• Jooosen

IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF

Camii80 skrev 2018-10-21 14:07:11 följande:

Jag har TD 31/10 så det är en bra bit kvar :/ och sambon och jag har sagt att vi inte kommer att testa oss förrän TD. Jag har försökt smita in några försök med att få honom att vi testar oss lite tidigare, men han är stenhård, haha. 31/10 it is :) Ja, vårat första IVF så känslorna är all over the place. Bokstavligen!!

Jag vill inte heller erkänna det men jag är nog ganska negativ innerst inne själv men det är ju för att jag inte har några symptom. Och jag har aldrig varit gravid förut heller så jag vet inte ens hur man ska känna sig om det gick till på naturlig väg... Men vi kan inte ge upp hoppet förrän vi får det svart på vitt och det finns ju en testdag av en anledning.

Vi fick 1 i frysen. Vi hade 5st som skulle ligga i en dag till efter insättningen och jag trodde innerligt att det skulle bli fler än ett. Tyvärr kom inga av de 5 till frysen och det gjorde mig riktigt ledsen när vi fick brevet, men samtidigt måste man komma ihåg att vi fick ett och det krävs ju bara ETT guldägg som tar oss dit vi vill :)

Kram!!

Okej fy vilken väntan! Har ni fått någon diagnos innan ivf?
    Oförklarligt barnlös. Började med första ivf-försöket 29/9
  • Jooosen
    Camii80 skrev 2018-10-21 16:52:48 följande:

Ja, det är ju en bit dit, men som uttrycket säger - den som väntar på ngt gott, eller i detta fall, på ett + ... :) Blodprovet som togs på mig visar en äggreserv som ligger på under medel för kvinnor i min ålder - 38år. Det förklarar en del till varför jag och sambon aldrig blev gravida på naturlig väg under 1.5år... Det hade nog kunnat gått men kunnat lika gärna ta 2år till och det ville vi inte vänta med. Fick ni någon diagnos innan starten?

Ja sant man får bara vänta.. ! Okej då e jag med. Vi försökte oxå 1,5 år själva. De har inte hittat något fel på nån Av oss :/. Nästan liten frustrerande ..
  • Jooosen
    carola18 skrev 2018-10-21 18:22:13 följande:

När ska du testa?

Kanske till helgen om inte mensen har kommit... men den kommer är ja säker på. Testdag nästa måndag. Ruvar du nu?
  • Jooosen
    LinneaWookie skrev 2018-10-22 12:52:55 följande:

Ja och vi fick brev i fredags som sa att de fryst in resterande två, så det känns ju bra i alla fall <3 Var så rädd att inget lyckats frysas, och eftersom vi bara hade 3 befruktade känns det jätteskönt.

De senaste 2-3 dagarna har jag haft molvärk som känns som lite svagare mensvärk. Det har jag i och för sig haft de senaste gångerna jag haft mens också, alltså ca 1v innan den kommer....Så det känns inte som något ovanligt. Kände inte av att ägget skulle fäst heller, inga stick och ingen blödning. Men det är ju definitivt inte alla som känner av det, har förstått att det är rätt ovanligt. 

Ja alltså hon sa till mig att första dagen jag kan testa är 28/10, så jag litar ju på det. Min mens brukar naturligt hoppa tillbaka 2-3 dagar varje månad- cykeln innan senaste kom den 2/8 och i nästa började den redan natten till 29/9, så jag antar att det är därför jag fått så tidig TD, jag vet inte? Men som sagt jag "måste" vänta till tisdag kväll/natt för jag är utomlands söndag och måndag och vill verkligen att min sambo ska få vara med, det känns inte rätt att göra det själv och ringa! Kommer bli svårt detta!!!! Hur mår du idag?

Vad underbart!! Då ligger vi lika i allt typ haha!! Ja jaglänner inget! Inga ömma bröst heller. Lite mensvärk imorse som gick över. I en vanlig cykel borde min mens komma idag eller igår. Men lutinus gör ju att den skjuts upp tror jag. Min magkänsla känns dålig dock :(. Känner mig så himla som vanligt :/
  • Jooosen
    LinneaWookie skrev 2018-10-22 14:58:11 följande:

Vi får helt enkelt bara hålla alla tummar och försöka slappna av <3333. Det känns lite hopplöst här med eftersom den här känslan av svag mensvärk är helt normal för mig veckan innan mens.... Det är så lätt att tänka typ "varför SKULLE det funka, när inget annat funkat hittills", men det här är ju ändå ett helt nytt sätt för både dig och mig, och det är förhoppningsvis vår tur nu

Urs jag oxå känt mensvärk idag på morgonen. Mina bröst känns typ knappt fylliga - precis som när mensen ska sätta igång. Hur känns dina bröst? Vilken ruvardag är du på idag? Kram
  • Jooosen
    Camii80 skrev 2018-10-23 07:17:08 följande:

Hur har det gått? Har mensen kommit? Håller tummarna för att den håller sig borta!!!

Nej ingen mens! Men är säker på att den håller sig borta pga lutinus... själv då??
  • Jooosen
    Camii80 skrev 2018-10-23 09:47:36 följande:

Pust och stön. Alla dessa "orosmoment" man måste stå ut med! :)

Nope, inget än så länge, men jag har några dagar kvar.

Hoppas för dig!! Rosa flytningar nu och min vanliga mensvärk... typ tyngkänsla där nere. Fan :(
  • Jooosen
    LinneaWookie skrev 2018-10-23 12:00:39 följande:

Men det är ju inte omöjligt att man blöder litegrann även om man är gravid- speciellt om det bara är rosa flytningar och inte rött färskt blod.... Men du känner ju förstås din kropp bättre än vad jag gör! Jag håller alla tummar för att det inte är vanlig mens <3 

Jag har fortsatt molvärk men väldigt svag....Vill inte testa innan TD eftersom jag vet att jag kommer bli så besviken om det blir neg även om man innerst inne vet att det nog är för tidigt. Brösten är ömma men lite mindre än förut, det var värre under tiden jag tog Gonal-f.... Så who knows.... Är på ruvardag 10 nu.

Okej!! Hoppas det går vägen!! Här kommer mensen vilken sekund som helst. Får en spjiell känsla där nere. Lite som kramp.... så jag ställer in mig på fet nu... har gråtit hela dagen. Fyfan. Det är så jävla orättvist.
  • Jooosen
    vill2017 skrev 2018-10-23 14:04:45 följande:

Tappa inte hoppet nu! Du har ägg i frysen och hinner nog med en insättning innan jul om det inte lyckades denna gång. Snart kommer din kropp fatta att den får mycket hjälp och det kommer att fungera för er också! Håller dock alla tummar för att det inte är mensen som kommer. Kram!

Tack söta du!! Hur ligger ni till nu? Ja jag undrar om man måste vänta en mens till emellan ... eller om man får börja direkt. Kram
  • Jooosen
    vill2017 skrev 2018-10-23 21:11:19 följande:

Hmm.. de sa inget om det till mig men de sa däremot att vi inte skulle bli alltför ledsna om det inte funkade på första försöket. Det är därför man får tre finansierade försök. Detta är fjärde dagen med Gonal-F, stack precis en nål i magen:) i morgon ska jag ta första stoppaprutan och så är det VUL på fredag morgon. Förmodat äggplock är i början av nästa vecka.

Jag hoppas ni får göra ert frysföraök direkt!

Spännande!! Hoppas sprutorna gått bra. Jag vill så gärna köra nästa omgång direkt ...
Svar på tråden IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF