Inlägg från: Issari |Visa alla inlägg
  • Issari

Vi med BIM oktober 2018

Lägger till mig:

29/9 Tasha82

1/10 Cassandra92, Pluviophile, Linneaa96, Z1987, MaalinJ, Ardnas89, Snöflingan28

2/10 lw12, Miichaella, minnie768

3/10 Canary, ero13, novemberregn, kstadtjej87

4/10 kira16, brallison, nr2år2019

5/10 Siri88, EliMil, Nobasil, minimera

6/10 Lilla Lina, Canama, LaLa90, Nova92

7/10 puffen2009

8/10 carola18, teresee

9/10 småfossingar, sparv, idaisraelsson

12/10 Lillva04

13/10 onlyme86, ksrg8887

15/10 Livethänder

16/10 mangon

17/10 AnnaOctavia, Pixma

18/10 Snartså

21/10 Kinan

22/10 korvstroganoff, Issari

23/10 heilena

• Issari

Denna cykel verkar knas. Jag brukar alltid få fertila genomskinliga slemmiga flytningar från dag 10-11 ungefär, de håller i sig till ÄL som nästan alltid är dag 16. Nu är jag på dag 15 - men jag har fortfarande inte fått fertila flytningar. De är istället gulvita och mer klistriga. Kommer ÄL senare denna månad tro? Eller kan jag ha ÄL imorgon ändå? Svårt det här...

• Issari
    cassandra92 skrev 2018-10-08 16:46:55 följande:
    Jag förstår! Det är ett armband som mäter temp, puls, stressnivå osv under natten. Tar 9 olika parametrar som hjälper till för att hitta ÄL! :) Andra månaden för mig nu men älskar det för jag slipper sätta klockan och skit utan jag bara mäter från när jag går och lägger mig till jag går upp! :)
    Var har du köpt det och vad kostar det? Låter bra ju! Är det en app kopplad till?
  • Issari
    cassandra92 skrev 2018-10-08 20:17:06 följande:

Den kostar rätt mycket. Typ 2500 eller något. Har 200 kr rabattkod om du skulle vara intresserad att köpa. Man köper från USA så det tog några veckor att få. Men hittills är jag jättenöjd. Jaa man synkar den till en app när man vaknar varje morgon!

Jag kanske skulle kunna tänka mig att köpa en, så rabattkod tar jag gärna emot. :) Kostar det något sedan att ha själva appen?
  • Issari
    Ero13 skrev 2018-10-09 09:29:40 följande:

Att testet visade ett ytterst svagt streck igår var bara ett inbillning och idag kom mensen tidigt... typiskt. Tänk att man kan börja se i syne för att man så gärna vill något. Hänger kvar här några dagar, men förflyttar mig sedan till novembertråden.

Jag förstår dig! Samma sak har hänt mig. Jag har testat flera olika sorters test och flera av dem visar ett väldigt svagt streck. Så klart att en börjar hoppas. Men tyvärr har det bara varit spökstreck. Det har fått mig att inte vilja testa innan BIM och heller inte våga lite på något test om det inte är så att strecket syns när testet hålls på armlängds avstånd.
  • Issari
    Ero13 skrev 2018-10-09 11:58:51 följande:

Visst är det irriterande? Jag har sagt varje månad nu att jag ska vänta till bim, men någon dag innan så blir jag alltid så sugen att ta reda på det. Nästa gång ska jag göra som du och inte tro på det om det inte syns på en armlängds avstånd:)

Ja, jag tror det är bäst att tänka så. Annars är det lätt att bli besviken. Jag tempar så jag ser ju också på morgonen på BIM att temperaturen gått ner - då vet jag att mensen kommer och då är det ingen idé att ens ta ett test. Det som jag stör mig på denna cykel är att jag borde ha ÄL idag men jag har inte haft ett enda tecken på det. Brukar alltid ha ÄL-sekret, men jag har istället haft gulvitt klibbigt som ju är icke-fertilt sekret. Har aldrig hänt innan. Får hoppas att ÄL bara är försenad...
  • Issari
    Ero13 skrev 2018-10-09 12:34:56 följande:

Jag tempar också och temperaturen sjönk i morse, antar att den kommer fortsätta sjunka nu. Har bara tempar i en månad, så har inte riktigt lärt mig än. Min äl var sen förra månaden, med en vecka och jag, precis som du, får alltid äl-flytningar och innan brukar det vara vitt och lite klumpigt. Håller tummarna för dig!

Ja, det tar ju ett tag innan en lär sig hur ens cykel fungerar. Min temp droppar alltid ner till coverline en dag innan eller på dagen för mens. Som kan ses på bilden. Det skulle visserligen passa bra om ÄL bara är försenad då min sambo är bortrest just nu. :) Jag är bara rädd att cykeln ska börja bli oregelbunden när den aldrig varit det innan... Hoppas det snart blir plus för dig!

• Issari
    Ero13 skrev 2018-10-09 14:06:49 följande:

Tack för att du delar med dig, det hjälper mycket :) ibland kan väl cykeln bli lite längre eller kortare än vanligt. Kanske är bra då, om den är lite sen :) hoppas på plus för dig med snart!

Ja, visst varierar cykeln ibland. Men min ÄL har alltid varit någon dag mellan dag 13-17 (men oftast dag 16) och då har jag haft ÄL-sekret i ca fyra-fem dagar innan ÄL. Nu är det dag 16 och ÄL-sekret har inte ens börjat... Skulle innebära ÄL tidigast på dag 21, såvida inte sen kommer utan fertilt sekret denna cykel. Återstår att se hur tempen ligger i morgon bitti. :)
  • Issari

Tog två olika LH-test på samma urin. Hur kan det skilja sig så mycket? (Har blivit så flera gånger). Ska jag räkna den smala stickan som positiv?

• Issari
    Korvstroganoff skrev 2018-10-14 09:03:56 följande:

Oj vilken skillnad!

Ja, visst är det konstigt! Kommer ju aldrig mer köpa den bredare varianten. Jag har haft svårt att få till starka streck på ÄL-tester tidigare och detta kan ju vara en förklaring...
Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018