• 19SandraJ87

BIM oktober-18

Hakar på här! BIM 12/10

Hur har det gått för er som haft BIM?

• 19SandraJ87
    Tirin skrev 2018-10-08 11:41:25 följande:

Hej!

Hakar också på här, andra tråden är svår att navigera i, så många som försöker nu

Vi är inne på andra försöket för att få andra barnet. Jag är 37 år gammal och första barnet fick jag vid 34 på första försöket. Är helt inställd på att denna resa kan ta betydligt längre tid (eller kanske inte ens fungera) då jag är äldre men är grymt otålig och dessutom redan djupt nere i test-träsket. Förra månaden använde jag nog minst 10 graviditetstest och var sjukt skengravid

Denna månad är BIM runt den 28 oktober så har inte ens haft ägglossning ännu (i veckan eller till helgen) men laddat upp med LH-test och en lite modifierad sexplan enligt SMEP, kommer inte köra helt troget varannan dag från dag 8 (idag) utan försöka se till att det gått i alla fall några dagar sedan sista sexet när pluset på LH-stickan dyker upp (väldigt svårt att förutse såklart), och sen köra varje dag i 4 dagar efter plus på LH-stickan. Så gjorde vi vårt första barn utan någon "plan" och jag har tänkt att det kanske är bra att bygga upp en liten "reserv" innan det är dags för skarp läge. Förra månaden körde vi varannan dag hela fertila delen av cykeln men det kändes för glest runt ÄL. 

Vi gjorde ett hemmatest för spermieantal igår och det verkar vara fint, även om det såklart inte är helt tillförlitlig kännes det roligt att se!

Vi håller tummarna nu!

Lycka till :) Här väntar jag otåligt på BIM för och se vad det är som spökar hos mig :)
  • 19SandraJ87
    Dr to be skrev 2018-10-08 12:54:50 följande:

Hej!

får man haka på? bim 12/10 dock plussat redan:) - igår- v. 3+2 kom ett svagt streck fram på test och idag starkare. bf blir runt 20/6 :)

Hej!

Vad roligt, Grattis!!

har också BIM på fredag men inte vågat testa än... Har en massa tecken, de kommer och går så rädd för att det bara ska vara inbillning och tecken på mens istället...
  • 19SandraJ87
    saijda skrev 2018-10-08 15:33:54 följande:

När jag var på toaletten nyss så upptäckte jag brunt blod typ som gammalt mensblod på pappret.. vet inte vad jag ska tro :(

Men är det brunt så är det gammalt blod, tror det är färskt (ljusrött) man ska vara lite vaksam på.. Tror i alla fall det är så, men ring MVC om du är orolig.
  • 19SandraJ87
    saijda skrev 2018-10-08 18:16:50 följande:

Aldrig haft såhär med blodet att det är brunt och torrt(?) eller vad man ska kalla det. Ja ljusrött/rött blod vet jag att man ska hålla koll på. Jag får bara det när jag har mens och när jag fick missfallet i januari. Nu när jag var på toaletten så var det ingenting på pappret, som att inget hade hänt? :0 jag hoppas det är en ofarlig gammal blödning. Och inte missfall igen :/

Tror du jag kan ta ett nytt test eller ska jag avvakta ?

Men kommer det inte mer så är det nog ingen fara.

Det gör du som du vill, men tror inte det är någon fara :)
  • 19SandraJ87

Hmm vet inte vad jag ska tro längre! Tog ett CB digital nu på morgonen, och det visade "Inte Gravid" BIM på fredag.

Börjar fundera på om jag bara lurar mig själv med symtomen. Mår illa emellanåt, mensvärk som attan ibland, täppt näsa, näsblod, huvudvärk och ömma bröst som kommer och går.

Hade en blödning i början av förra veckan, det var inte mycket kom bara på pappret när jag torkade mig. Aldrig haft så innan vid ÄL, men men..

Hoppet får leva till fredag i alla fall, men börjar misstänka att jag inte är gravid.

• 19SandraJ87
    Tirin skrev 2018-10-09 10:33:27 följande:

Hej,

Låt hoppet leva, outhärdliga dagar fram till BIM, men de digitala är väl gjorda för att ta på BIM, dvs högre cut-off för HCG-koncentrationen? Värre med minus på de känsligare "testa tidigt" testerna!

Håller tummarna för dig. 

Ja jag vet inte, stod att det gick från 5 dagar innan, men vi får se! Ger inte upp redigt än :)

Värsta är att jag hade lite brunt på pappret innan, hoppas det inte fortsätter så det redan är mensen som kommer. Den är alltid regelbunden annars...

Tack så mycket :) Håller tummarna för dig med!
  • 19SandraJ87
    saijda skrev 2018-10-09 09:57:34 följande:

Nu kom det igen brunt blod på pappret efter jag har varit på toa. Och testet imorse visade -. Så skumt, vet inte vad jag ska tro :( någon som känner igen sig?

Du hade plussat innan? Hade jag varit som du hade jag ringt MVC och kollat med dom! Har aldrig varit ute för det själv, men så hade jag gjort i alla fall :) Håller tummarna att det inte är någon fara <3
  • 19SandraJ87
    saijda skrev 2018-10-09 16:41:27 följande:

Ja precis, tre svaga plus. Ah jag får nog göra det. Hoppas man blir bättre bemött denna gång :0 tack så mycket <3

Hur går det för dig? <3
  • 19SandraJ87
    saijda skrev 2018-10-10 07:38:29 följande:

Verkar som att mensen kom... med besked. Mitt i kvällsarbetet. Ringde min man direkt och bara grät :(

Oh beklagar :( Vad tråkigt! Hoppas det går hela vägen nästa gång <3<3
  • 19SandraJ87
    saijda skrev 2018-10-10 08:51:43 följande:

Jag hoppas det med :( vill så gärna plussa igen och att pyret stannar<3 funderar på att börja med rosenrot och ägglossningstester. Vad tror du om det?

Det förstår jag <3 Ingen aning faktiskt, aldrig provat själv och inte läst nånting om det heller. Jag är själv mer för att det händer när det ska hända :)
Svar på tråden BIM oktober-18