Inlägg från: Johannamari |Visa alla inlägg
  • Johannamari

Vi med BIM oktober 2018

Hej! 

Och grattis till alla som plussat. 

Jag har Bim nästa helg. Hur lång innan kan man testa sig? Är så nyfiken att jag spricker. Sambon bara suckar. Är det för tidigt att försöka sig på ett test nu?

• Johannamari

Hej! 

Och grattis till alla som plussat. 

Jag har Bim nästa helg. Hur lång innan kan man testa sig? Är så nyfiken att jag spricker. Sambon bara suckar. Är det för tidigt att försöka sig på ett test nu?

• Johannamari

Hej Hej! 

Någon som vill uppdatera BIM-listan :) Jag har tydligen försvunnit. Jag bara går och väntar på mensen som borde komma till helgen (13/10) men egentligen tycker jag att magen är spänd och har humörsvängningar från helvetet. :I 

Än så länge neg. gravtest. Så nu väntar jag till helgen och hoppas mensen kommer snart.. eller allra helst ett plus men vill ju inte ha för stora förväntningar. 

Kram på er! 

• Johannamari
    Persi91 skrev 2018-10-08 11:02:56 följande:

Är det bara jag som "tjuvtestar"? Fått negativt på mina hittils.... har BIM 12/10...

Haha. Nej! 
    Jag har också tjuvtestat. Senast i lör BIM 13/10. Visade negativt. 
    Och vet inte om jag inbillar mig men molvärk till och från i magen. Tycker brösten är ömma och gör ont, också till och från. 

Nu ska jag vänta till helgen innan jag testar alt. att mensen kommer. Nästa vecka ligger sambon borta hela veckan för utbildning. Hoppas innerligt på plus så jag kan överraska honom när han kommer hem på fredagen. 
  • Johannamari
    EmmaAF skrev 2018-10-08 12:41:19 följande:

Jag tjyvtestar men tror jag får spökstreck eller "ibillningsstreck".. vill ju såååååå gärna få ett plus.. bim på lördag :-/

Tyvärr är jag asdålig på att se på bilder så kan inte säga att jag ser något. 
    Men då har vi BIM samtidigt på lördag. Håller tummarna för oss båda! :) 
  • Johannamari

Hej Hej!
    Hur snabbt har ni andra plussat? Bim -5 och inget plus än. Vill ju absolut inte sluta hoppas men verkar som alla plussar långt innan Bim? 

Vägledning tack :) 

• Johannamari
    Miccim skrev 2018-10-10 17:10:05 följande:
    Jag hade negativt BIM - 2 men fick mitt plus nu. Så alla plussar inte långt innan. :)
    Åh grattis. Först känns det som en evighet för att ens få ägglossning. Såklart trevligt med en del mys, men nu är det så sjukt lång tid till att Bim ska inträffa. Och jag kan inte fokusera på något annat än graviditet och at mensen bara ska börja. 

Nu har jag iaf träffat lite kollegor för mat och ett halv glas bubbel. 
  • Johannamari
    mangon skrev 2018-10-12 21:38:14 följande:
    Jag äter och dricker vad jag vill fram till plus.

Det blir, för mig en stress att begränsa mig "ifall att".

Har varit gravid 3 gånger och gjort på samma sätt varje gång, även de gångerna platser sen kom. Jag tror inte det på ngt vis skadar. Nu pratar vi alltså något glads vin under 2 veckorna. Undviker att "festa" men undviker inte alkohol...tills plusst dyker upp.
    Jag gör precis samma sak. Tills plusset har kommit så har man egentligen ingen aning. Jag har också tagit några glas vin sedan ägglossning. Helt omöjligt att veta om det tagit sig och man kan ju inte gå runt och chansa. Då lär man bli tokig. 

Det är jag iofs ändå. Testade idag och fort negativt. Bim -3. Men mår ofta illa på kvälls/nattetid, tycker magen är svullen och lite små spänningar i äggstockarna. 

