INSKOLNING, ångest & ledsen
Hej alla fina kloka föräldrar, jag behöver just ditt råd!
Har haft inskolning 3 dagar med min son (18 månader) man märkte direkt att han var mycket mer mammig än alla andra nya barn.
Dag fyra kom och han skulle lämnas ensam. Han grät när jag gick men allt gick bra under dagen och sen efter vilan så vaknade han upp ledsen.
sen blev det helg och han skulle lämnas igen, han grät från att jag lämnade honom tills att jag kom 9-13?. Han var så slut och ledsen fortfarande när vi kom hem, så han fick vara hemma dagen efter, och sen blev han hemma resten av veckan vilket jag ångrar nu att jag gjorde.
hela den veckan han var hemma och hela helgen har varit så jobbig om man får säga så, jag får inte ens gå in i ett annat rum utan att han skriker efter mig eller springer efter.
Imorgon ska han lämnas ensam på dagis igen, mår så fruktansvärt dåligt. Har en sten i hjärtat över hur de kommer bli.
Jag har en bebis till på 4 månader men pluggar 100 % distans och det är därför han behöver börja dagis tis-tors 9-13:30.
TYCKER NI att jag ska försöka denna vecka med dagis, eller ge upp skolan och ha han hemma 1 halvår - 1 år till? snälla ge mig era råd.