Inlägg från: Pluviophile |Visa alla inlägg
  • Pluviophile

Vi med BIM oktober 2018

Hej!
    Jag tänkte också gå med här i tråden. Jag fick missfall i vecka 12 i slutet på juni. Det värsta jag varit med om och har tagit väldigt hårt på mig. Två av mina tjejkompisar har berättat att de ska ha barn i januari som vi också skulle haft :( så himla tungt. 
    Denna månaden blir försök nummer 3 för oss och vi hoppas bli gravida. Då blir det en junibebis vilket låter mysigt. Jag använder Natural Cycles och ägglossningstest och min cykel har varit väldigt oregelbunden sedan missfallet. Så lite osäker på BIM men jag sätter den 1/10. 

• Pluviophile
    Bim-listan oktober

1/10 Cassandra92, Pluviophile

2/10 lw12, Miichaella

3/10 Canary, ero13

6/10 Lilla Lina

7/10 puffen2009
  • Pluviophile
    cassandra92 skrev 2018-09-05 16:26:56 följande:

Oj, jag beklagar! :( Det går som sagt inte ens att föreställa sig den sorgen. Jag håller alla tummar och tår för er. Har ni barn redan innan? :) Jag hoppas också på en junibebis!

Ska se om jag lyckas svara på rätt inlägg.. :) nej vi har inga barn sedan innan. Har inte längtat efter barn innan men när jag blev moster för ett år sen slog barnlängtam till. Ja visst låter junibebis bra! Jag håller tunmarna för dig också!
  • Pluviophile
    Ero13 skrev 2018-09-05 17:23:13 följande:

Beklagar, det låter riktigt tungt det du berättar. Vi får försöka peppa, hjälpa och stötta varandra här i tråden! Jag tycker också att en junibebis låter mysigt :)

Hur tycker NC fungerar? Har funderat på att testa, men vet inte om man ska ta för en månad i taget eller för ett år? Hur har du gjort? :)

Tack för peppen <3

På mig fungerar det bra. Innan missfallet hade jag väldigt regelbunden cykel. Slutade med p-piller i oktober förra året och började med NC som preventivmetod. Mest för att hitta rätt på min cykel. När vi väl skulle försöka i april så gick det faktiskt på första försöket och jag hade bra koll på min ägglossning. Tyvärr slutade ju det i missfall. Nu ser jag efter missfallet att cykeln är oregelbunden så kroppen är nog inte riktigt redo än för en graviditet.

Om du sover liknande tider varje dag och inte vaknar på natten så tycker jag det är värt ett försök. Jag ser alltid när jag har haft min ägglossning och vet när mensen kommer att komma (stämmer alltid på dagen). Sen är jag en statistiknörd så jag älskar ju allt jag får veta om min kropp
  • Pluviophile

Usch nu känns det inte kul. Enligt NC så ska jag ha ägglossning på lördag och min sambo är bortrest ons-sön. Hoppas verkligen att ägglossningen är sen denna månaden annars är det ju kört.. Lite tråkigt känns det men jag får mäta på och hoppas att den är sen. Den har ju varit oregelbunden sedan missfallet så hopp finns. 

Hur är det för er andra? Någon som börjar närma sig ägglossning?

• Pluviophile
    Miichaella skrev 2018-09-11 16:16:19 följande:
    Jag har ägglossning om först en vecka. Men tänkte börja ha sex varannan kväll från och med imorgon fram till nästa helg för att täcka upp. Tänkte skippa äl-test denna månad då jag blir så fixerad vid det och ändå har en regelbunden cykel :)
    Det tror jag du gör helt rätt i. Så länge du har någorlunda koll på cykeln så räcker ju varannan kväll. Innan mitt missfall hade jag också väldigt regelbunden cykel men nu efter så hoppar den lite hur som. Så tyvärr måste jag använda äl-test känner jag för att ha någon chans att pricka rätt. Förra månaden kom den 6 dagar innan den brukar komma. 

Jag känner en stor stress runt allt det här med att skaffa barn. Önskar att jag bara kunnat slappna av och njuta av äventyret
  • Pluviophile
    cassandra92 skrev 2018-09-11 18:52:09 följande:
    Åh! Hoppas den blir försenad. För jag vet hur det känns att veta att man måste vänta en hel månad till. Jag vet inte riktig när jag har ägglossning så det är också jobbigt.... Men får inga utslag på ägglossningstest heller så jag kanske inte har det....
    Nä det känns lite tungt att vänta en månad till. Jag försöker tänka att varje dag är en dag närmare vår bebis, oavsett hur lång tid det tar :) 
    Jag tror det är väldigt individuellt hur bra ägglossningstest fungerar på en, så det kanske inte är något för dig. Har du provat att tempa? Annars brukar de ju rekommendera sex varannan dag.
  • Pluviophile
    elofdagny skrev 2018-09-12 08:05:37 följande:

Hej!

Jag vet att det nästintill inte finns någon möjlighet att det tagit sig redan denna månad (hade avbrutet sex ngn dag innan ÄL och sen (icke-avbrutet) tre dagar efter typ) och räknar därför inte med att det ska bli nåt nu (känns inte möjligt ens). Ändå känner jag efter typ stup i kvarten. Letar efter tecken... Att det molar (typ mensvärk) stup i kvarten (vilket jag inte kommer ihåg att det brukar göra typ en vecka innan mens), blir jättehungrig på morgnarna  (brukar inte äta förrän nio när jag jobbar (börjar 06) men nu pallar jag inte vänta så länge) osv. Hur fasen är man skapt egentligen?

Är vi flera som försöker med syskon här? Kommer ni ihåg hur ni upplevde det i början på er tidigare grav? Jag blir knäpp på detta och fattar inte (som flera av er skrivit tidigare) hur man ska orka vänta mellan ÄL och BIM??

Alltså skengraviditet är inte att leka med.. Man känner ju efter och vill så gärna. Jag har inga barn sedan innan men har varit gravid. Då hade jag inga symptom förutom att tempen var hög den dagen jag skulle ha mens. De första veckorna var väldigt lugna för mig sen i vecka 6-7 så slog illamåendet till :)
  • Pluviophile
    elofdagny skrev 2018-09-12 12:21:54 följande:

Okej, temp har jag aldrig testat i detta sammanhang. Har två barn sen tidigare och då har det gått så enkelt så har inte behövt hjälp typ. Och det är ju ett antal år sen så kommer inte ihåg om jag fick några tidiga symptom då. Tänker att det oftast dröjer ett par veckor till egentligen... tror jag fått mitt illamående ungefär som du tidigare. Bara att vänta och se. Mensen borde dyka upp om en vecka ungefär.

Håller tummarna för dig!
  • Pluviophile

Yes! Skrev innan i tråden att min sambo var iväg på resa ons-sön. Äggl igår enligt app så var väldigt nervös att vi inte ens skulle fått en chans. Har tagit äggl test varje dag men inte fått positivt ännu. Idag var det nästan positivt så tror att jag får det imorgon. Och sambon kommer hem ikväll. Så nu får vi ligga några dagar i rad. Blir väl lite halvt sperm meets egg ;)

Har bett honom tömma i fredags kväll för att ha nya pigga springare tills ikväll... haha man låter ju lite knäpp ;) men så skönt att vi får en rättvis chans denna månaden!

Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018