Hur mår ni andra?
  • Johannamari
    JohannaLi skrev 2018-10-12 22:02:30 följande:
    Vad skönt att det är flera som ändå ?lever som vanligt? mellan ägglossning och BIM. Har vart nojig över detta sen jag var hos barnmorskan och tog ut min spiral var det sista hon sa var ?drick inte alkohol mellan ägglossning och BIM? men går ju liksom inte leva i ovetande i två veckor varje månad kanske i flera år om man har otur, blir ju inte hållbart.

Oj, alltså det finns säkert människor som gör uppehåll. Men jag försöker leva som vanligt. Jag mår bäst av att inte försöka stressa och ställa in mig för mycket på graviditet men de är inte det lättaste. Så där av tankar på "vanligt" liv fram till plus.  Har BIM mellan lör-mån. Lite olika mellan appar. 

Har haft molvärk i magen till och från sedan ÄL och är mest illamående kvällstid samt vissa nätter. Och har aldrig haft symtom av detta innan mens tidigare så hoppas så klart att man ska plussa. 
    Men mina tidiga test visar bara negativt :( Så vågar ju inte hoppas något än. Håller tummarna för dig! 

• Johannamari

Ni som haft nidblödning, se hit!

Jag har ju inte plussat än, men förmodligen haft inbillade symtom för att önskan är så stark. 

Jag har BIM mellan idag och söndag, skiljer sig mellan appar. Inatt när jag kissade innan jag skulle lägga mig var det lite färskt blod som kom på pappret. Förstod att nu kommer mensen så bröt ihop totalt. 
    Under natten har det varit torrt och nu var det mer mörkt/brunt med lite lite klumpar i. Är det mens som är på G eller finns det chans till graviditet ändå?

• Johannamari
    Simell skrev 2018-10-13 11:00:21 följande:
    cassandra92 skrev 2018-10-13 10:30:15 följande:

Okej lite ångest. Jag är ju rädd att jag inte har ÄL nån gång och tänkte att digitala test förhoppningsvis skulle göra mig lugn om jag får glad gubbe. Men nu har jag haft blinkande gubbe i fyra dagar... Är det normalt? Eller betyder det att jag inte kommer ha ÄL :/

Tips på app: Flo 
    Den kör jag efter. Verkar vara ganska så exakt med min cykel. 
    Kör hårt!
  • Johannamari
    cenchi skrev 2018-10-12 07:24:50 följande:
    Jag fick också en blödning runt BIM, höll i sig i 4-5 dagar, som en vanlig mens. Men jag plussar fortfarande nu 3 veckor senare. Så jag börjar försiktigt tro att jag är gravid. Ska försöka få till ett UL snart så man faktiskt vet.
    Kanske konstig fråga, men hur var blodet? Precis som mens? 
    Hur fan ska man veta om man är gravid eller inte. Vill ju inte testa mer för blir bara besviken när det visar negativt. (BIM är mellan idag -> mån)... 

Vill ju bara ha det där plusset.. men har lovat mig själv att vänta fram till efter BIM om det nu inte blir ett storflöde.. 
  • Johannamari

Även om det var en liten liten blödning igår och sedan ingenting mer så får jag nog ändå tro att det var mensen som är på G. 
    Sjukt besviken såklart. 

Lycka till ni andra!

• Johannamari
    mangon skrev 2018-10-13 21:32:14 följande:

Dagarna innan bim. Hejudamig. Bim-3. Får för mig att mensen kommer helatiden. Haft mensvärk i 3 dagar. Brukar då det dagen innan mensen kommer. Så varje dag "jaha....nu kommer mensen imorgon" .

Ändå en härlig längtan. Nervositet. Men även...uppgivenhet.

Jag känner igen mig. Har dock ingen mensvärk men vilket väntan. Liten Liten färsk blödning inatt och sedan ingenting efter. Väntar bara på att mensen ska starta då testen fortsätter vara negativa. :( 
  • Johannamari
    mangon skrev 2018-10-14 08:29:19 följande:

Äl+12 bim-3 idag.

