Har du röstat?
Valdagen närmar sig med stormsteg. Har du redan röstat eller inte?
Valdagen närmar sig med stormsteg. Har du redan röstat eller inte?
Jag har varit politiker och det finns de som styr politikerna också. Att vara politiker t.o.m. toppolitiker är fortfarande rätt långt ner i hierarkin.
Det är fantasitänkande att man är med och röstar utan att rösta. I så fall skulle även icke röstberättigade räknas också.
Nix, kommer inte rösta alls. Bara bluff och båg alltihop!
Kommer inte rösta då det inte finns något parti som intresserar mig. Jag tycker representativ demokrati är förkastligt hur som helst.
Ifall jag ändrar mig så kommer jag kasta bort min röst på direktdemokrati istället.
Kommer inte rösta då det inte finns något parti som intresserar mig. Jag tycker representativ demokrati är förkastligt hur som helst.
Ifall jag ändrar mig så kommer jag kasta bort min röst på direktdemokrati istället.
Tydligen kan man inte rösta på en enskild person utan partitillhörighet skriver de på valmyndigheten. Det kan inte stämma. De måste ju böja sig om en majoritet skulle skriva samma namn. Annars är ju systemet regelrätt korrupt.
Jag röstar ingenting men om SD vinner kommer det bli intressant att se om de är så mycket värre i praktiken än alla andra tomtar. Don't think so.
Jag kommer rösta på valdagen, barnen vill se hur det går till så vi går tillsammans då. Jag tycker det är viktigt att rösta. Jag har inte bestämt mig helt vad jag ska rösta på men brunt blir det definitivt INTE.
Jag avger min röst på valdagen.