Inlägg från: K Kalle |Visa alla inlägg
  • K Kalle

Nån mer som inte ska rösta?

transparent skrev 2018-08-30 14:25:28 följande:

Jag bestämde mig nu när jag sett några kampanjfilmer. De är like galna hela bunten. Som vanligt så lovas det en massa. Jojo, man vet hur verkligheten ser ut sen.
    Hoho, och alla pengar som gått till detta Solig

Jag ska rösta. Våra förfäder har slagits för rätten att rösta och det tänker jag inte slänga bort. Människor i andra länder dör i kampen för demokrati och rösträtt och jag tänker inte håna dem genom att kasta bort min rösträtt.

Tycker man att partierna hycklar eller är dåliga ska man engagera sig politiskt. Varför ska alltid "nån annan" ta ansvaret?
  • K Kalle
    qfnafnjf skrev 2018-08-30 17:41:07 följande:
    Nä. För ni har inte bemödat er med att uppfinna dessa än.
    Vilket är ditt bättre alternativ? Diktatur?
  • K Kalle
    transparent skrev 2018-08-31 07:33:30 följande:
    Jag tycker inte de ska lägga massa pengar på kampanjfilmer och utskick i brevlådan. Det räcker med debatter i tv och allt man kan läsa i tidningarna. Men som vanligt har de storhetsvansinne och ska synas överallt, för nu är det minsann val. Miljötänk och att vara ekonomisk, fuck that shit.
    Jag håller med dig om att kampanjfilmer inte borde finnas. Inte heller valaffischer så som de skräpar ner. Alla borde istället få sammanfattningar av partiprogrammen.
  • K Kalle
    Ggrodan skrev 2018-08-31 10:53:48 följande:
    Det är min skyldighet och rättighet och privilegium att inte behöva rösta på utvalda val, det är inte demokrati i min ordbok hade vi haft demokrati hade vi utan röst få skriva in eget alternativ som någon diskuterat och tagit upp. Men nu räknas bara blankt som ingen röst alls, och ingen röst som att man backar det partiet med flest röster vilket betyder att ingenting med detta system är demokratiskt, det är demokratur, förutbestämt valfrihet.

(Sen vet du inte heller ifall hela valsystemet bara är en distraktion för att vi ska tro att vi påverkar något överhuvudtaget)
    Alltså. Du kan ju starta ett eget parti och rösta på det.
Svar på tråden Nån mer som inte ska rösta?