• Tirin

BIM oktober-18

Hej!

Hakar också på här, andra tråden är svår att navigera i, så många som försöker nuGlad
    Vi är inne på andra försöket för att få andra barnet. Jag är 37 år gammal och första barnet fick jag vid 34 på första försöket. Är helt inställd på att denna resa kan ta betydligt längre tid (eller kanske inte ens fungera) då jag är äldre men är grymt otålig och dessutom redan djupt nere i test-träsket. Förra månaden använde jag nog minst 10 graviditetstest och var sjukt skengravidGlad
    Denna månad är BIM runt den 28 oktober så har inte ens haft ägglossning ännu (i veckan eller till helgen) men laddat upp med LH-test och en lite modifierad sexplan enligt SMEP, kommer inte köra helt troget varannan dag från dag 8 (idag) utan försöka se till att det gått i alla fall några dagar sedan sista sexet när pluset på LH-stickan dyker upp (väldigt svårt att förutse såklart), och sen köra varje dag i 4 dagar efter plus på LH-stickan. Så gjorde vi vårt första barn utan någon "plan" och jag har tänkt att det kanske är bra att bygga upp en liten "reserv" innan det är dags för skarp läge. Förra månaden körde vi varannan dag hela fertila delen av cykeln men det kändes för glest runt ÄL. 
    Vi gjorde ett hemmatest för spermieantal igår och det verkar vara fint, även om det såklart inte är helt tillförlitlig kännes det roligt att se!

Vi håller tummarna nu!

• Tirin
    19SandraJ87 skrev 2018-10-09 05:14:38 följande:

Hmm vet inte vad jag ska tro längre! Tog ett CB digital nu på morgonen, och det visade "Inte Gravid" BIM på fredag.

Börjar fundera på om jag bara lurar mig själv med symtomen. Mår illa emellanåt, mensvärk som attan ibland, täppt näsa, näsblod, huvudvärk och ömma bröst som kommer och går.

Hade en blödning i början av förra veckan, det var inte mycket kom bara på pappret när jag torkade mig. Aldrig haft så innan vid ÄL, men men..

Hoppet får leva till fredag i alla fall, men börjar misstänka att jag inte är gravid.

Hej,

Låt hoppet leva, outhärdliga dagar fram till BIM, men de digitala är väl gjorda för att ta på BIM, dvs högre cut-off för HCG-koncentrationen? Värre med minus på de känsligare "testa tidigt" testerna!

Håller tummarna för dig. 
  • Tirin

Vilken timing på LH-stegring???? Nu blir det babymaking lördag, söndag och måndag paus tisdag och sen onsdag igen.

Är det nån annan som har stegring i dagarna? Kul att följas åt nästkommande veckor under den plågsamma väntan!
  • Tirin
    cassandra92 skrev 2018-10-14 13:28:01 följande:

Är med i en annan tråd också men det är kul att följa så många som möjligt. Jag har BIM den 28/10 och hade fast gubbe på testet idag. Så nu är det bara att ligga i ;) Tioende försöket på första barnet. Men har idag insett att vi nog har slutat försöka för tidigt i princip varje månad och att jag har ÄL senare än vad jag trodde... 

Hej, då har vi ÄL och BIM exakt samtidigt:) Kör så det ryker! Vi hoppas på fina resultat i babyverksaden.
  • Tirin
    cassandra92 skrev 2018-10-14 19:52:55 följande:

Spännande!!!! Vilket försök? Första barnet? :)

Vi är inne på andra försöket med andra barnet. Första barnet "blev till" på liknande sätt (timing av LH-stegring) som vi kört på/tänkt köra på denna cykel så förhoppningarna är stora men jag är ju lite till åren så sämre chanser nu såklart. Känner idag att det gör ont i magen så kan ju vara just ägglossning idag, annars brukar jag inte känna något men man har ju fokus inåt på ett helt annat sätt nu.

Spännande att följa framöver!
  • Tirin
    cassandra92 skrev 2018-10-14 21:00:57 följande:

Okej! Spännande! Jaa det är ju kul och se om man får till det! :) Jag har just insett att min ÄL är senare än vad jag trodde så jag hoppas vi har större chanser nu! :)

Ja det är ju kanon att ha lite koll med hjälp av stickorna, klart det blir större chans ju närmare man lyckas pricka! Vi håller tummar och tår.
  • Tirin
    idaisraelsson skrev 2018-10-15 07:05:56 följande:

Hej alla:)

Jag blir galen på denna vänta. Jag har haft lite struligt med mensen de senaste 3 månaderna då den uteblev i augusti och kom oregelbundet.

Väntade mensen den 9:e men eftersom jag hade ägglossning enligt stickorna den 3:e så blev det framflyttat till den 16:e alltså imorgon. Jag har tagit gravtest lördag,söndag och idag men negativt. Då får jag inse att det inte är något va? (Jag testar med graviditetslagretsstickor)

Denna väntan är olidlig:(

Hej, då är du 12 dagar från LH-stegring? Tror inte att man ska tänka att det är kört förän det gått minst 15 dagar från Lh-stegring eller tills mensen kommer;) Men jag precis likadan och hade säkert tänkt negativt men försök hålla ut några dagar till!
  • Tirin
    Anonym (Evi) skrev 2018-10-15 09:45:08 följande:

Har bim 20/10 fick positiv på ältestet 5/10 hade mys 6/10 bara sen testade jag positiv ältest även 7/10. 8/10 var det negativ ältest. Har testat flera gravtest men negativ på alla.

