Evylina skrev 2018-08-31 09:08:47 följande:
Tack! Jag var och titta på deras sida och i deras embryo donationsprogram så står det hela tiden "for couples" alltså gissar jag att de inte utför detta på singlar :(
Jag lutar mest mot AVA riga och AVA peter nu faktisk, men ska ändå maila Gennet tror jag och fråga.
Stina och Undrande, vilka program valde ni? Tycker att det är jättesvårt att välja! Vissa program har jag inte råd med och får låna pengar till. trist att spendera alla sina sparade pengar och sen också stå i skuld. Tänker hur jag ska göra sen, om man nu lyckas, för att köpa alla dyra bebissaker. Man är ju ensam! Usch mycket som går runt i huvudet nu!!!
När du pratar om "program" är det inte IVFRigas hemsida du varit in och kollat på?
Jag och Stina har inte varit hos IVFRiga utan hos en annan klinik som heter Avaclinic (vissa kallar det AvaRiga). Men det är 2 helt olika kliniker !
Avaclinic har inga program utan du talar bara om att du vill göra embryodonation som singel så mailar de dig pappren du ska fylla i (ett patientformulär, och ett donationsformulär där du väljer hur du vill donatorerna ska se ut, längd, vikt, ögonfärg, hårfärg, utbildning etc)
När vi skulle välja klinik i slutet av 2016 så valde vi bland annat mellan IvfRiga och Avaclinic, men valde då Avaclinic eftersom det var många som hade skrivit här på Familjeliv att de var missnöjda med ivfRiga (de klagade bland annat att kommunikationen med kliniken var dålig, de fick inte ut all viktig info i tid så det blev strul med behandlingen) och alla jag läste om var nöjda med Avaclinic så därför valde vi dem.
Googla på Avaclinic så hittar du deras svenska hemsida. Prislistan är på svenska också.
Går du in på deras hemsida en vardag under kontorstid så kan du chatta med någon av deras koordinatorer. Jag har kontakt med deras koordinator Veronika och tycker att hon är mycket kunnig och svarar snabbt på alla frågor.