• cassandra92

BIM oktober-18

Sommaren2018 skrev 2018-10-24 06:17:07 följande:

Vi började försöka oktober förra året och blev gravid juni som sen ledde till mf.

Efter det blev de lite paus och så tog vi upp försöket förra månaden men då fick jag aldrig ägglossning :)

Själv då? :)

Åh nej. Jag beklagar! Spännande att se om det tar sig den här månaden då! Det här blir vårt tioende raka försök! Så man börjar bli lite frustrerad! :)
  • cassandra92
    Paramore1 skrev 2018-10-24 08:44:42 följande:

Känner mig hopplös. Vi har försökt sedan augusti förra året och blev gravida i somras som slutade i MF. Och verkar som jag får min mens nu. Nästa ägglossning hinner inre sambon hem till :( (jobbar utomlands) är så drygt när han typ alltid är iväg när jag har ägglossning! Vet inre om vi ska ge upp typ...Hoppas på ett plus innan jul :(

Nej det klart ni inte ska ge upp!! Förstår att det känns hopplöst och jag beklagar verkligen ert missfall. Men det är bara att fortsätta. Om du vill så kan du ju säkert söka hjälp nu. Men jag tror att det tar sig snart ska du se!! :D 
  • cassandra92

Asså hur kan man inte få upp hoppet när tempen går uppåt? Jag önskar man bara kunde släppa det... :/

• cassandra92
    Sommaren2018 skrev 2018-10-24 14:16:10 följande:

Ja det var tråkigt, men det positiva var att man då vet att vi kan bli gravida den naturliga vägen så det är skönt :)

Ja jättespännande, ååh då håller jag verkligen tummarna nu att de är er tur!! Verkar positivt när din temp fortsätter öka :) har de inte gjort de förr efter ägglossning?

Ja det tycker jag låter som en vettig inställning. Skönt att veta att man kan bli gravid också som du säger!! :)

Tack!!! Hoppas verkligen verkligen på det nu! Men det återstår att se. Nej det har den aldrig gjort förut. Vilket gör att jag hoppas men att jag garanterat blir ännu mer ledsen om mensen kommer....
  • cassandra92
    Paramore1 skrev 2018-10-24 19:34:06 följande:
    Tror han missar två ägglossningar på rad här nu för han åker iväg igen en gång till innan jul :( o eftersom han är iväg så mycket så har vi missat säkert hälften av ägglossningarna... tack för peppen! Kanske inre ska ge upp...
    Oh nej. Men å andra sidan har ni då inte haft aktiva försök hela tiden som ni har "försökt". Det är ju ändå en tröst väl. Du får ju räkna de försök som ni faktiskt har fått till liksom, så kanske det känns lite lättare. Ta lite tid att fokusera på dig och ditt välbefinnande och så kan ni köra igång när han är hemma igen! :D 
  • cassandra92
    Paramore1 skrev 2018-10-24 20:29:21 följande:

Det sjuka är att jag får de svaaagaste strecken på restlagrets teststickor, idag såg man det mer än innan. Men om jag ska gå efter Flo så skulle jag haft BIM igår men om jag ska gå efter mina flytningar när jag misstänkte ÄL så har jag BIM imon typ... men har kommit lite brunt på pappret sen igår. Knappt synbart.

Men ge inte upp då!!! :) Vänta några dagar!

Håller alla tummar!
  • cassandra92

Wohoo tempen gick upp ytterligare och jag är en hel grad över det jag hade samma dag i cykeln förra månaden. Det här känns spännande! Snälla håll alla tummar på att det är min tur nu!

• cassandra92
    Paramore1 skrev 2018-10-25 08:14:36 följande:

Fortfarande ingen mens för mig och inget tydligt plus heller... Kan inte bara mensen komma!!

JA eller hur. Antingen kan man väl få ett plus, eller mens. Man blir ju tokig av att vara där emellan....
  • cassandra92
    Sommaren2018 skrev 2018-10-25 19:04:05 följande:

Oj blev jätte suddigt såg jag..

Här ser jag verkligen ett streck, alltså på andra bilden!!! Så hoppas hoppas hoppas!!
  • cassandra92
    Sommaren2018 skrev 2018-10-25 19:27:35 följande:
    Åh va skönt då kanske jag inte inbillar mig :)!

Jaa :D bör ju vara tydligare om jag tar ett imorgon bitti va?
    Nej absolut inte! Jaaa ta ett imorgon så är det säkert starkare :D 
  • cassandra92
    Sommaren2018 skrev 2018-10-25 20:15:19 följande:

Åh då längtar jag tills imorgon :D

Hur går det för dig :)??

Jag med! Hoppas drt blir ett streck. Jaa min temp bara stiger och stiger. Är över en grad högre än samma dag förra cykeln. Så jag är jättespänd. Förblir tempen hög imorgon så kommer jag verkligen börja undra. BIM på måndag! :)
  • cassandra92
    Sommaren2018 skrev 2018-10-25 20:43:57 följande:

Tack jag med :D!

Ååh låter verkligen lovande, håller alla tummar o tår :)!!

Ååååh tack!!! :)
  • cassandra92
    Sommaren2018 skrev 2018-10-26 05:28:25 följande:

Jag är gravid!!! :D

Åh jösses kan knappt tro att de är sant efter det första negativa testet.

Men då visade de sig att jag var en sen hormonare alltså :D

Tydligt plus idag på BIM +3

Ååååh jag är såååå glad för din skull!!! Stort grattis!
  • cassandra92

Tempen ner ytterligare och jag känner mensen komma. Fan. Jag är så jävla ledsen. Just nu känns det som man lika gärna bara kan skita i allt. För det kommer aldrig att gå.

• cassandra92
    Sommaren2018 skrev 2018-10-28 10:23:39 följande:

Ge inte upp <3!!

Håller alla tummar :) ni kan alltid söka hjälp om de verkar vara svårt att få till det på den naturliga vägen :) <3

Nej det kommer jag inte göra. Känns bara förbannat tungt.... Hoppas 11e försöket är the one!!!
Svar på tråden BIM oktober-18