Tokblankt gravtest. Känns som det är kört denna månad. Känns som de flesta plussar runt bim -3 eller iallafall får ett svagt.

Kämpa på! 
    Jag har testatsom en tok innan BIM. Nu är BIM imorgon enligt ena appen. Och har som sagt bara haft en miniblödning mellan fre-lör natt som upptäcktes i samband med toabesök. 
    Inte den minsta känsla av att mensen är på G. SÅ håller tummarna för att den uteblir och att vi helt enkelt plussar senare. Har sett en del som plussar flera dagar efter BIM. Vi får hålla ut tillsammans :) 
  • Johannamari

Fantastiskt att läsa hur många som plussar. Grattis! 

Jag är BIM idag enl. FLO-appen men inte några som helst tecken på mens.Så hoppas det håller sig borta och plusset trillar in om några dagar. 
    testade igår och fortfarande tok-negativt.. men vill inte ge upp hoppet än. 

• Johannamari
    Spanskanudlar skrev 2018-10-15 19:01:10 följande:

Hej jag är på BIM+6 idag tog ett test igår morse men de var negativt. Och imorse när jag var på toa så hade jag fått en liten blödning men de var inte mer än att de var borta när jag hade torkat mig.. så tänkte vänta till helgen och testa ett test till och hoppas på de bästa. Någon mer som har vart med om en sådan blödning?

Hej! 

Jag fick en liten liten blödning på BIM-2. Precis märkbart när jag torkade mig, sen har det endast varit små mörkbruna flytningar. Precis nu när jag var ute med hunden kändes det som att "nu kommer mensen".. men när jag kom upp på toa var det endast en mörkbrun flytning. Så hoppas innerligt att det endast är nidblödning och inte en mens som är på G. Har testat mig i flera omgångar men alla visar negativt. Har mensen inte kommit innan helgen blir det test då i hopp om att det skulle vara positivt. 

Blödningar verkar dessutom inte vara helt omöjligt under graviditet men finns såklart en risk att det är en början till missfall. Men så länge blödningen är minimal hade jag försökt att inte oroa mig. Men såklart lättare sagt än gjort. 
  • Johannamari
    Spanskanudlar skrev 2018-10-15 20:38:40 följande:
    ja de verkar så har spenderat 1v på google jag har halvt försökt i 3 år att bli gravid nu har jag ny partner så vi får se om de blir skillnad så att de har gått så här långt gör att de är svårt att ha låga förhoppningar.

brukar alltid få sån mens verk dagen innan som  spänner i hela skötet men nu har jag inga känningar likt mens så hoppas att mensen håller sig borta
    vi får hålla tummarna för oss båda Hjärta 
    Jag har också googlat som en tok. Haft ett sammanbrott för att jag trodde att mensen kom.. men den har inte dykt upp än. Nu lite små konstiga känningar precis som att mensen knackar på dörren strax. Hua, denna väntan! 

Önskar dig lycka till också. 
  • Johannamari
    mangon skrev 2018-10-16 08:38:31 följande:
    Så tråkigt. Har bim imorgon men negativt idag och känns precis som innan mens. Känna som tant röd kommer precis när som. Vi får hänga tillsammans i novembertråden <3 det får bli vår månad!!!!
    Jag hänger på er.. 
    Större klarröd blödning nu på morgonen och neg. test. Antar att det är mens och inte nidblödning längre.. 
  • Johannamari
    mangon skrev 2018-10-16 10:29:05 följande:

Bim-1 idag. Äl+13.

Men....idag kom mensen...Så ingen junibebis :( så tråkigt men nu får man få smaka fokusera på annat & hoppas på en julibebis :)

Sjukt tråkigt! Vi får kämpa ihop i november tråden. Lite komiskt att mensen kom här också.. 
Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018