INSKOLNING, ångest & ledsen
Oj va tufft
Förstår verkligen att du kanske behöver de där timmarna med bara bebis för att hinna med dina studier men finns det något annat sätt för dig att få hjälp? Alltså jag tror säkert att det ordnar sig på fsk så småningom, och blir bättre, men är det värt det? Han har ju faktiskt fått ett syskon för inte så länge sedan och förlorat ensamrätten till dig, att börja förskola precis efter/i samband med det och bli frånryckt dig helt kanske blev lite för mycket just nu? Han verkar behöva lite mer tid, jag tycker att fsk är bra när man behöver den, och jag tror inte barn generellt tar skada av det, men däremot är jag av åsikten att i princip ingenting barn behöver förskolan innan de är 3år gamla, innan 3 kan det vara så att vi föräldrar behöver den, och att våra barn då har det bra där men det är inget behov de har, utan det är vårt behov. Så hade jag varit du nu, och möjligheten finns, hade jag tagit hem honom och avvaktat lite med fsk just nu, kanske går jättebra om ni försöker igen när han hunnit bli 2?