Evylina skrev 2018-09-07 13:30:18 följande:
Ja! Tack Stina :D Det var henne jag pratade med, jag ville veta mer om deras "egna ägg och donatoräggpaket", har ni sett att de har en sådan? Det innebär att man får göra en cykel med egna och om det går åt pipsvängen, gör man nästa cykel med donatorägg. Hon sa att för att få göra detta kollar de på mina tidigare resultat och AMH så de kan lika gärna säga nej det går inte med egna ägg, men det gör VERKLIGEN inget om det är så, för nu har jag kommit till det stadiet där donatorägg eller egna ägg, gör inget bara jag kommer vidare. Men det skadar ju inte att kolla sina chanser ju :) Jag vet ju inte ifall exets simmare var dåliga då vi aldrig fick de testade ordentligt. Han hade många som såg onormala och många sega, men vi fick reda på att det var nog då han hade många miljoner och att det då finns alltid några normala. Hade han däremot haft denna resultat och haft få, så hade det absolut varit ett problem. Så sa dem iaf.
Men ja, får se vad Spanien säger, de har faktisk också babygaranti läste på deras hemsida, ifall jag inte har uppfattat det fel. Men ja, skönt att koman igång! Kan vara så att jag om allt går väl, kör igång i november om det blir Riga (det har jag råd med) eller december om det blir St petersburg (där måste jag ju honan spara ihop lite mer).
Jag var 43 och hade bra amh på 1.6 men på Avaclinic avrådde de direkt för att ens försöka med egna ägg, eftersom det är extremt svårt att få fram nåt enda som inte har kromosomfel i den åldern. Så vi gick direkt på donation och nu i efterhand är jag glad över det att vi inte slösade bort tid och pengar på egna ägg.
Vi gjorde bara sperm dna fragmentationstest och konstaterade att spermierna var för dåliga och gick direkt på dubbeldonation.
Amh säger ju endast hur många ägg man har kvar, inget om kvaliteten eller kromosomfel.
Jag har läst om flera tjejer i 43-44års åldern som tagit ut egna ägg och gjort PGS på dem hos ivfRiga, men alla äggen/embryona hade kromosomfel så det blev aldrig nån insättning alls, och det är ju tråkigt att kasta bort massor med pengar på sånt tänker jag, speciellt om man sen då kanske inte har råd att göra donation för man har bränt alla sina pengar.
Bara ett tips.