Inlägg från: cassandra92 |Visa alla inlägg
  • cassandra92

Vi med BIM oktober 2018

Em0ma skrev 2018-10-07 22:34:08 följande:

Samma här, hade också gärna tempat men känns lönlöst när man jobbar vaken natt..

Jag har ett AVA armband som mäter hela tiden när man sover, minst 4 timmar. Jag antar att man borde kunna göra det när som helst på dygnet då? Haha jaa i alla fall ett tips! Jag gillar det jättemycket!
  • cassandra92
    niiskuneiti skrev 2018-10-08 13:57:18 följande:

Hej på er!

Hoppar in här. Bim idag faktiskt, tionde försöket. Har Alla symptom på att mensen ska börja som jag alltid har. Var till gyn under ägglossningen för att kolla att jag faktiskt har äl och allt var precis som det skulle. Läkaren tyckte vi ska fortsätta försöka ett tag till och händer inget inom ett par månader så börjar vi utreda mera. Tänker välja en annan läkare då!

Vi bestämde med mannen igår att vi försöker i november och december ännu, sen söker vi oss för utredning om inget hänt.

Önksar nu bara mensen ska börja så jag får nollställa tankarna och hoppet och satsa på nästa försök.

Saken är också den att jag fick konstaterad järnbristanemi ca tre veckor sedan och fick järninfusion. Det kan tydligen påverka fertiliteten väldigt mycket, mycket svårare för ägget att fastna om järndepoerna är tomma som jag hade. Nu hoppas jag att när min kropp lite stabiliseras att vi äntligen ska lyckas <3 det är tungt det här...

Hej. Vi är också på vårt 10e försök, så jag förstår lite hur du känner. Jag börjar bli ordentligt frustrerad och ledsen. Mensen är som ett jävla hugg i magen varje gång. Men jag hoppas också att vi lyckas snart. Vi ska söka hjälp i januari om det inte händer något tills dess. Jag ska försöka gå ner i vikt innan dess också då jag vet att det verkligen kan påverka! Lycka till och välkommen till tråden!
  • cassandra92
    Canama skrev 2018-10-08 14:36:06 följande:
    Såhär ser min kurva ut denna månad (är gravid). Tänkte att de kanske hjälper någon eftersom de var en del frågor om tempning här... Hade ÄL på CD13. Som ni ser gör tempen en liten dipp tre dagar senare. Sen stiger den. Hade högre temp än normalt 8-9 dagar efter ÄL. Sen sjönk den lite grann igen och jag tänkte att mensen kommer. Dock fick jag svaaagt plus på ÄL+11.

Blir lite knasigt med cykeldagarna eftersom NC börjar räkna om från ett från ÄL eftersom jag ändra i appen att jag blivit gravid.
    Gud va roligt att se en tempkurva, jag som själv tempar. Längtar så jääkla mycket efter att få ställa om appen till gravid... 
  • cassandra92
    Em0ma skrev 2018-10-08 14:31:22 följande:

Ja, men dagar jag kliver av jobbet så sover jag inte mer än max en timme om ens något för att lyckas få tillbaka dygnet rätt så kommer vara dagar jag inte sover så det hade lixom inte blivit regelbundet.. :/  tänker att är jag inte gravid på ett år så ska jag försöka testa något sånt, men aldrig hört talats om AVA armband, vad är det? :)

Jag förstår! Det är ett armband som mäter temp, puls, stressnivå osv under natten. Tar 9 olika parametrar som hjälper till för att hitta ÄL! :) Andra månaden för mig nu men älskar det för jag slipper sätta klockan och skit utan jag bara mäter från när jag går och lägger mig till jag går upp! :)
  • cassandra92
    KSRG8887 skrev 2018-10-08 19:36:29 följande:

Kände mig helt säkert på att jag var gravid då temp och symptom var extremt lika förra månadens kemiska graviditet. Hade rätt, plussade idag på ÄL+10. Samma dag som förra cykeln, trots att jag sagt att jag skulle låta bli att testa innan BIM. Får se om det håller längre än BIM+1 denna gång...

Åh håller tummarna!
  • cassandra92
    Issari skrev 2018-10-08 17:57:25 följande:

Var har du köpt det och vad kostar det? Låter bra ju! Är det en app kopplad till?

Den kostar rätt mycket. Typ 2500 eller något. Har 200 kr rabattkod om du skulle vara intresserad att köpa. Man köper från USA så det tog några veckor att få. Men hittills är jag jättenöjd. Jaa man synkar den till en app när man vaknar varje morgon!
  • cassandra92
    Em0ma skrev 2018-10-08 21:00:14 följande:

Ah den verkar ju inte dum alls! Kanske kan bli aktuellt om ett par månader om jag inte plussar innan dess :)

Nej jag tycker det är riktigt bra faktiskt!!! Hör av dig om du vill ha koden senare! :)
  • cassandra92
    Issari skrev 2018-10-08 22:30:42 följande:

Jag kanske skulle kunna tänka mig att köpa en, så rabattkod tar jag gärna emot. :) Kostar det något sedan att ha själva appen?

Nej! Allt ingår när du väl har köpt det!! Skicka ett meddelande så jag inte glömmer, så skickar jag koden imorgon! :)
  • cassandra92
    eaalin skrev 2018-10-08 18:11:44 följande:

Tog ett äl test nu och de är svagare än lördagens och söndagens. Har jag haft äl då? Eller har ja de idag?

eaalin skrev 2018-10-09 10:35:05 följande:

Lämnar gruppen för är ändå ingen som svarar som man kan bolla med här

Då vi är många aktiva i gruppen är det lätt att missa några inlägg, det är garanterat inte för att vara elaka, då många i gruppen är väldigt hjälpsamma och vill väl. Trist att du upplever det så. Sedan är det också svårt att svara på vissa frågor, som om du hade ÄL eller inte, det kan ju egentligen bara ett ultraljud svara på. Jag skulle rekommendera digitala test, det är så mycket skönare att få svar svart på vitt om man har en höjning. Men jag vet inte om det fungerar för mig, då jag precis har börjat men känns bättre!! :) 
  • cassandra92
    Sparv1 skrev 2018-10-09 19:24:32 följande:

Jahopp, och där kom mensen. Igen. Verkar som det aldrig kommer bli vår tur. Jag är så himla ledsen och frustrerad. Hur tusan ska man egentligen göra för att bli gravid, inget vi gör funkar ju. Jag orkar snart inte försöka längre...

Åh jag beklagar! Jag vet hur det känns, det här blir vårt tionde försök och det tar i en. Jag förstår hur du menar med att man nästan ger upp :(
Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018