• Anonym (inte morgonmänniska)

Vad gör ni på morgonen som tar så himla lång tid?

Jag läser ibland i trådar om folk som går upp 1,5-2 timmar innan de faktiskt ska iväg till jobbet. Jag måste bara fråga; vad gör ni på morgonen som tar sån himla lång tid. Särkstilt ni som inte krånglar med barn, för det förstår jag kan ta en stund, men många jag läst om som har så här långa mornar har eller verkar inte ha det.

Min egen morgon tar max 40 minuter men ofta inte ens 30.

• Svar på tråden Vad gör ni på morgonen som tar så himla lång tid?
  • Anonym (polaren)

Min kompis är seg och sen på morgonen och när jag sov över så fattade jag varför...

Hen..Snoozar minst 4 ggr, tar en låång dusch, byter kläder flera gånger, sitter vid datorn och bara surfar, äter frukost långsamt o läser bok/tidning, kan börja göra nån syssla som inte är viktigt, 30 sekunder innan bussen går blir det bajsning... Missar bussen och nyttjar tiden till nästa buss med att fortsätta göra massa oviktigt.. Och kommer nästan sent till nästa buss också...

#vansinnigkompis

• Anonym (Bella)

Ha ha. Undrar jag med. Väckarklockan ringer 5.30 men kag snoozar vidare till 5.45. Går upp, borstar tänderna och håret. Klär på mig, brer en macka och tar matlådan i kylen och går till bilen senast 5.55. Förstår inte hur det skulle kunna ta mer än tio minuter. Sen är jag på jobbet 6.00.

Sambon som skjutsar kidsen går upp 5.50 och har tre barn klara i bilen 6.20 alltså en halvtimme. Vad folk pysslar med i flera timmar är en gåta för mig:)

• hammarhajen

Alla tycker ju inte illa om att gå upp tidigt. 

Duscha, äta frukost i relativ lugn och ro, läsa de viktigaste nyheterna. Kanske tömma en diskmaskin, packa träningsväska, plocka undan frukostdisk för att kunna komma hem till rent kök. 

Personligen föredrar jag en lite längre morgon framför en supereffektiv, ser ingen vinning alls i att sova 10 min längre för att tugga frukostmackan ståendes i hallen. Men alla är ju olika

• Anonym (nattuggla)
    Anonym (inte morgonmänniska) skrev 2018-09-03 21:07:01 följande:

Min egen morgon tar max 40 minuter men ofta inte ens 30.

Men vad gör DU som tar så lång tid? Jag tar ca 15 min på mig från att jag går upp ur sängen men skulle säkert  kunna korta ner det till 10 om jag var effektiv.

• Anonym (ee)

Jag kan gå upp 5 minuter innan jag måste gå hemifrån (äter inte frukost) men föredrar att ha 1,5 timme. Jag gör då inget särskilt, sitter vid datorn, dricker te och försöker vakna största delen av tiden.

• Anonym (inte morgonmänniska)
    Anonym (nattuggla) skrev 2018-09-03 22:05:54 följande:
    Men vad gör DU som tar så lång tid? Jag tar ca 15 min på mig från att jag går upp ur sängen men skulle säkert  kunna korta ner det till 10 om jag var effektiv.
    Snoozar Cool
  • Nonym

Behöver ca 30 minuter på mig för att få mig och dottern redo för dagen.. då är 10 minuter min tid (borsta tänderna, klä på sig, göra kaffe och ta med det jag behöver) resten av tiden går åt till att göra dottern iordning samt lite välling till henne.. då är det en bra vanlig morgon, en dålig vanlig morgon tar minst 45 minuter varav 30 av dem går åt till att bråka med tösen om vilka kläder hon ska ha på sig (och att hon faktiskt ska ha på sig kläder öht) och är det dessutom den tiden på månaden att jag har mens så tar det ytterligare upp till 30 minuter eftersom jag kan ha störtblödningar och då blir sittandes på toa och ibland kommer jag inte iväg till jobbet alls sådana dagar :-P

• Anonym (80min)

Om jag bara ensam behöver ta mig iväg så går det exakt 80 minuter. Snoozar i 5-10 min, kokar kaffe, går på toa, sminkar mig och äter frukost.

Klär på mig, packar matlåda och väskan och går ut...

Ska jag duscha så behöver jag 20-30 min extra.

Ska jag ha med barn så tar det ca 10 min längre, oftast.

• Anonym (lina)

Visst, jag kan ta mig ut på 30 minuter, men det vill oftast jag inte.

Jag borstar tänderna (och flossar), går på toa, duschar, tvättar (eller fixar) håret (som är långt), kokar frukost och gör smörgås, äter, plockar undan, torkar håret, sminkar mig, tar fram kläder, klär mig, sätter på mig smycken och linser, plockar ihop vad jag ska ha med mig i väskan osv. Totalt omöjligt att klara av det på 30 min.

Svar på tråden Vad gör ni på morgonen som tar så himla lång tid?