Inlägg från: TeamNikSan |Visa alla inlägg
  • TeamNikSan

Skåningar i bebisverkstaden

Hej =) vi bor faktiskt i Landskrona vi med. Sambon är 32 år och jag är 34 år och vi försöker bli gravida med vårt första barn (ingen av oss har sen tidigare).

Så jag hakar gärna på här =).

Hur länge har ni försökt?

*Längtar efter att bli tre*
  • TeamNikSan

Jag tog ut min hormonspiral i slutet av maj månad, hade den i nästan 5 år. Märker att min kropp kämpar för att komma tillbaka till en normal menscykel. Har inte haft en riktig/ vanlig mensblödning ännu men är inte heller gravid ännu. Vi jobbar på det =)

• TeamNikSan
    JuliaC skrev 2018-08-30 02:03:17 följande:

teamniksan: så olika det är för oss! Jag hade också min hormonspiralen i 5år ingen mens alls under de åren förutom i början 6mpnader kanske, så fort jag tog ut min spiral sattes mensen igång 2v efter! Och har haft regelbunden sen dess!

LD2018: så kul! Hoppas ni lyckas!! Uppdatera gärna :)

JuliaC: ja jag har hört många olika versioner av hur det kan vara efter att man har tagit ut hormonspiralen. Men jag minns att min menscykel kan vara seg med att bli regelbunden igen, för det problemet har jag haft förr, när jag tex har slutat med p-piller.

Men min BM sa att man har ägglossning även under tiden som man har hormonspiral, så även om mensen uteblir så kan man ju ha ägglossning ändå (även om ett obefruktat ägg är det som blir till mens) men ja ????.

Har så jäkla kasst tålamod, längtar så efter att plussa <3
  • TeamNikSan

Och Hej till alla i tråden, samt tack och lycka till till er med. Hoppas att vi alla kommer får vårt efterlängtade plus inom en snar framtid =)

• TeamNikSan
    EnBlivandeWestring skrev 2018-09-03 07:42:17 följande:

JIPPI!!! 

Jag plussade igår så syskonverkstan tog sig på första försöket :D

Åh vad roligt! Grattis! =)
  • TeamNikSan

Hej till er som är nya i tråden =). Undrar om det är någon annan som bär på en hel del övervikt?

Och så väntar jag på att min kropp ska komma igång med en normal menscykel. Jag har lätta stänkblödningar lite då och då, alltså lätt rosa/rött när jag torkar mig men inget mer än så. Känns som om kroppen försöker få igång mitt system men inte riktigt lyckas. Om min mens inte är igång tills typ mitten på oktober, så ska jag kontakta min gynmottagning och bli undersökt och se om allt är som det ska.

Svar på tråden Skåningar i bebisverkstaden