• Jooosen

IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF

vill2017 skrev 2018-11-30 10:45:36 följande:

Ja jag är avundsjuk måste jag säga! :) Ni kommer få det jättehärligt! Jag ska jobba under julen faktiskt. Jag tar ut semesterdagar för varje äggplock så jag ville spara dagar eftersom jag inte får nya förrän i april. Men jag kan tycka att det är rätt skönt att jobba under julen. Det finns alltid en massa gofika och det är lite folk etc.

Är rädd för nästa äggplock. Förra gången var jag så avslappnad och positiv, jag kunde till och med visa lite humor men inför januari är jag rädd att jag bara kommer vara ledsen och bitter samt jättejättenervös för hur mannens spermier kommer se ut. Jag tycker det är så jobbigt att ingen har berättat exakt vad som hände med alla tidigare ägg.

Vi fick 6 st befruktade med ICSI. Ett "perfekt" embryo till mig (som uppenbarligen inte var så perfekt i slutändan). Sen fick vi bara reda på att inga andra gick att frysa. Vad hände liksom? Vart gick det fel? Varför gick det inte? Varför kan ingen förklara varför? :(

Okej skönt att det känns okej med jobb iallafall! Ja minns inte va du sagt innan, men vet ditt jobb om er situation? Ja så jävla tråkigt att ni inte fick till frysen. Har dom inte sagt alls varför? Ja fick väldigt knapp info igår om hela grejen med min tunna slemhinna... inget typ om hur man kan åtgärda det. Men på

Måndag ska ja träffa min favoritgyn (hon som är med i ivf podden). Ska fråga henne om allt då! Ja! Så sjukt fruserande att även om embryot ser perfekt ut så kan dom aldrig veta kvaliten på insidan av det :(. Vet du något om nästa behandling? Typ vilka sprutor eller något. Den infon kanske du får i januari...
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET. Kör igång med frysförsök snart
  • Jooosen
    vill2017 skrev 2018-11-30 10:45:36 följande:

Ja jag är avundsjuk måste jag säga! :) Ni kommer få det jättehärligt! Jag ska jobba under julen faktiskt. Jag tar ut semesterdagar för varje äggplock så jag ville spara dagar eftersom jag inte får nya förrän i april. Men jag kan tycka att det är rätt skönt att jobba under julen. Det finns alltid en massa gofika och det är lite folk etc.

Är rädd för nästa äggplock. Förra gången var jag så avslappnad och positiv, jag kunde till och med visa lite humor men inför januari är jag rädd att jag bara kommer vara ledsen och bitter samt jättejättenervös för hur mannens spermier kommer se ut. Jag tycker det är så jobbigt att ingen har berättat exakt vad som hände med alla tidigare ägg.

Vi fick 6 st befruktade med ICSI. Ett "perfekt" embryo till mig (som uppenbarligen inte var så perfekt i slutändan). Sen fick vi bara reda på att inga andra gick att frysa. Vad hände liksom? Vart gick det fel? Varför gick det inte? Varför kan ingen förklara varför? :(

Okej skönt att det känns okej med jobb iallafall! Ja minns inte va du sagt innan, men vet ditt jobb om er situation? Ja så jävla tråkigt att ni inte fick till frysen. Har dom inte sagt alls varför? Ja fick väldigt knapp info igår om hela grejen med min tunna slemhinna... inget typ om hur man kan åtgärda det. Men på

Måndag ska ja träffa min favoritgyn (hon som är med i ivf podden). Ska fråga henne om allt då! Ja! Så sjukt fruserande att även om embryot ser perfekt ut så kan dom aldrig veta kvaliten på insidan av det :(. Vet du något om nästa behandling? Typ vilka sprutor eller något. Den infon kanske du får i januari...
  • Jooosen

Slemhinnan va ju bara 3 mm i torsdags och vi förmodade att det inte blir någon återföring av fryst blasto. Var där i eftermiddags igen 4 dagar senare - den var 7,3 mm!!! Så jävla glad. Nu tar jag första ovitrellesprutan ikväll, andra på fredag och sedan återföring på måndag 10 december. Hoppas de klarar upptining. Tänk vilken 30 årspresent det skulle kunna blir med plus. Vågar inte hoppas.

• Jooosen
    H@llon skrev 2018-12-03 21:24:00 följande:

Shit va bra!! Ja tänk vilken 30-årspresent och julklapp det kan bli!

Varför tar du två Ovitrellesprutor? Jag fick bara en.

Fattar inte varför. Kommer ta tre totalt. En nyss, en på fredag och en efter insättning som stöd för livmoderslemhinnan.. ska fråga på måndag! Fattar inte riktigt vad den på fredag ska göra. Kanske ytterligare stöd.... ?
  • Jooosen
    Camii80 skrev 2018-12-04 14:05:58 följande:

Jag var på VUL idag inför återföring av en fryst blasto och frågade precis det där om Otrivelle då jag också ska få ta tre Ovitrelle-sprutor. Den första är ju för att få en ägglossning och de två andra Ovitrelle-sprutorna är ersättning istället för Lutinus. De senare två ska göra livmodern behagligare för äggen att fästa samt att behålla äggen, precis som Lutinus. Man slipper alltså hålla på med Lutinus-tabletterna 3ggr/dag i 3v framöver. Så, precis som du nämner, ett stöd inför återföringen. 

Håller tummarna för dig!!

Om allt går bra hos oss så blir det återföring i v51, precis innan kliniken stänger inför julen 

Å tack för info!! Vilket datum är det typ? Spännande nu hoppas jag verkligen för oss båda!!
  • Jooosen
    Camii80 skrev 2018-12-05 10:10:24 följande:

Har ett till VUL inbokat 11/12. Då får vi reda på om insättning kan ske mellan 18/12 och 20/12. Och att ägget klarar upptiningen. Det är det som oroar mig mest faktiskt.

Ja så extremt många orosmoment! Det är jag oxå orolig över! Om det blir insättning ska ja försöka att inte testa innan. Jag kommer ju få ovitrelle på insättningsdagen oxå så är ju stor risk för falskt plus..
  • Jooosen
    Carinrebecca skrev 2018-12-06 22:18:51 följande:

Tänk vad trevligt att man kan få bra besked någon gång också! Gud vad spännande med förhoppningsvis insättning, ska hålla alla tummarna för det. När fyller du år? Vi kommer köra vårt andra plock på måndag.

Spännande måndag för oss båda!! På lördag fyller jag! Så känns ändå gött att kunna dricka bubbel utan ångest!
  • Jooosen

Satte in en blasto precis nyss. Den första dom tinade såg inte bra ut så de tinade den andra (o därmed sista). Redan där fick jag en kass magkänsla .... testdag 26/12. Orimligt långt fram!!

• Jooosen
    Carinrebecca skrev 2018-12-10 21:54:32 följande:

Hoppas hoppas hoppas på den där sista blaston nu! Försök att inte låta den kassa magkänslan ta över. Klyschigt, men det behövs bara en!

Jaaa tack !!
  • Jooosen
    Elcca skrev 2018-12-11 19:12:04 följande:

Då är vi precis i samma fas. Fick oxå tillbaka en upptinad blasto igår..nu väntar låååånga och jobbiga dagar.

Urs dessa dagar är jobbiga!! När fick du testdag? Är lite öm på ett ställe vid magen när ja sträcker på mig. Vet inte om d är i eller utanpå haha. Vill bara känna NÅGOT!
Svar på tråden IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF