• transparent

Nån mer som inte ska rösta?

Jag bestämde mig nu när jag sett några kampanjfilmer. De är like galna hela bunten. Som vanligt så lovas det en massa. Jojo, man vet hur verkligheten ser ut sen.
    Hoho, och alla pengar som gått till detta Solig

• Svar på tråden Nån mer som inte ska rösta?
  • qfnafnjf

Välkommen. Fler självständiga tänkare som kan underminera den rådande maktbalans är alltid bra.

Sedan kanske vi blir undanröjda om vi har tur så att man slipper eländet helt och hållet.

• oanonym
    transparent skrev 2018-08-30 14:25:28 följande:

Jag bestämde mig nu när jag sett några kampanjfilmer. De är like galna hela bunten. Som vanligt så lovas det en massa. Jojo, man vet hur verkligheten ser ut sen.

Hoho, och alla pengar som gått till detta 

Hur tycker du en kampanjfilm skulle vara, om du får spekulera fritt ?
  • Överste Senap

Om man tycker att det är helt irrelevant vem som vinner kan man avstå. Är det dock så att det finns valresultat man betraktar som värre än andra så är strategin inte speciellt smart även om den är begriplig.

• Akira Öken

Min åsikt är att det lika mycket är en skyldighet som rättighet att rösta. Om man inte vill rösta på något etablerat parti finns det andra alternativ samt möjligheten att rösta blankt.

Det är nu vi har möjlighet att påverka. Gör det.

• BossHoss
    transparent skrev 2018-08-30 14:25:28 följande:

Hoho, och alla pengar som gått till detta Solig

Att inte rösta är väl att lägga sin röst på de redan befintliga partierna?

Då kanske det är bättre att hitta ett mindre parti
    som tex Medborgerlig samling, Direktdemokraterna, AFS, Piratpartiet osv och lägga rösten där.

Att inte rösta är ju som att rösta på S 
  • Solarn

Att rösta är en rättighet, skyldighet och ett fantastiskt privilegium vi har, det ska vi vara rädda om. Jag ska självklart rösta.

• qfnafnjf

Det påstås av många att det skulle vara som att lägga rösten på befintliga partier genom att inte rösta. Men så är inte fallet. För om så vore, så skulle det vara helt meningslöst att rösta från början och i sådana fall bör man nog göra väpnad revolution i stil med Stockholms blodbad på samtliga platser i Sverige där olika styrande partier finns representerade.

• OlgaElvira

Ja, demokrati är ett uselt sätt att styra ett land, men alla andra styrelseformer är sämre.

• qfnafnjf
    OlgaElvira skrev 2018-08-30 16:37:12 följande:

Ja, demokrati är ett uselt sätt att styra ett land, men alla andra styrelseformer är sämre.

Nä. För ni har inte bemödat er med att uppfinna dessa än.
  • Grusibrallan1

Om du inte röstar så får du inte heller klaga på något alls sen.. låter som om du anser att mycket är dåligt, men ändå vill du inte göra något alls för att påverka det? Då kanske det inte är så dåligt just nu trots allt?

Svar på tråden Nån mer som inte ska rösta?