Inlägg från: Johannamari |Visa alla inlägg
  • Johannamari

Vi med BIM oktober 2018

Hej Alla! 

Ny i tråden men har varit inne och tjuvläst lite. 

Jag och sambon planerar barn (mitt andra, hans första). Enl. app FLO är ÄL idag 28/) och enl. app P. Tracker så är ÄL 30/9. Har ju blivit lite för besatt för att försöka få till ett syskon till dottern så gick ju iväg och köpte clearblue's ÄL-test. Har testat sedan i onsdags men endast cirklar. 

Tyckte mig idag ha lite stickande känsla i äggstockarna och känns som att magen är svullen. Vi har försökt ha sex till och från under veckan och hoppas såklart på tur men känns osannolikt att det skulle ta sig direkt, men vi håller tummarna. 

Beräknad mens: 13/10. 
    Till alla er andra. LYCKA TILL! 

• Johannamari

Lägger till mig i listan 

BIM-lista oktober

30/9 Tasha82 

1/10 Cassandra92, Pluviophile, Z1987, MaalinJ, Ardnas89, Snöflingan28, JenniferBeckman 

2/10 lw12, Miichaella, minnie768 

3/10 Canary, novemberregn, kstadtjej87 

4/10 kira16, brallison, nr2år2019 

5/10 Siri88, EliMil, Nobasil, minimera 

6/10 Lilla Lina, Canama, LaLa90, Nova92 

7/10 puffen2009, Eliiin, miccim

8/10 carola18, teresee 

9/10 småfossingar, sparv, idaisraelsson, Noanda

11/10 ero13

12/10 Lillva04 

13/10 onlyme86, ksrg8887, johannamari 

15/10 Livethänder 

16/10 mangon 

17/10 AnnaOctavia, Pixma 

18/10 Snartså 

21/10 Kinan 

22/10 korvstroganoff, Issari 

23/10 heilena 

26/10 Skuggviol, Linneaa96

• Johannamari
    Noanda skrev 2018-09-28 22:31:27 följande:
    Ok, tack för info! Är inte insatt alls! :)
    Då hänger jag på här.. Man ska alltså fortsätta ta ÄL-test till den visar gubbe och inte chansa på appar?

Hur många har försökt/ plussat endast med hjälp av app? :) 
  • Johannamari

Åh. Lider med er som fått mens och håller på och kämpar. Kan inte annat än ge pepp-kramar och försöka fortsätta att kämpa. 

Jag tog clearblue's ÄL-test imorse och det visade glad gubbe. Hur aktiv behöver man vara nu framöver? Enligt min FLO-app så var ÄL igår och då fick vi till det. Men idag känns det svårt. Sambon sover efter nattjobb och ska gå på natt om ett par timmar igen samtidigt som vi har en femåring hemma. Hur löser man det? Tips? 

• Johannamari
    Miccim skrev 2018-09-29 11:26:30 följande:
    Oj, svår situation att få till det med jobb och 5-åring. Har inga tips på hur ni ska lösa det. Men får ni inte till det idag har ni ju morgondagen på er också. Chansen minskar ju men inte helt.

Jo tack jag vet. Haha! 

Vi får se om vi lyckas lura någon att vara barnvakt en stund för handling (någon =mormor/ sambons föräldrar). Annars får vi bara hoppas på att gårdagens mys fångade upp något. 

Och den där väntan.. kommer ju också leta symtom, men hoppas att jag ska klara att vänta tills beräknad mens. Har en hel del plugg/jobb kommande veckor så ska förhoppningsvis gå bra att hålla tankarna borta. 

• Johannamari
    mangon skrev 2018-09-29 20:19:09 följande:

Jag blir så stressad av äl stickor.

Köper jag det blir jag besatt.

Visst borde man vara rätt safe om man får till det varannan dag?

Har enligt FLO äl nu på måndag.

Men det behöver ju inte alls stämma.

Du är inte ensam.. Fast jag blev som besatt bara av att börja räkna och gå efter appar. Vi kör samma metod, varannan dag. Men kunde inte låta bli och köpa ÄL-test så testade idag och fick äntligen glad gubbe men hann aldrig få till det. Hoppas på att sambon väcker mig när han slutar jobba. 

Heja Heja alla här inne!
  • Johannamari
    mangon skrev 2018-09-29 21:53:53 följande:
    Ja man blir lätt besatt. Kikar in i appen varje dag för att få se siffrorna mot bmi minska haha. Som att det skulle gå fortare för det. Tiden går så långsamt!

Om jag har äl på måndag borde väl cb digitala visa glad gubbe imorgon? Har 5 st digitala äl test liggandes så kanske ska testa imorgon.....hmm....se nu börjar jag igen
    Jag fick efter FLO appen som egentligen visade ÄL igår, men har testat med ÄL-test som endast visat cirkel (clearblue), men imorse visade det en glad gubbe så antar att det är ett tecken på ÄL är på gång och har då inte haft den som appen visar.. 

Men sa till sambon att väcka mig när han kommer hem vid 05 så får vi hoppas att han orkar utan protest.. 
  • Johannamari
    mangon skrev 2018-09-29 23:52:39 följande:
    Ja appen är nog onte helt tillförlitlig. Samtidigt känns det så svårt att lyckas pricka med tester. Men har ju 5 st. Borde ju ha äl inom dem närmsta 5 dagarna. Hoppas Vi!

Då borde vi ha bmi ganska nära varandra? När har du?

Håller tummarna för er haha!
    Nä, den är nog inte det. Som sagt FLO-appen visade ÄL 28/9. 
    Pos. Clearblue 29/9 (antagligen ÄL nu 29/9-30/9).

Bim 13/10. 

Håller tummarna för er också! 
  • Johannamari
    mangon skrev 2018-09-30 20:44:29 följande:

Enligt FLO appen äl imorgon 1/10.

Då har jag fyllt i min senaste mens som startade 18/9 (pågick i 4 dagar)

Räknar jag med 28 dagars så blir äl 2/10.

Ikväll testa jag negativt med cm digitala äl test.

Det ska väl visa om man går än inom de närmsta 48 timmarna. Vilket betyder att jag inte borde gå än varken 1/10 eller 2/10 ?

Jag testade mig 5 dagar i rad med Clear Blue's ÄL-test, och på femte dagen gav det utslag om ÄL. Enligt FLO-appten skulle det som sagt varit dagen innan. 
    Gjorde även en chansning imorse och även då gav det utslag på en glad gubbe. 

Han med ett snabbmys vid 05.30 imorse, hoppas på att vi hinner orkar en snabbis inatt också. Haft känningar som mensliknande smärta nu på kvällen. Hoppas att det är lossning på G och man har tur med sig. 

Ni som plussat, efter hur många försök har det gått för er? 
  • Johannamari
    Pixma skrev 2018-10-04 19:52:55 följande:

Ska träffa några tjejkompisar på lördag...4 dagar efter ÄL och på BIM -11.
    Skulle ni dricka? Alltså inte bli asfull, men några glas vin typ?
    Har hört att man ska leva som vanligt fram till plusset. Hur hade ni gjort?

Jag ska göra likadant ikväll. Vi har AW med jobbet och jag känner att  något glas vin borde man kunna ta för annars får man ju utesluta alkohol helt även om det inte tar sig. Jag har BIM om ca 1,5 vecka och tog gravtest igår där det inte syntes något. Så drick med måtta :) 
Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018