Det är ju fortfarande en bra bit innan BIM så behöver inte betyda så mycket att det är negativt nu tänker jag.
  • Tirin

Tips till alla testomaner, testlagret har ju superbilliga LH- och Hcg-test och de verkar faktiskt hålla bra standard. Testade med deras Lh-stickor och apotekets dyrare samtidigt denna månad för att jämföra och visst det billigare testet tog längre tid pp sig men det blev ju exakt samma resultat! Vet inte hur det är med gravtesten då jaginte e blivit gravid än men tror det är samma kvalité där...

• Tirin
    Sommaren2018 skrev 2018-10-15 21:27:48 följande:

Hoppas också in här! ÄL 13/10 och BIM 25/10

Första riktiga försöket med första barnet med utebliven ÄL första månaden.

Så spänd och gud va man längtar till BIM så man kan ta ett test!! ????????

Roligt! Då ligger vi inte så långt ifrån varandra, jag hade Lh-stegring 13-14e och BIM 28/10!
  • Tirin
    mangon skrev 2018-10-16 08:35:47 följande:

Äl+13 idag.

Bim-1

Negativt test imorse.

Antar att det är kört denna månad nu.

Ingen junibebis för mig.

Så tråkigt men det är bara bort första försök.

Blev gravid första försökt med dottern därför har man noglite höga förhoppningar. ;)

Kan verkligen relatera till det, sonen blev till på första försöket och nån stans tänkte man att det kanske skulle kunna bli så igen. Vi är inne på andra försöket nu!
  • Tirin
    Sommaren2018 skrev 2018-10-16 20:00:50 följande:

När kommer du ta ett gravtest? Hihi

Satte mig just och läste på i min gamla fysiologibok och cellerna som producerar hCG börjar med det tidigast dag 8-9 efter befruktning/ägglossning och jag hade nog Äl i måndags så tänkte börja testa tidigast på onsdag den 24e. Såååå lång tid, du då?
  • Tirin
    Sommaren2018 skrev 2018-10-18 13:48:32 följande:

Tirin hur går det?? Några symptom?

Jag räknar ner och försöker få tiden att gå! Otroligt segt. Inga symtom och känns rätt rimligt för det är ju kanske max 4-5 dagar sen ägglossning. Drömmer mycket om att föda och graviditetstest så hjärnan snurrar på med dessa tankar mest hela tiden. Själv?
  • Tirin
    idaisraelsson skrev 2018-10-18 09:40:27 följande:

Jag fick tyvärr min mens i förrgår. Nu undrar jag om ni använder ägglossningstest? I så fall vilka?

Har ni andra tips på att bli gravid? Husmorstips?

Jag har tidigare använt dyrare tester men nu testade jag testlagrets som man kan köpa i bigpack (upp till typ 40) och de gav samma utslag som dyrare test om än att det tog längre tid för testet att "bli färdigt", max 15 minuter, så dessa rekommenderar jag.

Har läst en del om befruktning och det viktigaste är ju (förutom att sperminerna ska funka etc) att man har sex på de fertila dagarna under cykeln och då är ju LH-test suveränt. Så fort man får positivt är det bara att hålla i och köra på ett antal dagar till man är säker på att ägget släppt. Ägget släpper ungefär 38 timmar efter Lh-stegringen och ca. 16 timmar efter "peaken". Ägget kan befruktas maximalt 24 timmar efter lossning.

Återkommer med husmorstips om jag lyckats denna månad ????
  • Tirin
    Sommaren2018 skrev 2018-10-18 19:38:29 följande:

Tack skönt att läsa, har läst så många som haft symptom typ direkt o jag har inga heller.

Har lite ont i magen på vänstersida men det kan ju vara inbillning eller vad som helst :)

Samma här börjar planera barnrum osv haha..!

Längtar tills nästa vecka så man vet.

Symtom innan BIM är säkert mycket att man känner in mer än man brukar, När jag var gravid med min son var jag helt övertygad om att mensen skulle komma, pms, molvärk och det vanliga sötsuget, tji fick jag när det blev ett plus på stickan istället, haha!
  • Tirin

Ahhh! Noterade pyttelite blod idag som spottings, är på äl +4-5, hoppfull att detta är en nidationblödning. Det får tiden utvisa för helt klart för tidigt för test, men ska tjuvstarta redan på måndag!

• Tirin

Ahhh! Noterade pyttelite blod idag som spottings, är på äl +4-5, hoppfull att detta är en nidationblödning. Det får tiden utvisa för helt klart för tidigt för test, men ska tjuvstarta redan på måndag!

• Tirin
    Sommaren2018 skrev 2018-10-22 17:27:17 följande:

Hur har det gått :)?? Har du testa idag ?

Åh! Jag Har eesn tjuvstartat men egentligen tiölingen nytta, är på ÄL8-9 och testat med vanliga test så inte så sannolikt att se något, men har köpt ett testatidigt-test som jag tänkte spara till på torsdag, borde ge utslag då tycker jag!

Hur går det själv?
  • Tirin

Idag kom mensen, fy vad ledsen jag blev. Ska försöka få bort stressen i den här babyverkstaden och köra vidare utan att det blir sånt enormt fokus. Kommer söka hjälp privat om det inte tagit sig till Januari 2019. Lycka till ni andra!

• Tirin
    Sommaren2018 skrev 2018-10-26 05:28:25 följande:

Jag är gravid!!! :D

Åh jösses kan knappt tro att de är sant efter det första negativa testet.

Men då visade de sig att jag var en sen hormonare alltså :D

Tydligt plus idag på BIM +3

Stort grattis och lycka till på denna underbara resa. En välsignelse är vad det är!
Svar på tråden BIM oktober-18