Inlägg från: Pluviophile |Visa alla inlägg
  • Pluviophile

Vi med BIM oktober 2018

Canary skrev 2018-09-16 17:55:55 följande:

Fick fast gubbe på äl-testet idag em - igår när jag hade blinkande hade vi sex två gånger så min man verkar lite trött nu... Kanske lite dåligt timat...

Tror ni det är kört om vi väntar med sex till imorgon kväll? Bäst att köra på?

Spermierna borde ju överleva från igår.. funkar det imorgon bitti? Då är ni kanske piggare :)
  • Pluviophile

Jag fick positivt äl-test i måndags och väldigt ont i högersidan av magen och har haft sex sön, mån, tis. Jag trodde att tempen skulle vara hög imorse när jag mätte så att äl skulle varit igår. Men den var fortfarande låg. Ni som både tempar och tar äl-test. Hur många dagar efter positivt äl-test stiger er temperatur? 

• Pluviophile
    cassandra92 skrev 2018-09-19 14:18:04 följande:
    Jag känner igen mig så väl i det du säger. Det känns som man läser och läser och tänker och tänker. Fy fasiken. Man blir ju tokig. Och den här tiden mellan ÄL och BIM är ju hemsk. Fy fasiken.

Ja linjer är ju hopplöst. Bättre med antingen gubbe eller inte gubbe. Idiotsäkert känns det, perfekt för mig hahaha
    Håller verkligen med. Så mycket som snurrar och så mycket man känner efter. Varje dag mellan ÄL och BIM längtar jag bara till BIM för att se om mens kommer eller jag kan ta ett test. Bästa tiden tycker jag är några dagar efter mens när man känner hoppet igen. Ja det är verkligen en berg- och dalbana varje månad. 
  • Pluviophile
    elofdagny skrev 2018-09-19 21:48:17 följande:

Är lite nervös här. Mensen borde komma idag eller imorgon men har inte sett nåt än. Och ingen mensvärk än heller. Har den inte kommit imorgon bitti så testar jag helt enkelt... Vill så gärna men vågar inte hoppas att det tog sig när jag trodde det var typ omöjligt.

Håller tummarna!!
  • Pluviophile
    Snartså skrev 2018-09-19 22:16:21 följande:

Jag har följt september-tråden på håll bara för att läsa om hur det går för alla. Det verkar också finnas ett sånt stöd och fin stämning bland alla så jag tänkte att jag hoppar in här. Det trodde jag inte att jag skulle göra i söndags när jag plussade. Men det går inte alltid vägen tyvärr och idag började jag blöda färskt blod (har bruna sprottningar tidigare, men tänkt att det lika gärna kunde avta) så jag tog ett nytt test som var tvärnegativt. Trodde inte att jag skulle ta det så hårt, men det känns i hjärtat. Så nu tänkte jag att jag hänger med er här. Plötsligt händer det säkert. Kanske redan i oktober. Bim 18/10.

Välkommen till tråden. Och beklagar ditt tidiga missfall. :( Man hinner planera och springa iväg i tankarna på bara några dagar. Håller tummarna för att oktober är månaden då vi blir gravida och får behålla våra barn.
  • Pluviophile
    elofdagny skrev 2018-09-20 05:05:17 följande:

Är lite i chock här hemma!

Vad hände där lixom?? Iiihhhh!!!

Grattis! :D
  • Pluviophile

Jag har också bim 1/10 som många andra. Har fullt med symptom... nidblödning, illamående, torr i slidan, molvärk, har gråtit vid helt konstiga tillfällen de senaste två dagarna.. kan ju vara graviditetssymptom men betyder antagligen ingenting mer än skengravid.

Vill gärna vänta till bim för att testa men får se om jag kan hålla mig. Försöker göra annat, träna, träffa kompisar, och hålla mig härifrån. ;) inte helt enkelt.

• Pluviophile
    cassandra92 skrev 2018-09-24 20:13:04 följande:

Idag har jag varit superkonstig hela dagen. Men kan vara så att jag helt enkelt håller på att bli sjuk bara. Jaja. Bara att vänta och se.

Hoppas att det tagit sig! Vad är det som gör att du tror att det inte fungerat denna månaden?
  • Pluviophile
    cassandra92 skrev 2018-09-24 20:58:13 följande:

Jag vet faktiskt inte. Mest en försvarsmekanism kanske för jag ska orkar inte bli besviken igen. Men jag känner ingenting konstigt förutom idag. Hade lite mensvärk men inga ömmande bröst eller mågot sånt. Jag är antagligen rädd för att bli ledsen igen...

Jag förstår dig. Man försöker skydda sig från besvikelsen. Och ändå finns där något litet tramsigt hopp som inte lämnar en förrän mensen har kommit :(
  • Pluviophile

Vad kul att det börjar komma plus i tråden. Skrattande Samtidigt slår en känsla av avundsjuka till i mig. Kan inte styra det och hatar de "fula" känslorna som kommer upp. Är det fler som känner igen sig? 

Har ett annat dilemma. Imorgon har vi AW på jobbet och jag skulle gärna vilja dricka några öl. Har inte BIM förrän på måndag 1/10. Tycker ni jag ska testa imorgon bitti? Om jag är gravid vill jag ju inte dricka. Samtidigt känns det tråkigt om det skulle vara negativt och jag blir nere när jag ska ut och umgås. 

• Pluviophile
    1995lj skrev 2018-09-27 14:34:47 följande:

Klantiga jag råkade visst lägga upp detta i september tråden ist...

vad tror ni? :(

Vad konstigt, jag såg ett klart streck på ditt andra test. Hoppas för din skull att du plussar igen om några dagar. Testa morgonurin nästa gång! 
  • Pluviophile
    Siri88 skrev 2018-09-27 18:37:36 följande:

Tror absolut inte att det är någon fara, fostret lever väl dessutom från gulesäcken vid den tiden i graviditeten i så fall. Skulle dock hållit mig till en eller max två.

Tack! Det låter klokt. Jag gillar i för sig alkoholfritt, ska bara komma på en bra ursäkt om kollegorna frågar :)
  • Pluviophile
    cassandra92 skrev 2018-09-28 23:30:25 följande:

Där kom mensen. Tre dagar för tidigt. Jaja. Hann i alla fall inte ta etg negativt test. Sjukt besviken och ledsen.

Känner med dig! Kram <3
  • Pluviophile
    Blomma871 skrev 2018-09-30 07:06:33 följande:

Hej!

Har inte skrivit men har följt tråden :) Idag plussade jag väldigt svagt på äl + 10, med tidig test från babyplan, ska testa fram till bim, försök 9, med dottern gick det på försök 2. Har inga symtom förutom fruktansvärt trött sen förra veckan... Hoppas det går hela vägen iaf :) Håller tummarna för er andra :)

Grattis till ditt plus! :)
  • Pluviophile

Jag har bim imorgon. Gjorde ett test i fredags som var negativt så hoppas att det bara var för tidigt. Jag ska försöka hålla mig till tisdag, är tempen hög då också så tar jag ett test. Idag känner jag dock att mensen är på väg, oroskänsla, svullen, mensvärk. Så den kommer säkert imorgon, precis som vanligt.

• Pluviophile

Hej på er! Jag har bim idag, ingen mens än men jag tror den kommer imorgon för jag hade äl en dag senare än vanligt. Tog ett test imorse då tempen var så hög men det var negativt. Får ladda om till ett nytt försök. Jag har långa cykler (34 dagar) så kan tyvärr inte vara med i oktobertråden längre. Vill önska alla lycka till och hoppas att ni får era plus. Och får ni inte det så är ni inte ensamma <3

Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018