• EnBlivandeWestring

Skåningar i bebisverkstaden

Hej hej. Jag är 27 år och bor i Landskrona. Tänkte se om vi inte kunde samla några Skåningar som försöker bli gravida här? 
    Ifall vi skulle bli gravida med inte allt för stort mellanrum så hade det ju varit trevligt att ha gravidträffar/lekträffar. Själv har jag inte allt för många vänner och allra minst som har barn/planerar barn så detta hade varit kul för i alla fall mig. 

Någon skåning som vill följa med på resan?

Kärlek till er
  • Svar på tråden Skåningar i bebisverkstaden
  • JuliaC

Hej! :)

Jag och sambon har försökt i ca 8 månader och nu idag ska jag börja med bisolvon +rosenrot metoden så får vi se om vi lyckas har Äl 11sept :)

Skulle abslout vara kul att följas åt :) vi bor i Hyllinge :)

Hur länge har ni försökt?

• TeamNikSan

Hej =) vi bor faktiskt i Landskrona vi med. Sambon är 32 år och jag är 34 år och vi försöker bli gravida med vårt första barn (ingen av oss har sen tidigare).

Så jag hakar gärna på här =).

*Längtar efter att bli tre*
  • JuliaC

började i februari tror jag de va, tog ut min hormon spiral i Januari :)

Jag är 23år sambon 25år :)

• EnBlivandeWestring

Vad kul att några vill fäljas åt. Lycka till alla <3

TeamNikSan skrev 2018-08-28 13:13:21 följande:

Hej =) vi bor faktiskt i Landskrona vi med. Sambon är 32 år och jag är 34 år och vi försöker bli gravida med vårt första barn (ingen av oss har sen tidigare).

Så jag hakar gärna på här =).

Jag slutade med mellanpiller 29/7 så denna äl (som var 24-25/8) blev den första omgången sen sonen blev till för snart 2 år sedan
    Kärlek till er
  • TeamNikSan

Jag tog ut min hormonspiral i slutet av maj månad, hade den i nästan 5 år. Märker att min kropp kämpar för att komma tillbaka till en normal menscykel. Har inte haft en riktig/ vanlig mensblödning ännu men är inte heller gravid ännu. Vi jobbar på det =)

• LD2018

Vi började i början av juni då jag slutade med minipiller som jag gått på sedan mindre än 6 månader tillbaka. Har mer eller mindre alltid gått på preventivmedel, men hade ett uppehåll innan minipillerna när jag körde med Natural Cycle. Vi har försökt 2 gånger, detta är vårt 3e. Är just nu på ÄL+8 och, testat mig redan då jag har sämsta tålamodet i världen. Negativt såklart, vi misstänker/hoppas att vi träffat mitt i prick denna månaden. (Enligt appen har vi det) så vi hoppas verkligen på ett +. Har Bim 5/9. Vi är båda 26 år och bor i Ängelholm :)

• WanderChild
    LD2018 skrev 2018-08-29 20:18:03 följande:

Vi började i början av juni då jag slutade med minipiller som jag gått på sedan mindre än 6 månader tillbaka. Har mer eller mindre alltid gått på preventivmedel, men hade ett uppehåll innan minipillerna när jag körde med Natural Cycle. Vi har försökt 2 gånger, detta är vårt 3e. Är just nu på ÄL+8 och, testat mig redan då jag har sämsta tålamodet i världen. Negativt såklart, vi misstänker/hoppas att vi träffat mitt i prick denna månaden. (Enligt appen har vi det) så vi hoppas verkligen på ett +. Har Bim 5/9. Vi är båda 26 år och bor i Ängelholm :)

En till Ängelholmare här! :) Och kul att du, EnBlivandeWestring, också är skåning, vi har ju redan följts åt lite :).

Har ätit p-piller i 16-17 år, slutade strax innan midsommar och hade första äl efter det i förra veckan, är på äl+7 nu och har haft tecken på nidis samt andra lovande tecken igår samt idag så vi får se hur det går! Första försöket! BIM 6-7/9, får se hur länge jag kan hålla mig från att testa..!
  • JuliaC

teamniksan: så olika det är för oss! Jag hade också min hormonspiralen i 5år ingen mens alls under de åren förutom i början 6mpnader kanske, så fort jag tog ut min spiral sattes mensen igång 2v efter! Och har haft regelbunden sen dess!

LD2018: så kul! Hoppas ni lyckas!! Uppdatera gärna :)

• EnBlivandeWestring
    TeamNikSan skrev 2018-08-29 18:15:22 följande:

Jag tog ut min hormonspiral i slutet av maj månad, hade den i nästan 5 år. Märker att min kropp kämpar för att komma tillbaka till en normal menscykel. Har inte haft en riktig/ vanlig mensblödning ännu men är inte heller gravid ännu. Vi jobbar på det =)

Ja det kan ju vara superolika. Jag tog ut min hormonspiral och hann inte ens få min mens. 1 månad efter att den plockades ut plussade jag med sonen :O Men lycka till. Den kommer och sen ska det bli bebis :D
    WanderChild skrev 2018-08-29 23:06:05 följande:
    En till Ängelholmare här! :) Och kul att du, EnBlivandeWestring, också är skåning, vi har ju redan följts åt lite :).

Har ätit p-piller i 16-17 år, slutade strax innan midsommar och hade första äl efter det i förra veckan, är på äl+7 nu och har haft tecken på nidis samt andra lovande tecken igår samt idag så vi får se hur det går! Första försöket! BIM 6-7/9, får se hur länge jag kan hålla mig från att testa..!
    Åh så kul att du med är Skåning :D Välkommen!
    Kärlek till er
  • TeamNikSan
    JuliaC skrev 2018-08-30 02:03:17 följande:

teamniksan: så olika det är för oss! Jag hade också min hormonspiralen i 5år ingen mens alls under de åren förutom i början 6mpnader kanske, så fort jag tog ut min spiral sattes mensen igång 2v efter! Och har haft regelbunden sen dess!

LD2018: så kul! Hoppas ni lyckas!! Uppdatera gärna :)

JuliaC: ja jag har hört många olika versioner av hur det kan vara efter att man har tagit ut hormonspiralen. Men jag minns att min menscykel kan vara seg med att bli regelbunden igen, för det problemet har jag haft förr, när jag tex har slutat med p-piller.

Men min BM sa att man har ägglossning även under tiden som man har hormonspiral, så även om mensen uteblir så kan man ju ha ägglossning ändå (även om ett obefruktat ägg är det som blir till mens) men ja ????.

Har så jäkla kasst tålamod, längtar så efter att plussa <3
Svar på tråden Skåningar i bebisverkstaden