar sig. Jag tar nog paus härifrån fram tills ÄL. (Samt tar ett glas vin ikväll!)

Lycka till hörni!

• cassandra92
    Miichaella skrev 2018-09-22 16:04:04 följande:

Ni prickade ju in Äl iiaf, du får tänka så :) Jag hade Äl lite tidigare än vad jag trodde, hade den i söndags, två dagar tidigt. Vi hade sex varannan dag och prickade in söndagen, märkte att Äl var då och tog ett test som bekräftade det. Får alltid fast smiley på en gång på de digitala. Så eventuellt har jag bim 30/9 men låter 2/10 stå kvar. Men tänker att jag kan testa redan 30:e om mensen inte kommit då :)

Ja jag vet. Fy man blir så jävla inkörd i detta att man blir tokig. Jag köpte digitala så får testa nästa månad om det inte går. Jag testar nog inte förrän BIM är över. För jag pallar inte ett negativt igen. Då är det bättre mensen får komma.
  • Miichaella
    cassandra92 skrev 2018-09-22 17:32:29 följande:

Ja jag vet. Fy man blir så jävla inkörd i detta att man blir tokig. Jag köpte digitala så får testa nästa månad om det inte går. Jag testar nog inte förrän BIM är över. För jag pallar inte ett negativt igen. Då är det bättre mensen får komma.

Digitala är bra! Jag tycker dock det är lite stressigt att testa varje dag så lyssnar mer på kroppen istället. Känner du av något nu efter ÄL?
  • Pixma

29/9 Tasha82

1/10 Cassandra92, Pluviophile, Linneaa96, Z1987, MaalinJ

2/10 lw12, Miichaella, minnie768

3/10 Canary, ero13, novemberregn, kstadtjej87

4/10 kira16, brallison, nr2år2019

5/10 Siri88, EliMil, Nobasil, minimera

6/10 Lilla Lina, Canama, LaLa90, Nova92

7/10 puffen2009

8/10 carola18, teresee

9/10 småfossingar, sparv, idaisraelsson

12/10 Lillva04

13/10 onlyme86, ksrg8887

15/10 Livethänder

16/10 mangon

17/10 AnnaOctavia, Pixma

18/10 Snartså

21/10 Kinan

22/10 korvstroganoff

23/10 heilena

• cassandra92
    Miichaella skrev 2018-09-22 20:00:41 följande:

Digitala är bra! Jag tycker dock det är lite stressigt att testa varje dag så lyssnar mer på kroppen istället. Känner du av något nu efter ÄL?

Jo men har aldrig fått ÄL bekräftat så därför vill jag göra det... Får se hur det går. Ja jag känner allt haha ;) men så är det nog inte. Kan man ens känna något en vecka efter ÄL?
Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018